Gå til innhold

ny på forumet. trenger litt tips.nye spm siste side


e30 tic

Recommended Posts

e30 tic

hei

bare flytt tråden om den er feil plassert.

har ikke særlig større bakrunn fra bilpleie enn at jeg har vasket og rubbet/polert for hånd jevnlig med autoglum produkter.

fikk være med en proffesjonel bilpleier en gang å ta en bil med maskin, og det gav mersmak. :)

har tatt båt med maskin men det blir nok ikke det samme, selv om resulatet ble greitt

selv om jeg har gammle biler er det morro at dem er rene!

har tatt bilde av utstyret jeg har (unntatt vaskehansker,avfetting, tørkefillet, høytrykkspyler etc)post-1006-1248809222_thumb.jpg post-1006-1248809252_thumb.jpg post-1006-1248809505_thumb.jpg post-1006-1248809570_thumb.jpg

tenkte å bruke gammle pajeroen som test bil! er ikke redd for lakken på den, så regner med jeg kan kjøre på med 02b over hele?

post-1006-1248808948_thumb.jpg

e30'en har jo en syk farge, men tror ikke den er særlig falmet, vil bare få vekk riper og få litt glans tilbake om ingen gir meg en god pris på hel lakkering ;)post-1006-1248809570_thumb.jpg post-1006-1248809644_thumb.jpg

det jeg egentlig lurer mest på er; hva er det jeg virkelig mangler? clay? andre ting?

kan jeg kjøre AG 02b på e30'en også som lakkrens og kjøre på med vanlig polish etterpå?

post-1006-1248809132_thumb.jpg

Endret av e30 tic

E30 Turbo 

E34 Bi turbo bruksbil

BMW 2002 Turbo under restaurering

 

http://facebook.com/GusdalsCarCare

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 40
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i dette emnet

  • e30 tic

    19

  • Brynjar

    6

  • truhaa

    5

  • HHA

    3

Mest aktive i dette emnet

Bilder i dette innlegget

Stein86

Heisann og velkommen til forumet..

Har ikke noen erfaring med AG polishene, men hvilken rekkefølge sorterer AG grovheten på polishene sine?

Er 01B grovest eller finest?

Alltid greit å avslutte med den fineste før du går over med SRP og så legger en voks til slutt. Da blir det blankt og fint skal du se.

Og ja, clay er kjempegreit å ha. Anbefaler Bilt-hamber auto-clay soft som du får tak i hos autobahn-bilpleie.

Denne er myk og lett å jobbe slik at du unngår merker etter clayingen og den fjerner masse dritt ifra lakken.

Har sikkert ikke svart på alt du spurte om, men er mange dyktige folk her inne så er bare å fortsette å spørre så får du svar på det aller meste du lurer på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brynjar

Velkommen til forumet :D

AG02 er ikke den du bør starte med når du skal bruke den serien. Har selv brukt AG noen år og det fungerer greit, men det er avhengig at du bruker riktig metode, Zenith platau. Det finnes mye andre polisher der ute på markedet som er mye enklere å jobbe med. Men, når du først skal bruke AG så bør du kjøpe deg et par pads til og det er ingenting i veien for å bli kjent med denne serien før du går videre på evt andre. Det var det jeg selv gjorde og du vil nok få deg en aha opplevelse når du tester f.eks scholl eller Meguiars Mirror glaze .

AG har meg bekjent S/M/H160 og 125, hvorpå H-gul er den groveste. På normale klarlakker pleier en M160 og 03 gjøre susen. Ville ikke startet noe grovere i alle fall, selv om du ikke er redd for lakken på bilen din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

e30 tic

hva mener du med at jeg ikke bør begynne med 02? det er den mildeste lakkrensen? 04b er vertfall ekstremt grov.. merket at den kan være litt tør og vanskelig når jeg tok en daycruiser med 03b.

han som viste meg er opplært med AG produkter, og da har det blitt slik, har selv vurdert MG men det blir liksom som å starte på nytt i tilleg til at jeg da ikke har noen å spørre om råd.

for å snu litt på det; hva må jeg kjøpe for å gå igang med maskin polering med i hovedsak AG produkter, kan selvsagt kjøpe andre ting også men syns det er lettest å holde styr på 1 merke

den hvite pajeroen skal bredderene av og shines med owatrol. lakken er jeg på ingen måte redd for, så den bilen kan det feiles på :)

e30'en vil jeg helst ikke ødelegga lakken på med kjørefeil, selv om jeg misliker fargen på lakken.

E30 Turbo 

E34 Bi turbo bruksbil

BMW 2002 Turbo under restaurering

 

http://facebook.com/GusdalsCarCare

Lenke til kommentar
Del på andre sider

e30 tic
Jeg som rotet og det er selvsagt riktig som du sier at 04 er den groveste :rolleyes: Er litt lenge siden jeg har brukt AG serien. Da kan du selvsagt trygt starte med 02'en og evt gå på 03 hvis det ikke leverer nok cut.

flott, var 02 jeg så for meg å kjøre over hele bilen og er det riper så ikke vil bort får jeg teste forsiktig med 03:)

E30 Turbo 

E34 Bi turbo bruksbil

BMW 2002 Turbo under restaurering

 

http://facebook.com/GusdalsCarCare

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brynjar
flott, var 02 jeg så for meg å kjøre over hele bilen og er det riper så ikke vil bort får jeg teste forsiktig med 03:)

Jepp, 02/03/04 er proff serien til AG og er beregnet å bruke med maskin, men maskin har du jo, og en veldig bra en atpåtil:-) Super Resin og de andre er beregnet for hånd. Autoglym har jo også en polish som heter supreme polish som er et 1-stegs produkt. Hadde vært morsom å teste den. Jeg ville nok likevel investert i MG#205 for å få en flott finish, evt en ren Glaze uten noen slipemidler for å få opp glansen. Dette rett og slett for at jeg selv ikke synest at 02 etterlater en LSP klar nok finish.... Selv synest jeg du på langt nær får samme glans etter 02 som du gjør med for eksempel MG#205.

