Gå til innhold

Hvordan vaske beige gulvmatter?


fredsjo

Recommended Posts

Hei

Skulle hive inn gulvmattene i bilen nå som jeg var ferdig med shinen, og så at de var over hodet ikke vasket før de ble lagt bort før vinteren. Har ikke noe steamvasker, så lurer på om noen har noen gode tips til vask?

Har blant annet Megs All Purpose Cleaner, kan vel benyttes det?

Fredrik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spray de inn med APC/Greenclean og skrubb med en interiørbørste. Tørk av med en MF og la de tørke hvis du ikke har en maskin for den type jobb :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prickbort på stoffmatter?

På stoffmatter er det nok textilrens/APC etc. som funker best, tenkte du hadde gummimatter og da er f.eks PB veldig bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En bilmekaniker satt seg inn i bilen min en gang med oljete sko. Bilen jeg hadde den gang hadde beige interiør. Den matten var ikke pen etterpå. Dette fikset han med 3M citrusspray. Tørket bare med med fille etter noen sekunder. Møkka forsvant og matten ble rene som gull på 1 2 3. Jeg fikk boksen. :) Anbefales.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard
  • 2 weeks later...
  • 1 year later...

jeg har kjøpt autoglym shampooen til interiør for å prøve den da jeg ikke gadd å bestille kun meguiars carpet clean. :)

Blir spennende å se hvordan det blir, lyst gulv i cadillacen er ikke noe suksess :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har kjøpt autoglym shampooen til interiør for å prøve den da jeg ikke gadd å bestille kun meguiars carpet clean. :)

Blir spennende å se hvordan det blir, lyst gulv i cadillacen er ikke noe suksess :S

Den lukter gammel bestemor :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Denne:

meg.%20carpet%20cleaner.jpg

Og denne:

1217322333_meguiars-all-surface-interior-brush_w450_h400.jpg

For Gudskyld ikke bruk den børsta på stoff seter. Jeg brukte den en gang når jeg hadde en Audi 80.

Børsta bare dro fibrene ut av setene og de så slitt ut etter noen dager, og de var i perfekt stand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For Gudskyld ikke bruk den børsta på stoff seter. Jeg brukte den en gang når jeg hadde en Audi 80.

Børsta bare dro fibrene ut av setene og de så slitt ut etter noen dager, og de var i perfekt stand.

Har brukt den børsta på fire forskjellige biler - fra 01 Saab til 08 Audi - ikke noen problemer med "fiber-utdraging" her.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Skulle det bli problemer så er det bare å gå over setene med nuppefjerner.. Funker gull også på alcantara...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...