Gå til innhold

Bremselys til henger.


posan

Recommended Posts

Bilen min sender alt av lys bakover til hengeren bortsett fra bremselyset :unsure: .

kabelen er heller ikke i kontakten:p

men mitt spm er: kan jeg bare ta og kople meg innpå en av ledningene på bremselyset på bilen? eller må den gå via ett relê eller noe sånt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

noen som vet hvordan relê jeg må ha? :P

og hvordan jeg kopler det? er elektrikker men..... :P

ser for meg følgende:

plus,minus, signal fra bremselys inn og bremselys ut.. stemmer dette? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

spolen til reléet i parallel med lyset i bilen. Pluss på ene siden av kontakten og ut til bremslyset på den andre.

Du trenger et rele som slutter (NO)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

F34Johnny

Har du chek controll av lysa i bilen kan det være at kablene må kobles inn foran denne for å ikke indikere feil, litt usikker på hva den spolen i releet vil gjøre hvis med den eventuelle chek controllen.

Noen biler har en ferdig kabel som du får kjøpt og som det finnes egnet koblings punkt til, mener at AUDI har/hadde det systemet, men kabelen var grise dyr.

På BMW E46 min koster hengerfeste med montering ca 15000kr det meste er arbeidet med kablene som må trekkes fram i motorromet for å ikke lage feil i lampekontroll systemet. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bilen har orginalt hengerfeste fra fabrikk, så det er dette som jeg syntes er merkelig, for jeg måtte bytte kontakten da jeg kjøpte bilen, men bremselys ledningen var ingen steder å finne :/ målte meg frem i alle kombinasjoner men fant ikke noe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

F34Johnny

Har du koblingsskjema for kontakten? er jo standar merking på hvor kablene skall kobles for at lysa på hengeren skall virke som de skall.

Ser noen anbefaler 3M sin "såkalte strømtyv koblinger", disse er jo lette å bruke, men bakdelen er at di ikke virker godt over tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er vel en 20stk som ender ned der....

men det er fikset nå, tidligere eier hadde klipt av ledingen under bilen....

men takk for assistansen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjøpte bilen for snart 2år siden:p kjørte uten bremselys i fjor..

så har ikke spurt nei..

men noe så idiotisk egentlig..

han hadde klipt av alle lednignede og kjøpt sånn ferdigkoblet sak, og skjøta seg innpå farge på farge, og det funker jo ikke da ingen av fargene som er org på peugeot stemmer overens med standard farger..

men nå er det da i orden (håper jeg, for har ikke noe å sjekke med:p da campingvogna står 10mil unna)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...