Gå til innhold

sykkeltråden....


truhaa

Recommended Posts

  • Admins
truhaa

Vel denne her presset seg vel frem etterhvert, så her er den... og dette er ikke motoriserte saker, kun benmakt her, svette, skrubbsår, knall og fall sykkeltråd.

Her kan dere brife med utstyr og tilbakelagte km på sykkel, tips og triks også om det er noen som kan eller vet noe lurt....

Om det går i orden med sykkeltrøyer får en se, men det er noe jeg i allefall skal ha om det blir laget :) Ligger noen forslag i bilpleie logen til Smellycat her på forumet.

Og det er f##n å dette forumet koster penger på alle plan.... barberings saker, kameraer m/tilbehør, sykkelsport, ski, og som om ikke det var nok, så skal en klare å holde tritt med bilpleie delen og det nye der også, så nå har en dratt på seg enda litt til, men morro det er det :)

Personlig har jeg en Hardrocx sykkel av det "rimlige" slaget, den duger her da det ofte er tur med barn, vel i år har det vært lite pga bare drittvær her og mye annet å ordne, men sommeren er ikke over, i dag har jeg fiksa bremsevaier på sykkelen til hun yngste her, smørt opp sykkelen så det er nok en tur en dag i vær fremtid.

Fra barn av har jeg syklet ufattelig mye, frem til jeg var 19 år gikk det i ett, og de to lengste turene jeg bega meg utpå var en på 13 mil og en på litt over 20 mil, så det er vel bare å finne tilbake til den formen jeg hadde da, noe som sitter litt langt inne føler jeg, men pytt, om 14 dager er jeg i Norges eliten ...... he he

vel vel, dere får slenge ut litt info dere som har damesykkel eller downhill også :)

eneste merkelige er vel at det er jeg som starter denne tråden og ikke Dag eller Smellycat (Ståle)

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syklet _MYE_ når jeg var litt yngre enn det jeg er nå. Stoppa desverre opp når jeg ble 18. Noen som vet hvorfor? :P Har som regel gått i crosssykling. Hopp, gjørme and you name it. Rett og slett kjørt mest i skog og mark. Sykle på bakhjulet, bremse kraftig med forbremsen for så å kjøre videre noen meter på forhjulet, snu 180grader og kjøre tilbake osv. Stå lengst mulig stille osv. Øvelse gjør mester :D hehe

Værste skaden jeg har hatt er når jeg gikk rett på snørra (på asfalt!). Landet på nesa, hovna opp noe sinnsykt så nesebeinet var way to breit. Øya var jo halvmeter unna hverandre, så helt mongis ut. Utenom det så har jeg "gnukka" på sykkelramma med underlivet (AU). Den største skaden jeg har gjort på en sykkel er når jeg hoppa. Når jeg landa så knakk pedalene TVERT. Ikke bare der du har foten, men stanga som går fra pedal til pedal knakk. Godt brukt sykkel det var. Ble aldri den samme med de nye pedalene :(

Så da kjøpte man seg ny sykkel! Ettersom jeg hadde vokst litt i høyden ble det kjøp av en sykkel som var noen hakk større. Nemlig en DBS Intruder Sabotage. Luftdemping i front. Enkel justering i topp hvor stive demperne skal være. Akkurat som å tappe og fylle luft i bildekk, samme ventil. Vekt er jeg usikker på, men er ikke all verden selv om det ser sånn ut på ramma. Får se om jeg gidder å veie den ;) Har forøvrig denne ennå.

Noen bilder,

1.jpg

2.jpg

2_2.jpg

3.jpg

Endret av HHA
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hans Marius

Hehe mye rart som blir tatt opp her ja ;)

Sykla en del før jeg ble 16 jeg også, men da ble det litt mer interessent med motorisert 2-hjuling ;) Kjøpte ny sykkel for ca 3 år siden, men den ble nesten ikke brukt pga moped. Men nå kommer den nok til å bli benyttet litt mer regner jeg med. Sykkelen er i alle fall en Diamant Gforce HAKE. Har ingen bilder av den, men tenkte jeg skulle ta en liten "detail" av den når jeg får tid ;) Som alt annet må den jo shines :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ole Gunnar

Får hive meg på her jeg også da....

