Gå til innhold

Framgangsmåte full Swissvax skinnbehandling


zHoe

Recommended Posts

Hvordan gjør dere det med rekkefølge, og metoder/triks dere bruker for en slik full behandling av skinninteriøret på bilen?

Har jeg forstått det riktig med dette?:

-Vaske med bensin

-leather cleaner

-Pusse over med pussepaden der det er sprekker

-Leather healer (farge)

-Leather milk

-Elefantfett

Blir dette riktig rekkefølge? (har ikke handboken her, men den hjalp meg ikke så mye føler jeg)

Hvor lang ventetid har dere mellom?

Jeg er veldig avhengig av bilen, så å la den stå flere dager er vanskelig (bor på landet uten kollektivtilbud).

Mvh

Hans Ola

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er jeg veldig int i også! Har du svart, grått eller beige skinninteriør?

Forresten har vi lik bil og samme navn, nesten... :lol:

Hilsen Hans-Olav, 98 520 Touring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe fikk dette svaret fra citrus på pm:

SV Leather Cleaner

Bensin

SV Leather softner

2-dager

SV Leather healer

2-dager?

SV Leather Gloss Corrector

2-dager

SV Leather Glaze

2-dager

SV Leather Milk

Så sløyfer du bare de trinnene som du ikke trenger, og elefant fettet legges på helt til slutt.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såpass, ja.

Tenkte jeg skulle handle inn SV Leather Care Kit til å begynne med. Bør jeg bruke bensin mellom SV Cleaner og SV Milk da? Eller kan jeg bare kjøre de tre stegene som er i det kittet uten noe i tillegg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hans Marius
Såpass, ja.

Tenkte jeg skulle handle inn SV Leather Care Kit til å begynne med. Bør jeg bruke bensin mellom SV Cleaner og SV Milk da? Eller kan jeg bare kjøre de tre stegene som er i det kittet uten noe i tillegg?

Du kan kjøre på med de tre stegene i det kittet, men du vil få bedre holdbarhet mener jeg hvis du bruker bensin i mellom cleaner og milk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hans Marius

Den avfetter skinnet. På den måten vil Leather Milk få bedre heft... har ikke testet selv, men har ikke hørt om noen som har hatt problem med lukt.(det er snakk om lighterbensin her altså)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NeDD
Den avfetter skinnet. (det er snakk om lighterbensin her altså)

Var da godt, rett før jeg drog frem blyfri´n fra plenklipper´n :unsure:

Edit: Forskjell på å helle bensin i sete, kontra drøyt forbruk på en klut og gni... :)

Endret av NeDD

Ueland Bilpleie & Detailing
v/ Kenneth Ueland - Mob. 93096714.

Mine jobber

Detailer-garasjen

Vår Facebook side
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hans Marius
Var da godt, rett før jeg drog frem blyfri´n fra plenklipper´n :unsure:

Edit: Forskjell på å helle bensin i sete, kontra drøyt forbruk på en klut og gni... :)

Heheh var litt redd for det ja, så måtte bare forsikkre meg om at folk skjønte det ikke var vanlig bensin ;) Vet nok ikke om det hadde vært så bra nei :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva man lærer på dette forumet!!! Jeg bare takker og smiler. :) Gleder meg til å ta fatt på skinnsetene etter en heller mislykket renseprosess med Turtlewax superprodukter.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 months later...

Lighter bensin får du på besinstasjoner/Narvesen e.l. Ha litt på en liten frotteklut og tørk lett over setet. OBS! Stump røyken før du begynner. ;) Lighter bensin fjerner bl.a. fett. Hvis du bruker Leather Glaze før Leather Milk så trekker milken saaaaakte inn. Beregn et par dager. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Swissvax / Dag

Det er som oftest ikke nødvendig - kun der det er spesielt utsatt er det vanligste (hoftestøtter, etc).

www.swissvax.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Bruker fingrene her til å legge på elefantfettet, er som Dag sier ofte ikke store flater du legger det på, sidestøtter på setet er ofte litt utsatt så har brukt det der...

Legger ofte på litt ekstra/godt med leather milk her på utsatte steder og lar det stå på til dagen etter, overskytende tørkes av da.

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Swissvax / Dag

Bruk en vanlig svamp (type som du legger på skokrem, etc med). Ikke noe problem, den trekker likevel godt inn.

Bare hyggelig :)

www.swissvax.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...