Gå til innhold

Hva kan brukes som claylube?


berg640

Recommended Posts

Hei.. Har som mange kjøpt meg Meguiars Quick clay pakken. Har kjøpt mer clay, men er nesten tom for lube. Har Meguiars NXT speed detailer stående, å lurer på om den er like bra? Ser at mange foretrekker optimum no rinse, men den er utsolgt hos SS. Hvilke andre produkter egner seg som claylube?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hans Marius

Mener at det ikke er annbefalt å bruke den Speed Detaileren som clay lube. Men inntil SS får inn No Rinse, kan du blande en liten dasj med en god bilshampo og vann. Funker som regel om du ikke blander for sterkt (da kan clayen gå i oppløsning) eller for svakt (da vil clayen lugge og lage merker). Må bare prøve deg frem litt for å finne riktig blandingsforhold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stein86
Noen eksempler på disse?

Siden Arnfinn er så høflig og ikke vil reklamere for egne produkter så gjør jeg det for han. :D

Bilt-Hamber clay

Har ikke testet den selv, men den får mye skryt på DW.

Må forresten snart få ut fingeren og bestille clay og surfex HD hos Arnfinn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stein86
Takk for det Stein :)

No probs, er vel helst du som skal takkes for at du har begynt å importere Bilt-Hamber produkter til Norge slik at jeg slipper å bestille ifra England.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, Bilt-Hamber er geniale produkter, Surfex er noe av det beste jeg har prøvd når det kommer til avfetting og man kan få opptil 100 liter ut av en liters flaske..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må få somla meg til og bestille den Bilt-Hamber clayen din snart, virker som et meget spennende prosjekt med tanke på at du bare trenger vann som lube.

Ingen her som kan lage en liten review av den da? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 months later...
Inzane2012

gikk tom for lube igår, og skal ta gamle bilen til mora mi til helga, noen som har prøvd en dæsj med PB superslick i ei flaske som lube?? ser ut som den mothers clay'en ikke var så veldig glad i for mye vann...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inzane2012

er planen det å kjøpe no rinse, men har ikke hatt råa til å kjøpe noe mer produkt nå før nav får fingeren ut av ræva :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil tro at en dæsj med PB SS&S fungerer bra som en erstatning, men det som ofte er problemet når man bruker såpe til claylube så pleier clayen og gå i oppløsning. Men som siste utvei er det ingen ting i veien og bruke såpe som claylube, men du bør investere i ei flaske med no rinse :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inzane2012

Jeg vil tro at en dæsj med PB SS&S fungerer bra som en erstatning, men det som ofte er problemet når man bruker såpe til claylube så pleier clayen og gå i oppløsning. Men som siste utvei er det ingen ting i veien og bruke såpe som claylube, men du bør investere i ei flaske med no rinse :)

ja er det jeg er redd for :) men har jo kjent på vaskevannet etter en liten sprut med ss&s, og da blir vannet med en gang mye "glattere" om jeg kan si det, nesten så jeg får lyst å fylle opp badekaret med vann og så ha en god dæsj med såpa oppe og ta meg ett langt bad :)

men blir nok sikkert å kjøpe en 5l dunk med no rinse når jeg først skal kjøpe, så har jeg det ei stund vertfall ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

roadrune

Jeg har kun brukt Bilt Hamber sin clay, men selv om den kan brukes med bare vann som lube, så synes jeg den får MYE bedre glid men litt ONR i vannet....

Fikk forresten masse merker fra den myke BH-clayen sist uke, men lurer på om det er for at jeg ikke knadde den opp ofte nok?

Bilen har aldri vært clayet før....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...