Godt å se at det er flere som har sammenfallende interesser :D

Jeg "vokste opp" på DBS Crossmaster på 60-70 tallet. Kjøpte DBS Winner racersykkel for konfirmasjonspengene og syklet over alt. Ikke lange turer men til skolen, venner og ekstrajobb. Plukket sykkelen i små biter og pusset og stelte selv om det ikke var noe galt. Etter en del passive sykkelår kjøpte jeg meg ny Offroad i fjor. I vinter bestemte vi oss for å sykle den lille styrkeprøven Lillehammer - Oslo (19 mil). Da bel det overgang til hybrid, en Fuji Raceway. Dag stilte opp med egen Swissvax parkeringsplass på Lillehammer under rittet (Takk igjen Dag ! :D )

Så nå ser jeg fram til flere sykkelturer i Swissvax trøye (forhåpentligvis).

Ps, en hyggelig bi-effekt med sykkel er at den er utmerket å bruke når bilen er under detailing og man bare skal ut et lite ærend.

Og ikke minst at felgrens, avfetting og voks likegjerne kan brukes på sykkelen som på bilen B).

Fortsatt fin sykkelsommer til alle dere !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sykkel ja.. Går mest i motorisert for min del, men liker å ta noen sykkelturer om sommeren. Liker både å sykle i lett terreng og langs vei, spesielt for å "utforske" veier jeg aldri har tatt før. Har en Hardrocx Stonemachine som er noen få år gammel. Shimano XT, V-bremser med oppgraderte klosser etc. Trenger sårt en ny demper med lockout, men ellers veldig fornøyd med den.

Ellers går jeg med planer/drømmer om å bygge opp en fixed gear herresykkel som skal være helt ribbet for bekvemmeligheter. Får se om det blir noe av etterhvert... :)

mvh
Torbjørn

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant ut en dag i fjorsommer at jeg ville ha meg tråsykkel.

Dagen etter var jeg hos Oslosportslager og svidde av 11.000kr. Antall ganger den er brukt kan telles på 2 hender.. :P

Men siden jeg også har anskaffet meg barn, så blir det nok litt sykling ettervært.(Bare lillegutt rekker ned til pedalene på trehjulssykkelen sin, som han til og med fikk før storken landet)

--Vw Sharan 2.0 Tdi 170 HK 2013--

-- Vw  E Up 2015 --

-- Vw Touran 2.0 Tdi 170 HK 2011 varebil--

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant ut en dag i fjorsommer at jeg ville ha meg tråsykkel.

Dagen etter var jeg hos Oslosportslager og svidde av 11.000kr. Antall ganger den er brukt kan telles på 2 hender.. :P

6? :P Får alltid bruk for en sykkel før eller siden. Og siden barna vokser opp MÅ man jo ta en tur med de i ny og ne!

Endret av HHA
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AndreasLie

Enda en tråd av interesse :)

Jeg har jobbet i sykkelbutikk fra jeg var 13 til jeg var 19, så har skrudd en god del sykkel oppgjennom årene. Etter det har det blitt skruing for venner og kjente og på årets store Briken happening i firmaet jeg jobber nå.

Når man skrur sykler hele dagen får man skjelden lyst til å sykle selv, men har da blitt noen mil her også. Før så syklet jeg mest freeride/downhill og elsker og sette fullfart utfor stier og tekniske partier. Bygget meg en ganske fin sykkel før NM i Grefsenkleiva for en del år tilbake, men satset litt for godt på ett hopp og våknet i gresset en del meter lengre ned. Da var verken syklen eller jeg spesielt fin lengre. Bakhjulet var knekt 45 grader og alt av girsystem var revet av. Jeg hadde hjernerystelse og en helhjelm som ble utstilt hos Giro fordi de trodde ikke at den skulle tåle de påkjenningene :)

Etter lang leting etter den perfekte syklen ente jeg opp med en Jamis Dragon 29'er i fjor. Det er den beste syklen jeg har hatt. Den er lett i terrenget og rask på grus og sti, og ikke minst den er det største du får av sykkel.

