Gå til innhold

Metall polering 4 fun


truhaa

Recommended Posts

  • Admins
truhaa

OK, kona skulle male og jeg måtte ha noe å gjøre....

Så etter en runde sjåpping kom jeg til den konklusjonen at jeg ville ha meg en pimpa trillebår som jeg kan cruise med på plenen her hjemme ;)

Innkjøpt:

2 x ullpoleringspads (syntetiske) fra Biltema

3 x medium (gule) pads fra Biltema

1 x trillebår fra plantasjen

Øvrigt:

Best Tool roterende

Duragloss all metal polish

P21s Alu-polish

Mothers aluminiums polish

Bosch ullpolerings pads (ekte ull)

Arbeidslyst dvs kjeda meg

Øreklokker

kneputer

Så var det bare å dra i gang den roterende og se hva en fikk ut av dette, i starten fikk jeg inntrykk av at dette var mission impossible da det ikke så ut som om det ble noe voldsomt blankere, men etterhvert kom resultatet til syne og det ble riktig så bra etter noen runder. Har jeg mer lyst en annen dag så skal jeg ta den enda litt til for å se om det kan bli en Crombår av denne :) he he

Bare yttersider som er tatt...

Før galskapen startet:

post-3-1245799554_thumb.jpg

post-3-1245799565_thumb.jpg

post-3-1245799574_thumb.jpg

Under og etter:

post-3-1245799594_thumb.jpg

post-3-1245799615_thumb.jpg

post-3-1245799629_thumb.jpg

post-3-1245799646_thumb.jpg

post-3-1245799659_thumb.jpg

post-3-1245799671_thumb.jpg

post-3-1245799683_thumb.jpg

post-3-1245799697_thumb.jpg

post-3-1245799708_thumb.jpg

Konklusjon:

Både Duragloss, P21s og Mothers sine alupolisher er knallsaker, med enda litt mer jobb på denne trillebåra blir den nok enda bedre, alupolering tar tid om det er store flater du jobber på og det anbefales på det sterkeste å bruke en ekte ullpad til dette, de syntetiske kan smelte om du drar på voldsomt. Nå var ikke dette noe voldsomt viktig mht denne testen her, men om det er Alu ting som du har kjørt (felger etc) så spander på deg en ullpad, de er nok forbehold alupolering i fremtiden da de blir sorte som fy, de jeg kjøpte fra Biltema funka greit mht denne jobben, men den jeg brukte til slutt (Bosch sin i ekte ull) var noe helt annet.. har det du polerer vært polert før tar det kortere tid og det blir også mye blankere..

Vanlig pad var mye jobb å styre, men skal du ha en helt blank flate må du nok over med den pga finishen...

og ja, Autobahn som LSP ;)

så noen utebilder + beading av Autobahn + Muc-Off silica shine (?) he he......

post-3-1245874812_thumb.jpg

post-3-1245874800_thumb.jpg

post-3-1245874821_thumb.jpg

post-3-1245874834_thumb.jpg

post-3-1245874844_thumb.jpg

Prøvde å slipe over på bunnen med 320 papir etterfulgt av 2500 papir, og som dere skjønner så er det et ALT for stort hopp mht papirgrovhet, så ble nok noe blankere, kjørte på med ull og P21s alu polish etterpå... gikk igjenom sinklaget på denne her, så en lærer da noe av dette tross galskapen ;)

  • DCN Poeng 7

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er hardcore detailing, og jeg liker det! :D

Har du ikke Autosol? Jeg har inntrykk av at den cutter endel hardere enn de fleste metal polishene..

Kunne kanskje ha kjørt den først, og deretter refina med noen av de andre midlene?

Scandicshine Detailer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Stod med den i handa i stad hos bernhard, men droppa den, tror den er veldig lik P21s sin alupolish, den er ganske grov, Duragloss og Mothers sine er mildere... Har jo også Swissvax sin, men den skal det ikke sløses med ;)

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

challenger

Den ble så lekker at du kan bruke den til bagasjeboks på taket i stedet. Fake - just for impressions :D

Livet er for kort til å kjøre kjedelige biler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:lol: Utrolig bra Truls, dette skal testes.

Husker tiden med moped, fjernet lakken på motordekslene med Reprin og polerte med Autosol, poleringsskive og fatterns drill. Ble blank som chrome.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brynjar

Veldig tidsriktig og helt på sin plass Truls :thumbs: Skulle jo tatt seg ut om DU skulle trillet rundt i hagen med en skitten trillebår.. Tar det som en selvfølge at du har brukt Black Wow eller tilsvarende på håndtakene og tireshine på hjula?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hans Marius

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...