Gå til innhold

Noen her som har polert BMW X3?


Chris-520e39

Recommended Posts

Chris-520e39

Heisann folkens!

Ettersom mor og far er på ferie har jeg lyst til å gi de en positiv overraskelse når de kommer hjem, nemlig nyshinet bil. Polerte i fjor sommer min egen 520 e39 som har ekstremt hard lakk, hvis X3'en stiller i samme kategorien rekker jeg det aldri i verden! Derfor lurer jeg på om noen har vært borti X3? Hvis for eksempel Menz 106ff og hvit pad gir et greit resultat så holder det med enstegs polering, det er det jeg rekker.

Så.. x3, hard, medium eller myk lakk?

Chris :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

F34Johnny

Litt usikker med hardheten, men den får hvis veldig lett riper, derfor har swissvax utvikla den BMW voksen.

Husker ikke hvem her inne som nettopp kjøpte 1 serien og havna i ripe trøbel, men han fant en løsning så du får sikkert oppskriften. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hans Marius
Chris-520e39

Har lagt merke til det ja. Pappa er svært flink med bilen, men blir utrolig lett swirls på denne. La faktisk et lag med petes 53 for noen måneder tilbake, og denne skjulte faktisk myyye, hadde jeg aldri trodd. Men den effekten er selvfølgelig forbigående, skulle gjerne polert den opp. Hvis været tillater det i morgen fyrer jeg opp med hvit sonus og menz 106 for å prøve, fungerer det så tar jeg hele bilen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Sort X3 var i allefall smørlakk syntes jeg, tok en for en del år siden da med DA maskin og XMT 1 el 2 mener jeg og det er ikke en voldsomt aggresiv kombo for å si det sånn....

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ØrjanA

Tok en svart X3 i mai: http://www.detailersclub.no/forum/index.php?showtopic=2798

Og lakken på denne var myk som smør. Selv en ny ren MF klut lagde striper i lakken om jeg tørket litt hardt.

http://www.facebook....dreassenAutospa              http://www.facebook.com/bilpleiebutikkendrobak


Sertifisert Scandic Shine Detailer   Cosmic Detailing Center  Sertifisert    Scholl Concepts bilpleiesenter    

Sertifisert Polishangel Detailer   Nanolex Certified Detailer   DCN Approved Detailer

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chris-520e39

Da er det notert, takk for svar! Blir det duganes vær i morgen blir det polering, så sant ikke selv hvit pute og menz 106ff lager kjørespor!

Takk for posten Ørjan, var til hjelp! Noen som vet hvor Scholl S17 og blå Scholl pute ligger i forhold til hvit sonus pute og 106ff?

Endret av Chris-520e39
Lenke til kommentar
Del på andre sider

F34Johnny

Når jeg tenker meg om tror jeg det var kris1986 som fant ut hva han skulle gjøre for å ungå riper.

Hvis du søker litt i trådene hans så kansje du finner løsningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...