Som dere ser av bilde så er jeg allerede sponset ;)

5456_217194295253_580255253_8018450_2491452_n.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Vel etter at Andreas her postet opp bilde av seg i sykkelshorts kommer ikke jeg til å tre mine Q-tips ben i noen shorts og la meg avbilde, men har fått meg litt stæsj i dag da mht sykkel, Bjørn Myhre er noe av det bedre mht kompetanse her i området, så valget falt på de når en skulle ha noen sykkelsko, nye pedaler, hostskjermerhost, og nye "holker" til en hestern her hjemme...

noen bilder også her:

post-3-1248712695_thumb.jpg

post-3-1248712702_thumb.jpg

post-3-1248712711_thumb.jpg

post-3-1248712718_thumb.jpg

post-3-1248712725_thumb.jpg

post-3-1248712733_thumb.jpg

post-3-1248712743_thumb.jpg

post-3-1248712751_thumb.jpg

så nå venter jeg på

1. ny sykkeltrøye

2. finere vær

3. epo...

Så skal kidsa få kjørt seg og Ståle (aka smellycat) trenger tandemsykkel i span med Hushovd for å henge på...

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

dårlig form + sykkelsko + bratt oppoverbakke = ikke bra...... var ikke langt unna at sykkel tok seg en skogstur alene gitt... min datter syntes det var morro da at jeg "hvilte" i bakken ..... he he

Jeg TRENGER trim......

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ole Gunnar
dårlig form + sykkelsko + bratt oppoverbakke = ikke bra...... var ikke langt unna at sykkel tok seg en skogstur alene gitt... min datter syntes det var morro da at jeg "hvilte" i bakken ..... he he

Jeg TRENGER trim......

Hmm, snakker vi velt her ?

Har selv hatt en lat en mnd. etter Lillehammer - Oslo som var 20. Juni.

Har sykkelen inne til rep. men fikk SMS i dag at den er ferdig så nå er det ingen unskyldning lenger B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Velt? hva? jeg?

velt og velt, var sliten kan du si så jeg gadd ikke ta bena av pedalene før jeg la meg ned......noen kaller sikkert det en velt, jeg kaller det hvile tid.... :) nemlig ;)

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ole Gunnar
Velt? hva? jeg?

velt og velt, var sliten kan du si så jeg gadd ikke ta bena av pedalene før jeg la meg ned......noen kaller sikkert det en velt, jeg kaller det hvile tid.... :) nemlig ;)

He he... de fleste som har sykkelsko kjenner til den hvilevarianten der... ;)

Snakker vi voks eller sealer på sykkelen ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

ha ha, ja der hadde jeg klikka ut skoa gitt... he he, f##n sykle der da... folk er gale..

sykkel har qd bare, den er mattsort, så ikke noe voks på det, kan være jeg tester med Autobahn på den å ser om det går bra..

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sykkeltråd gitt....det var ikke verst.

Jeg er egentlig ikke så interessert i slikt, men har da noen sykler stående. :rolleyes:

Har syklet litt de siste årene etter at knærne begynte å protestere på løping og telemark kjøring...

Det hele startet med en Hardrocx Helium som jeg syklet både terreng og landevei på noen år, deretter supplerte jeg etterhvert med en Specialized Roubaix Expert landevei sykkel våren 2007.

I fjor vår kjøpte jeg en Specialized S-Works carbonramme og bygde meg en småfrisk terrengsykkel på ca 9 kilo som dessverre blir alt for lite brukt fordi jeg synes det er morsommere å sykle landeveisykkel. (kan selges for 20.000 nå hvis noen på 170-180 vil ha en djevelsk grusracer til ca halv pris)

Specs :

S-Works carbon HT frame

Full Shimano XTR dualkontrol (hysterisk godt, glatt og vedlikeholdsfri gruppesett)

Mavic Crossmax superlight hjulsett kjørt slangeløst m stansguffe i ordinære RacingRalph dekk (funker fjell og er rekordlett og punkteringssikkert)

RockShocx SID team gaffel m/justerbar poplock på styre

Setepinne S-works carbon

Styre RaceFace Next SL carbon

Stem Ritchey WCS 4axis 90 mm

Sete Selle Italia 135 gram

Bremser Avid single digit 7 V-brems

Du lurer kanskje på hvorfor jeg kjører V-brems og ikke skive....vel jeg ser på skivebremser som unødvendig herk, justering og katastrofe hvis de blir skjeve på ritt......skeive skiver er helt forjævlig både på sykkel&radio :D

Gode V bremser har mere enn nok bremsekraft til alle norske terrengritt...og skivebrems egner seg best til de som sykler vinter eller kjører rundt i gjørme og på krevende tekniske stier...dessuten veier de mere.

