Gå til innhold

Ta av Megs produkter med?


Rotwail

Recommended Posts

Skal bruke disse produktene fra Megs:

-Megs DC System Paint Cleaner

-Megs DC System Polish

-Megs NXT Generation Tech Wax 2.0

-Megs NXT Generation Car Wash

-Megs Car Care Swirl X NEW 2009

-Megs Ultimate Quik Detailer

Jobben skal gjøres for hånd. Det jeg lurer på er hva jeg bør bruke for å polere av produktene?

Har sett på disse: Megs Soft Foam Applicator Pad og Megs Supreme Shine Microfiber Towel

Soft Foam Pads`n er vel beregnet for påføring av produkter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foam pads er laga for å påføre produktene med ja.

For å fjerne dem, bruker du en microfiberklut.

Så det holder med å skaffe meg de produktene jeg nevnte over?

Bør jeg bruke egen microfiberklut til hver produkt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Er helt ny på dette her med bilpleie, men merket at iallefall når jeg brukte ScratchX på en foam applicator så ble det "kjøre merker" i lakken etter fingertuppene mine, siden der er der det blir mest trykk, fikk som tips at det kan være lurt å ha noe mellom så en får utgjevnet trykket på større område av pad´en.

Tenker bare at kanskje det samme kan skje når du skal bruke:

Megs Car Care Swirl X NEW 2009

Ellers vil jeg bare si at det er en drøm å legge på NXT Wax 2.0 og dra av igjen:D

Tomas.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Er helt ny på dette her med bilpleie, men merket at iallefall når jeg brukte ScratchX på en foam applicator så ble det "kjøre merker" i lakken etter fingertuppene mine, siden der er der det blir mest trykk, fikk som tips at det kan være lurt å ha noe mellom så en får utgjevnet trykket på større område av pad´en.

Tenker bare at kanskje det samme kan skje når du skal bruke:

Megs Car Care Swirl X NEW 2009

Ellers vil jeg bare si at det er en drøm å legge på NXT Wax 2.0 og dra av igjen:D

Tomas.

Lar man NXT Wax 2.0 ligge lenge på før man polerer av?

Endret av Rotwail
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fasitsvar må du nesten få av de med lang fartstid her inne, men jeg har til nå latt det ligge på i en 5-10 min mens jeg går over f.eks neste panel så går jeg tilbake og fjerner osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tech waxen ligger på i 20-30 minutter hjå meg. (skal væra tørr før den tas av)

Eg legger på heile bilen og tar ein pause før den tas av.

Og eg bruker 1 stk mikrofiberklut pr produkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tech waxen ligger på i 20-30 minutter hjå meg. (skal væra tørr før den tas av)

Eg legger på heile bilen og tar ein pause før den tas av.

Og eg bruker 1 stk mikrofiberklut pr produkt.

Takk-takk, :)

Når jeg skal bruke Meguiars Ultimate Quik Detailer, sprayer jeg bare på den etter å ha vasket bilen for så å tørke av med microfiberklut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk-takk, :)

Når jeg skal bruke Meguiars Ultimate Quik Detailer, sprayer jeg bare på den etter å ha vasket bilen for så å tørke av med microfiberklut?

Spray på - fordel med en mikrofiber. Ta en annen mikrofiber og buff vekk. Gjenta for hvert panel / område

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det holder med produktene du har nevnt? Hvor lang er en tråd? ;)

I mine øyne blir det nesten aldri nok.. Men få produktene i hus, bruk dem og bli kjent med dem..

Da skjønner du bare mer og mer hva behovet er, og du blir garantert og gå til innkjøp av masse mer.

Eneste jeg vil anbefale deg å legge til lista er et clay kit, det er noe du må ha i mine øyne.

Er veldig greit å ha en klut til hvert produkt ja.. Men er ikke så altfor viktig med de produktene du har tenkt å bruke.

