Gå til innhold

Foam Cannon


Hans Marius

Recommended Posts

Hans Marius

Kommer nok til å investere i en foam cannon fra SS nå, og blir nok da til Karcher HT da det er det fattern har per dags dato. Men både jeg og fattern begynner å bli litt smålei den, da den bare står å pumper og ikke klarer å gi jevnt trykk. Så kommer nok om ikke så veldig lenge til å bytte HT og da er det ikke sikkert det blir Karcher, men kanskje en FOMA. Så som tittelen sier, er det mulig å bytte munnstykke så du kan bruke samme foam cannon til FOMA som til Karcher? Slik at jeg slipper å eventuelt kjøpe ny foam cannon til FOMA? Eventuelt hvor kan jeg få tak i et slikt munnstykke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Alternativt er det bare å bytte over hele slangene, mht koblinga der du skrur slangen på maskinen, de er vel like på foma/karcher. ellers kan det skaffes koblinger fra foam canon til foma, da er det bare å bytte den koblingen, tror Ketil SS har de.

Her bytter jeg bare over slangene om jeg skal bruke karcherutstyr på fomaen, så slipper jeg å køpe alt nytt igjen.

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hans Marius
kris1986

Bare å byttet ut hurtigkoblinga, er std. rørgjenger på lansa, husk ny pakningsteip og legg den med gjengen hvis du skjønner :) (kan godt hende du vet det, men mange som ikke kan legge på gjengeteip riktig :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kris1986
Legg gjengeteipen samma vei som du skrur på.

Eller enda bedre, bruk noe flytende gjengetettning,

loctite 542 med superclean, funker alltid like bra opp til 3/4" B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stein86
Bare å byttet ut hurtigkoblinga, er std. rørgjenger på lansa, husk ny pakningsteip og legg den med gjengen hvis du skjønner :) (kan godt hende du vet det, men mange som ikke kan legge på gjengeteip riktig :) )

Legg gjengeteipen samma vei som du skrur på.

Eller enda bedre, bruk noe flytende gjengetettning,

Bra jobbet gutta, der lærte jeg noe nytt idag også.

Men er ihvertfall en 50-50 sjanse for at jeg har klart å legge gjengeteipen riktig på min foam lance.. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du skaffe meg ei skumkanon som passer på STIHL vaskeren min pirex??

En kompis av meg har en Stihl, denne har samme kobling som Nilfisk/Alto/KEW.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...