Hvis du tryner og får et skjevt hjul med v-brems så er det bare å løse de ut å sykle videre.....gjør du dette med skiver er det bare å ringe på opsamlingsbussen og håpe på bedre lykke neste år..... <_<

Jeg har trent sykkel systematisk både sommer og vinter de siste 3 årene, og synes selv at jeg har hatt grei fremgang......og mener selv jeg har funnet en bra oppskrift på utvikling, så om noen er interessert så er det bare å spørre.

Har syklet et sted mellom 3500 og 5000 kilometer/ år de siste årene og utesesongen starter vanligvis i begynnelsen av april med tykke klær og terrengsykkel, men noe av det beste som finnes er rolige langturer på landeveisykkel i +20 grader hvor man kan sykle i kort trøye og shorts. Dette står i sterk kontrast til innetrening om vinteren på spinningsykkel eller magnetrulle....som er gørrkjedelig og egentlig bare vondt.

Det er viktig å vedlikeholde syklene med vask, smøring og ikke minst lagring innendørs i fuktfritt miljø - da varer komponentene mye lengre

enn om sykkelen blir dårlig holdt. (fruen og jeg lagrer 2 sykler hver på soverommet :rolleyes: )

Selv om sykkelen blir dullet med så er det viktig å skifte slitedeler med jevne mellomrom....

Kjede bør skiftes når det har nådd omlag 0,75% strekk og ihvertfall før 1% (alle sykkelbutikker kan sjekke dette for deg på 1 minutt)

Kassetten (tannhjulene bak) skiftes som regel 1 gang pr år om du sykler mye, og annethvert år for mere normal sykling

krankdrevene skiftes sjeldnere hvis du er flink å skifte kjede/kassett tidsnok.

Et typisk tegn på slitasje på drev/kassett er at tennene på tannhjulet får haifinne form.

Wirer skiftes ofte hvis sykkelen blir lagret fuktig og sjelden hvis den blir lagret tørt........skift både wire&strømpe når ting begynner å bli litt tregt.

Akkurat nå er kranklageret, størsteklinga samt kjedet på landeveisykkelen min utslitt, og da fant jeg ut at

jeg skulle bestille litt....derfor har jeg sist uke handlet :

Ritchey carbon handlebars (sparer 100 gram for bare 1600.-)

Shimano Dura Ace 7800 komplett gruppe (gir/bremsehendler-frontgir-bakgir-krank39/53 + bb - DuraAce 11/25 kassett -bremser, pluss duraace kjede)

Sram 1090 chain - liker denne best pga powerlock i stedet for kjedesplint.

Shimano 7810 pedaler (sparer 60 gram for bare kr. 1500.-)

Shimano ultegra 12/27 kassett (kjekt å ha til alpe d`huez i swissvaxtrøye ;) )

DA wirer+wirestrømper

Merida sykkelkoffert - spania å tråkke litt i februar håper jeg

Sum brukt på sykkel sist uke = ca 2 bokser SV Divine <_<

Hvis du har lyst til å begynne å sykle, og har spørsmål rundt konkrete sykler/utstyr så spør i vei....på mere generelt grunnlag kan jeg si at

Det er viktig å ikke spare penger på kontaktpunktene...det vil si der kropp og sykkel møtes. Kjøp en god sykkelshorts med god pad, gode hansker og gode sko.....pluss klikkpedaler. (shimano M540 spd er greie og failsafe terrengpedaler)

Sete er en historie for seg selv, men det som er viktig er at setet ikke er for bredt slik at ræv-flesket blir kontaktpunkt(=gnagsår) Det er sitteknutene som skal bære deg - og vanlig bredde for menn er ca 130 mm mens det for kvinner som naturlig nok er litt "åpnere" der nede er vanlig med 143mm bredde......seter med åpning er ofte bra for både gutter og jenter :) - sitteknuter ? hæ ka ? - sett deg på hendene dine med håndflatene vendt oppover...du vil da kjenne et bein på hver side av "stedet der solen aldri skinner"...dette er sitteknutene dine - hvis avstanden mellom disse er mere enn 115-120 mm ska du ha et bredere sete enn 130 mm....

