Gå til innhold

TEST: Rain Off #Biltema


HHA

Recommended Posts

rainoff_.jpg

Var nylig innom biltema og kjøpte rain off. Måtte jo teste hvordan denne var ;) Lett å føre på, også grei å ta av. Har desverre ikke bilder av dette, men egentlig ikke så mye å se på heller da du ser en bilrute.

1.stk Rain Off er på 120ml.

Art. 36-983

Bare å følge bruksanvisningen på baksiden så går alt som regel smertefritt.

"Gir effektiv vannavstøtning, noe som gir klarere sikt i regn. Beskytter frontruten mot smuss, tjære og insekter, og også mot frostbelegg om vinteren. For bruk på frontrutens utside (IKKE innside). For alle årstider. En behandling varer ca. 1 måned. Forbruk ved påføring: 7-8 ml/m2

Slik gjør du:

- Rengjør frontrutens utside grundig med vinduspuss, og vent til den er helt tørr.

- Påfør middelet ved hjelp av svampen slik at du får en jevn hinne over hele ruten. La deretter middelet tørke/fordunste.

- Når glassflatens farge begynner å bli kremfarget, påfør middelet på frontruten igjen. La deretter middelet tørke/fordunste.

- Når glassflatens farge igjen begynner å bli kremfarget, tørk/poler frontruten ved hjelp av en myk og tørr tøyklut til ruten er helt klar."

rainoff_vannperler.jpg

rainoff_vannperle.jpg

Trenger ikke store farten før man finner ut at vannet faktisk renner av.

Merka det litt i 30 - 40km/t

60km/t begynner virkelig sakene å fungere

80km/t var det bare å kjøre på da vannet ikke lå forstyrrende på frontruten, men rant fort av, overraskende fort.

100km/t - Motorveifart. Ikke noe problem :D

En liten filmsnutt av testinga;

th_Rainoff-BilglassForsegling.jpg

Biltema opplyser selv at en behandling varer i ca. 1 mnd. Det gjenstår å se. Men med tanke på hvor enkelt dette produktet er å legge på, ta av, så er det ikke verdens undergang om det ikke holder en hel mnd. Mulig produktet varer lenger og lenger jo flere behandlinger du "opparbeider" deg.

Billig og effektivt produkt. Kunne dog fungert litt bedre i lave hastigheter, men hadde egentlig ikke forventa stort mer. Dette er vel ikke ett produkt som kan måle seg med Nanolotus® Bilglass Forsegling Proff på hverken holdbarhet eller effektivitet. Men jeg ble positivt overrasket over billige Rain Off fra biltema ;)

Mvh Håkon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brynjar

Har også brukt dette før og kan bekrefte at ved "skikkelige" vaskemetoder så varer dette faktisk lengre enn en mnd.. men så kommer den store ulempen..... Ved påføringe står i alle fall jeg å brekker, uffer meg og synes liver er litt kjipt for dette lukter helt for j"#¤#%.... Kjennes ut som noen har kastet opp i et stort glass med vodka-battery. urkh...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

haha ja det glemte jeg å nevne! Lukta sinnsykt dritt. Fikk både mor og far til å lukte på "tuben". Begge rynka på nesa og gikk sin vei ;) Neseklype anyone?! Får smøre litt voks under nesa neste gang jeg påfører rain off, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har brukt denne selv, og holdbarheten er mye mer enn 1 mnd. Har kjøpt meg Nanolotus også nå, så skal teste den på frontvinduet hvertfall. Skal visstnok ha litt bedre holdbarhet og lett bedre effekt ved sen hastighet.