Produkter som Megs NXT sjekker man om det har vært nok lenge på lakken ved å ta "finger" testen.

Dra fingeren over en plass du har lagt på. Hvis det blir liggende produkt igjen der du har dratt fingeren, må det ligge lengre på.. Men hvis det kommer frem blank ren lakk, så har det vært nok lenge på, og du kan fint tørke det av.

Og det er som du sier med Quick Detailer.. Spray på, og tørk til det er tørt.. Du trenger med andre ord ikke så veldig mye produkt. Når du har tørka, kan du snu kluten, og tørke over en gang til.. Da er du sikra maksimal glans :)

Scandicshine Detailer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det holder med produktene du har nevnt? Hvor lang er en tråd? ;)

Ja om det holder i forhold til en start,for å få et nogenlunde bra resultat. (en tråd er alltid opgitt hvor lang den er når du kjøper den :lol: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva gjør denne "quick detaileren"? Hva brukes den til?

1. Kjapp "rens" av bilen, ta vekk støv, småfluer etc. Standard utstyr i bilen på reiser (sammen med ei bunke med mikrofiber). "The missing link between washing and waxing" - iflg Meguiar-folka...

2. Lube til clay - folk anbefaler Optimum No Rinse i utvannet format i stedet, men en UQD / QD fungerer bra det også

3. Brukes også til å irritere vettet av kollegaen som ikke skjønner hvorfor hans nyvaskede X5 til 1.1 mill ser like bling ut som ei sliten babusjka ved siden av en Verso med 2 lag Natty Blue og ei fersk runde med QD...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Kjapp "rens" av bilen, ta vekk støv, småfluer etc. Standard utstyr i bilen på reiser (sammen med ei bunke med mikrofiber). "The missing link between washing and waxing" - iflg Meguiar-folka...

2. Lube til clay - folk anbefaler Optimum No Rinse i utvannet format i stedet, men en UQD / QD fungerer bra det også

3. Brukes også til å irritere vettet av kollegaen som ikke skjønner hvorfor hans nyvaskede X5 til 1.1 mill ser like bling ut som ei sliten babusjka ved siden av en Verso med 2 lag Natty Blue og ei fersk runde med QD...

:lol:

En quick detailer blir som et tynt lag med voks, så det vedlikeholder finishen på voksen din etter at du har vasket. Mange bruker det også som "drying aid" når de tørker bilen, dvs sprayer på våt bil mens man tørker av med tørkehåndkle. Hvis man ikke får tørket bilen skikkelig etter vask, så vil en quick detailer også være fin til å fjerne vannmerker med.

Andre bruksområder: Fjerne skjolder etter håndpolering/voksing, priming av pad (tilføre smøring) ved maskinpolering, tiltrekke seg fluer og mygg, etc...

mvh
Torbjørn

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eplesjekk

Mener dere at dere sprayer på dette ETTER dere har tørket bilen etter vask? For så å tørke av en gang til?

Herreminhatt, jeg begynner å bli lei etter tørking med watertower lzm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener dere at dere sprayer på dette ETTER dere har tørket bilen etter vask? For så å tørke av en gang til?

Herreminhatt, jeg begynner å bli lei etter tørking med watertower lzm

Stemmer dette, men du trenger ikkje å gjera dette for kvar gang du vasker bilen!

Eg bruker ein pad for å ta QD på bilen. Tar på heile bilen fort som f før eg tørker av med mf. Følger ikkje bruksanvisningen 100%, men eg synes metoden fungerer bra. (har ikkje testa det sånn som bruksanvisningen viser til)

Endret av todleif
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Scratch-X kontra Swirl-X:

Scratch-X er mer aggressiv, og egner seg best til spot-repairs. Swirl-X er for å ta lakkvirvler på hele bilen, og er adskillig lettere å jobbe med.

TechWax skal etterherde; dvs 12-24 timer etter at du har polert den av skal man holde lakken unna fukt/regn/vask osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...