Smøring av kjede er antagelig den øvelsen nordmenn jukser mest med hvis man ser bort ifra utfylling av selvangivelse.

All olje som ikke befinner seg INNI leddene på kjedet er overflødig og er kun med å samle opp dritt som sliter ut drivverket ditt raskere.

Smøring av kjede :

1 - tørk av hele kjedet med en fille....hvis mulig snurr rolig på pedalene mens du holder filla rundt kjedet.

2- drypp 1 dråpe kjedeolje (weldtite DRY er bra) på hvert ledd.....husk å dryppe på innsiden av kjedet - dvs nederste kjedestrekk der kjedet komer fra kranken og går bakover mot bakhjulet så slipper du at det spruter og søler.

3 - når alle ledd er smurt så sveiver du pedalene rolig en stund til oljen har arbeidet seg inn i leddene.

4 - tørk hele kjedet grundig med fille igjen

5 - alle former for sprayboks er feil feil feil ! :thumbdown:

VIKTIG ! - En god aluminiumsramme er mye bedre enn en dårlig karbonramme - prisen er omtrent den samme ;) - og kjøp aldri en sykkel som "nesten" passer deg selv om du får den billig.....ramma må passe - enkelt og greit.

Velt er ganske vanlig......en gang veltet jeg idet jeg skulle krysse en 20 cm dyp elv...rakk aldri å klikke ut - ja, halve hodet var under vann :D

Hvis du skal ut å sykle så husk å ta med drikke, drikk ofte og lite. skal du sykle mere enn 1 1/2 time så ta med en banan og litt rosiner, så går du ikke tom for energi. :) - men ikke oppbevar bananen nedi sykkelshortsen fremme, da slikt fort fremmer uønsket oppmerksomhet :D

Jeg oppfordrer alle til å bruke sin LBS (local bicycle store) men hvis du vil netthandle så er utvalget ofte større og jeg anbefaler følgende :

www.bikeshop.no

http://fast-sports.no

www.cyclecomponents.se ( kun en hundrings i frakt, og moms er inkludert i alle priser....pga de har norsk avdeling hvor varene sendes ifra)

Hadde vært knall å kjørt "team Swissvax Detailersclub" på Lillehammer - Oslo til våren...dette kan så å si alle med littegrann trening bli med på hvis vi blir noen stykker da det er rimelig greit å ligge i dragsuget å kose seg.

Skal putte på noen bilder av sykler og detailing her etterhvert.... :)

truhaa: Har du virkelig kjøpt deg sykkel, eller er dette deg?

PS. Hjelper sikkert med hjelm her.

image3.jpg

Her er videoen - grøss

Endret av smellycat
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Ja du er nok ikke så voldsomt sykkel type nei, så hold deg inne på off topic du Ståle ;) he he... vet hvem jeg skal spørre ja....

kan jo spørre med en gang om hvilken hjelm som er noe bra, den jeg har syntes jeg er alt for tett og får "trykk" i huet når den brukes og jeg blir sliten.. savner gamle dager da hjelm var "hæ?" satsa jo livet i hver bakke også da... jo mer polstring jo mer pysete blir en jo..

Akkurat vært på en liten runde nå og skjønner jeg trenger noen turer til før det slipper opp litt, "hvilte" ikke noen ganger da liggende i dag, så det går fremover :)

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja du er nok ikke så voldsomt sykkel type nei, så hold deg inne på off topic du Ståle ;) he he... vet hvem jeg skal spørre ja....

kan jo spørre med en gang om hvilken hjelm som er noe bra, den jeg har syntes jeg er alt for tett og får "trykk" i huet når den brukes og jeg blir sliten.. savner gamle dager da hjelm var "hæ?" satsa jo livet i hver bakke også da... jo mer polstring jo mer pysete blir en jo..

Akkurat vært på en liten runde nå og skjønner jeg trenger noen turer til før det slipper opp litt, "hvilte" ikke noen ganger da liggende i dag, så det går fremover :)

Hjelm ja....