Uansett er det en fantastisk god investering for bare 55kr! Kan være litt vanskelig å få vekk skikkelig fra rutene, men ved å bruke litt tid går det greit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rasmus/Nanolotus

Rain off: 10 frontrute behandlinger 1 mnd holdbarhed pr behandling = 10 mnd holdbarhed 54,75,-

Nanolotus Bilglass Proff: Min. 10 frontrute bahandlinger 6 mnd holdbarhed pr behandling = 5 års holdbarhed 349,- ( Her får du med abresiv rens + microfiber )

Bare til en orientering ;)

Nanolotus®Norge
rasmus@nanolotus.dk
www.nanolotus.dk
Tlf: +4745419713

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brynjar
Rain off: 10 frontrute behandlinger 1 mnd holdbarhed pr behandling = 10 mnd holdbarhed 54,75,-

Nanolotus Bilglass Proff: Min. 10 frontrute bahandlinger 6 mnd holdbarhed pr behandling = 5 års holdbarhed 349,- ( Her får du med abresiv rens + microfiber )

Bare til en orientering ;)

Tror ikke du trenger å være redd for at noen her inne skulle velge rain-off foran nanolotus i lenden. Blir som å sammenlikne Turtle med Scholl:-)

Men det er morsomt å teste alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lukter vondt, jepp. Men jeg kjenner ikke lukta før jeg legger nesen inntil den "paden" man påfører med. Så da er mitt spørsmål, hvordan er det du står når du legge det på ruta :P

Har brukt dette i over 1 år på saaben, fortsatt en del igjen i boksen. De første behandlingene holder ikke så veldig lenge, men når man har behandlet 5-6 ganger holder det laaaangt over 1 mnd hos meg. Vil nesten påstå at det holder opp mot 2 mnd med god beading :)

  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

challenger

Har brukt BT Rain Off i rundt to år på ulike biler og er veldig fornöyd. Ekstra fornöyd da jeg oppdaget så enkelt det var å törke bort med mf :D

Lukta har jeg aldri enset, men heller aldri pudret nesa med den ;)

Jeg fordrar ikke å kjöre med vindusviskere og dette er gull i hastigheter over 50 km/h!

Livet er for kort til å kjøre kjedelige biler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rain off: 10 frontrute behandlinger 1 mnd holdbarhed pr behandling = 10 mnd holdbarhed 54,75,-

Nanolotus Bilglass Proff: Min. 10 frontrute bahandlinger 6 mnd holdbarhed pr behandling = 5 års holdbarhed 349,- ( Her får du med abresiv rens + microfiber )

Bare til en orientering ;)

hehe ja. Derfor jeg skrev at dette ikke kunne måle seg med Nanolotus bilglass proff ;) Men alltid moro å teste litt diverse saker :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvd noen lign. produkter, og de fungerer bra i skikkelig regnvær, MEN den dagen sola kom fram fra skyene mens det regnet og jeg kjørte så sakte at viskerne måtte på da så jeg ikke noen verdens ting! Etter det har det vært helt uaktuellt å smøre slikt på rutene mine! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Rain off: 10 frontrute behandlinger 1 mnd holdbarhed pr behandling = 10 mnd holdbarhed 54,75,-

Nanolotus Bilglass Proff: Min. 10 frontrute bahandlinger 6 mnd holdbarhed pr behandling = 5 års holdbarhed 349,- ( Her får du med abresiv rens + microfiber )

Bare til en orientering ;)

Og da koster 1 mnd holdbarhet fra Nanolotus 5.87 kr, mens 1 mnd holdbarhet fra Rain Off 5.47kr. Hehe. Og om da RainOff holder i 2 mnd som det sies. så er vi jo oppi enda bedre pris.

Men Nanolotus er sikkert bedre, skal ikke si noe på det. :)

Tidenes trådløft men. Tror jeg skal teste RainOff på firmabilen. :)

Iser rutene mindre med slike behandlinger også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

challenger

Jeg har brukt biltema sin Rain Off i lengre tider nå, og det funker fint for meg.

Bruker forøvrig en våt klut isteden for en tørr fille eller tørt papir for å få belegget av etter påføring. Da trenger jeg bare tørke en gang over isteden for å gnikke meg ihel.

Jeg vil prøve med våt klut neste gang, takk for tipset. Rain Offen er guffen å fjerne når temperaturen nå kryper nedover.

Livet er for kort til å kjøre kjedelige biler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå trodde jeg at noen hadde laget en ny test, SÅ SPENNENDE! Men så var det min egen :P Nå kjører jeg kun med nanolotus og er storfornøyd!

Hva er de store forskjellene da? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...