Ellers bør du jo kjøpe AG High Definition Wax hvis du skal holde deg til den serien. Er en carnauba basert voks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

e30 tic
Jepp, 02/03/04 er proff serien til AG og er beregnet å bruke med maskin, men maskin har du jo, og en veldig bra en atpåtil:-) Super Resin og de andre er beregnet for hånd. Autoglym har jo også en polish som heter supreme polish som er et 1-stegs produkt. Hadde vært morsom å teste den. Jeg ville nok likevel investert i MG#205 for å få en flott finish, evt en ren Glaze uten noen slipemidler for å få opp glansen. Dette rett og slett for at jeg selv ikke synest at 02 etterlater en LSP klar nok finish.... Selv synest jeg du på langt nær får samme glans etter 02 som du gjør med for eksempel MG#205.

Ellers bør du jo kjøpe AG High Definition Wax hvis du skal holde deg til den serien. Er en carnauba basert voks.

ok. takker for gode tips. hvor finner jeg high def waxen? hadde vert morro å sett om jeg fikk opp glansen i den blå/lilla saken min, på pajeroen er jeg redd det blir 02&03 og rett på super resin polish

den MG du sikter til forhandler vel bilxtra feks? beregnet for maskin?

E30 Turbo 

E34 Bi turbo bruksbil

BMW 2002 Turbo under restaurering

 

http://facebook.com/GusdalsCarCare

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brynjar
ok. takker for gode tips. hvor finner jeg high def waxen? hadde vert morro å sett om jeg fikk opp glansen i den blå/lilla saken min, på pajeroen er jeg redd det blir 02&03 og rett på super resin polish

den MG du sikter til forhandler vel bilxtra feks? beregnet for maskin?

Har sett den på Torshov Bilrekvisita, men pris husker jeg ikke. MG#205 er å få kjøpt på bilxtra til blodpris og er beregnet på maskin. Godkjemi.com har også denne til en hyggeligere pris, men shoppen er sommerstengt.. PM til kazzper på forumet vil kunne gi svar på pris og om de har den inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

e30 tic
Har sett den på Torshov Bilrekvisita, men pris husker jeg ikke. MG#205 er å få kjøpt på bilxtra til blodpris og er beregnet på maskin. Godkjemi.com har også denne til en hyggeligere pris, men shoppen er sommerstengt.. PM til kazzper på forumet vil kunne gi svar på pris og om de har den inne.

skal til "byen" idag så får se om jeg ikke finner noe der. det trengs bare en myk pad for påføring?

E30 Turbo 

E34 Bi turbo bruksbil

BMW 2002 Turbo under restaurering

 

http://facebook.com/GusdalsCarCare

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok. takker for gode tips. hvor finner jeg high def waxen? hadde vert morro å sett om jeg fikk opp glansen i den blå/lilla saken min, på pajeroen er jeg redd det blir 02&03 og rett på super resin polish

Du mener vel 03, 02 og så SRP..... ;)

Btw. HD wax er en blend av syntetiske polymergreier og carnauba.

Fikk et "tips" fra noen AG brukere for en del år tilbake, de sa at når 03b begynte å tørke ut skulle man spraye litt vann på pad og panel og jobbe litt til, dette for å være helt sikker på at slipemidlene var nedbrutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

e30 tic
Du mener vel 03, 02 og så SRP..... ;)

Btw. HD wax er en blend av syntetiske polymergreier og carnauba.

Fikk et "tips" fra noen AG brukere for en del år tilbake, de sa at når 03b begynte å tørke ut skulle man spraye litt vann på pad og panel og jobbe litt til, dette for å være helt sikker på at slipemidlene var nedbrutt.

hehe ja jeg skal få tatt i rett rekkefølge selv om jeg skrev feil:)

ja når vi tok en mørk blå honda med AG hadde han vann tilgjengelig. litt fuktig pute var vist gode greier

E30 Turbo 

E34 Bi turbo bruksbil

BMW 2002 Turbo under restaurering

 

http://facebook.com/GusdalsCarCare

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brynjar

Gjør ingenting om du starter med 02, da med tanke på å prøve deg frem med minst aggressive kombinasjon. Hvis det ikke er nok cut så tester du bare med 03. Det kan nok være at du må gå over med 02 for å fjerne evt kjørespor som 03 etterlater seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

e30 tic
Gjør ingenting om du starter med 02, da med tanke på å prøve deg frem med minst aggressive kombinasjon. Hvis det ikke er nok cut så tester du bare med 03. Det kan nok være at du må gå over med 02 for å fjerne evt kjørespor som 03 etterlater seg.

ettersom en kammerat har tatt pajeroen min med seg over fjellet til stensbøl for motor bremsing blir det bmw'en som det skal testes først ut på.

fikk handlet litt idag også. bilder hører med

post-1006-1248873819_thumb.jpg

blir å begynne med 02 ja. tror ikke det trengs så mye 03 på den blå/lilla saken

E30 Turbo 

E34 Bi turbo bruksbil

BMW 2002 Turbo under restaurering

 

http://facebook.com/GusdalsCarCare

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chris-520e39

Selv småting som faller fra himmelen ETTER du har vasket, mellom vask og tørk kan gjøre mye skade hvis den havner under den tørkesaken. Anbefaler deg heller 2 gode tørkehåndkleder + en brukbar QD som du kan bruke når du skal tørke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Ja nal er huff, brukes på vinduer eventuelt, fin på husvinduer i allefall :)

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

cotte78
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...