Det viktigste er at du finner en hjelm som passer hodet ditt....ikke hva Lance sykler med i Touren.

Jeg anbefaler ikke hjelmer med "skygge" først og fremst fordi du mister synet fremover....alternativt blir sliten i nakken av hodevinkelen

når du skal se langt frem - det å se er utrolig viktig alt mens det er du som er den myke traffikanten og må forutse både egne og sinte bilisters sprell lenge før de oppstår.

Hjelm uten skygge og sykkelbriller (alt fra biltema til oakley radar/jawbone) funker som snus...men bruk briller uansett...humler og smågrus er harde der de kommer...dessuten så blir man lett betent på øynene av fartsvinden.

Det som typisk kjennetegner dyrere hjelmer er lavere vekt og flere luftekanaler. Selv har jeg noen hjelmer i + 1000.- klassen, og synes de fungerer helt fortreffelig mht lufting selv på varme dager.

Gode hjelmer kan blant annet være Giro - atmos, monsa eller ionos, samt Bell furio og ikke minst Bell sweep R....legger du en tusenlapp i hjelm så skal det godt gjøres å få noe ræl - under forutsetning av at den passer din hodefasong naturligvis.

Det jeg liker spesielt godt med Bell Sweep og Furio er at stramming skjer ved hjelp av et hjul på baksiden...

Her er mange snaxy hodeisoporbiter til en grei penge : http://www.cyclecomponents.se/cgi-bin/air_...-64&Status=

Det er klart...hvis man dropper disse hvileøktene liggende så sparer man både tid og sykkeklær...dessuten kommer man raskere i form :D

Ikke stress med å komme i form.....la alt være kun lystbetont i starten, så kommer resten av seg selv :thumbup:

Her er en god hjelm hvis du vil ha et konkret tips : http://www.cyclecomponents.se/2/sv/artikla...silver_vit.html

yeppsi pepsi....håper du finner noe som funker, mens jeg trekker meg stille tilbake til offtopic trådene :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

takker for den, skal sjekke det ut til uka, vil ha en som er lettere med mer lufting, og i minst mulig utførelse..

måtte veie sykkelen min også i dag, stoppa vel vekta på 14kg på den, men den skal ikke byttes ut før jeg har rulla i allefall 1000km en sommer, da er det verdt det ;)

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takker for den, skal sjekke det ut til uka, vil ha en som er lettere med mer lufting, og i minst mulig utførelse..

måtte veie sykkelen min også i dag, stoppa vel vekta på 14kg på den, men den skal ikke byttes ut før jeg har rulla i allefall 1000km en sommer, da er det verdt det ;)

Ikke stress med det med vekt på sykkelen, fokuser på å ha det moro....Når tiden er inne og du vet hva du liker best av landeveien, grusveiene eller tekniske stier.....så handler du deg en god brukt-sykkel til akkurat det fomålet som du liker aller best.

Det du imidlertid kan vurdere er å skifte ut de originale dekkene til et sett med lavere rullemotstand...det er ofte slik at syklene i den vektklassen du snakker om er satt opp med tunge dekk som triller dårlig....nå er vel ikke hardrocx værstinger på akkurat det, men et sett med SCHWALBE Racing Ralph i 2,1 bredde kan ofte gjøre susen. (styr imidlertid unna Maxxis 310 og 330, som er lette men punkterer ofte)

Finn deg heller en favoritt - tur/treningsløype som du kjører med jevne mellomrom, og nyt den hysteriske forbedringen i tid som man ofte har i starten.

Når du står i målområdet på feks birken så er det nesten litt morsomt å se godt lubne karer i 40-års alderen med sykler på 9 kilo som de har betalt skjorta for.....

Hadde de droppa et par burgere og noen wienerbrød kunne de gått opp 2 kilo og ned 10 000 i pris på sykkelen og kommet i mål 25 minutter tidligere.

Når det gjelder utførelse på hjelmene så er det Giro Atmos og Giro Ionos som har lavest "sopp på hodet" faktor :D - Men Bell Sweep er også helt super.

Biltema har helt ok sykkelbriller....sykler du grusritt eller tur i drittvær kjøper du inn 4 slike par til 29.90- pr stykk og bare skifter etterhvert som de blir møkkete.

Endret av smellycat
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...