Gå til innhold

SYYYKT lyst på roterende maskin...


Odd-M

Recommended Posts

...og alt som hører med, fra pads til midler.

Hvis man skal sette opp en nøktern pakke med en "grei" maskin, og da mener jeg at man kan se bort fra BestTools og lignende, med det nødvendige av pads og midler for å sysle med egne biler et par ganger i året, hva kan man klare seg med da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 57
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i dette emnet

  • Odd-M

    21

  • Brynjar

    6

  • rudilgr

    5

  • Øivind

    4

Mest aktive i dette emnet

Brynjar
...og alt som hører med, fra pads til midler.

Hvis man skal sette opp en nøktern pakke med en "grei" maskin, og da mener jeg at man kan se bort fra BestTools og lignende, med det nødvendige av pads og midler for å sysle med egne biler et par ganger i året, hva kan man klare seg med da?

Nå er jeg makita mann så det er det jeg liker best. Det finnes maskiner som tilsynelatende ser kliss lik ut for 1/10 av prisen som vil kunne fungere bra. Så for litt siden at Biltema hadde fått inn en maskin som liknet veldig på makitaen. Nesten så jeg kjøpte en bare for å teste. Tror den kostet 399,- eller noe liknende. Det som ofte skiller de dyre maskinene med billigutgavene er at de har soft start, støvdeksel og er mer solide..

Av pads er det jo bare å gå for scholl eller sonuz serien fra SS, evt CCS serien fra autogeek. Megs sin fungerer også. Jeg har tre av disse seriene og min personlige favoritt er Scholl, etterfulgt av CCS.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan bare svare for hva jeg har å tilby ;)

Metabo Maskin + 3dl prøveflasker med 3M Fast Cut Plus, Extra Fine Compound og Ultrafina SE, en pad til hver + ullpad og bakplate = 3400,- inkludert frakt.. det burde være en meget bra startpakke ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brynjar
Kan bare svare for hva jeg har å tilby ;)

Metabo Maskin + 3dl prøveflasker med 3M Fast Cut Plus, Extra Fine Compound og Ultrafina SE, en pad til hver + ullpad og bakplate = 3400,- inkludert frakt.. det burde være en meget bra startpakke ;)

Oj, det var en bra pakke til en bra pris. Den ville jeg gått for..

Gleder meg til jeg får testet Perfect-it serien selv. Har jo hørt så mye bra om den at den bør få en test under lupen, i kombo med tilhørende pad'er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan bare svare for hva jeg har å tilby ;)

Metabo Maskin + 3dl prøveflasker med 3M Fast Cut Plus, Extra Fine Compound og Ultrafina SE, en pad til hver + ullpad og bakplate = 3400,- inkludert frakt.. det burde være en meget bra startpakke ;)

Tilhørende 3M 150mm pads? Hva slags bakplate?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hans Marius

Mener Kris her på forumet testet den maskinen du refererer til, mot makitan Brynjar. Kjente fort hvilken maskin som var kvalitet og hvem som ikke var det. Farten gikk fort ned når den kom i kontakt med lakken osv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hirobofly

Den Metabo-deal'en til Kazzper er en bra deal!!! Inkl frakt også ser jeg, så her er det løp og kjøp sier nå jeg.

Jeg er superfornøyd med min Metabo, og siden dette er en såpass proff maskin så holder den seg i pris og man får en god pris om man vil selge den igjen senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins

Bare å slå til på pakketilbudet til Kazzper ja :D Har selv Metabo. Det er veldig god maskin, 3M produktene er også bra saker ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok en kjapp runde her i byen og får Hitachien for 2000,-. Mulig det er innbilning men jeg har faktisk mer tro på en slik enn Metabo. Noen som vet om bakplata til Hitachien er brukanes?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig det er innbilning men jeg har faktisk mer tro på en slik enn Metabo.

Hehe, de fleste oppgraderer vel andre veien; fra Hitachi til Metabo eller Flex ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brynjar
Tok en kjapp runde her i byen og får Hitachien for 2000,-. Mulig det er innbilning men jeg har faktisk mer tro på en slik enn Metabo. Noen som vet om bakplata til Hitachien er brukanes?

De har begge M14 kobling på bakplaten, så svaret er ja. Det er det som er vanlig.

Endret av Brynjar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og legger man da til en pakke med midler og pads må det vel bli bra?

- Menzerna PG, SIP, PO85RD, Scholl bakplate og Uber-pads fra SS til 1865,-

- Scholl S3+, S17, S40, bakplate og Uber-pads fra SS til 1945,-

- 3M Perfect-It midler, pads og bakplate fra Godkjemi til 1700,-

Hva vil fungerer best til allroundbruk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brynjar
Og legger man da til en pakke med midler og pads må det vel bli bra?

- Menzerna PG, SIP, PO85RD, Scholl bakplate og Uber-pads fra SS til 1865,-

- Scholl S3+, S17, S40, bakplate og Uber-pads fra SS til 1945,-

- 3M Perfect-It midler, pads og bakplate fra Godkjemi til 1700,-

Hva vil fungerer best til allroundbruk?

Menz og scholl pakken er begge kanon. Personlig synes jeg scholl er kjappere å jobbe med. Perfect-it har jeg ikke testet ennå :(

Bare husk at du går for 3M bakplaten med foam på, hvis du bestiller fra godkjemi. Mye bedre en de andre de selger.

Har du sett på en MG#105/205 kombo da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brynjar
Nei, har ikke vurdert MG egentlig. Har inntrykk av at de fleste her på forumet bruker Scholl eller Menz?

Nja, det er nok en sannhet med modifikasjoner. Tror nok ut i fra medlemsmassen at det kanskje er flere som bruker forbrukerserien til Megs, men SS sine detailere som er veldig aktive på forumet bruker jo selvsagt for det meste scholl. Selv har jeg prøvd flere serier og tror også det er bra for forumet at man ikke bare "heier" på scholl og menz som de eneste alternativene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe.. Ikke det at jeg heier på et merke men når jeg først investerer såpass mye i produkter så vil jeg ha value for money. Det var vel forbrukerproduktene fra MG som startet min interesse for denne hobbyen. Har du testa #80/#83 eller #105/#205 mot de ovenfor nevnte produktene?

Heller vel egentlig mest mot 3M-serien akkurat nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

F34Johnny

Ikke vær redd for å prøve Kazzpers pakke med 3M og Metabo, veldig greie produkter å jobbe med.

Når det gjeller maskin har jeg Hitachi SP 18VA og på kurset/treffet vi hadde i Stavanger hadde NEDD Metabo, fordelen som jeg ser med Metabo er at kabelen fra maskinen er lenger og derfor slipper du å ha støpselet så nær deg når du jobber, samt at det grepet over giret tar litt mindre plass når du jobber i trange områder.

I bruk og under belastning opførte de seg ganske likt, dette er min personlige mening.

Men jeg er fornøyd med Hitachien og kommer sansynligvis til å beholde den, jeg bruker ikke bøylen som følger med men holder hånda rett på girhuset, men lurer litt på om det front håntaket til Metabo passer på Hitachien.

Gå for en god bakplate og pads både 3M og meguiars So1o er bra, du vil sikkert ganske snart se at pads på 75 - 100mm med bakplate havner på ønskelista, kansje Kazzper gir deg en deal på små pads og plate også. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...