Gå til innhold

Hvor har dere festet AutoPASS-brikken?


Eirik

Recommended Posts

Jeg har lite lyst til å klistre denne midt i frontruta. Det er lite estetisk, og blir nesten helt uaktuelt for min del.

Kan jeg sette den bak det sorte feltet jeg har på ruta? Det sorte feltet er solskjermingen som sitter over bakspeilet. Må vel ta en kjøretur, så jeg kan teste om det funker.

Helst håper jeg at jeg kan montere den i motorrommet.

Siste alternativ er å farge driten sort, så den ikke lyser opp i ruta. Noen som har gjort dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lexgtturbo

Hvis du har den "nye typen" autopass brikken kan den ikke ligges i motorrommet ihvertfall. den gamle funker å legge i hanskerommet i enkelte biler ihvertfall. Å lakke den svart skal gå helt fint og eg tror ikke du vil få noen problemer om du fester den bak det sorte feltet i frontruten heller for den saks skyld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tommy

Jeg har lakker mine sorte, å satt på sort dobbelsidig tape, å festet dem helt i toppen av ruta ved speilet.

Tommy

 

TOMMY'S CAR SPA FOUNDER
SWISSVAX CERTIFIED DETAILER

SWISSVAX CERTIFIED INSTRUCTOR

DCN APPROVED DETAILER

2017 RUPES AMBASSADOR

RUPES ADVANCED LEVEL INSTRUCTOR


Tommy's CAR SPA (facebook)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også lakkert svart, men festet den til speilet. I bilen jeg har nå har jeg den liggende i dørsiden og bare tar den opp hver gang jeg kjører forbi en bomstasjon hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Passaten min har et, (hva skal man kalle det) sort skravert felt rundt bakspeilet. Så brikka mi sitter bak speilet så jeg ikke ser den, og den syntes nesten ikke utenifra.

--Vw Sharan 2.0 Tdi 170 HK 2013--

-- Vw  E Up 2015 --

-- Vw Touran 2.0 Tdi 170 HK 2011 varebil--

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

General Lee
Passaten min har et, (hva skal man kalle det) sort skravert felt rundt bakspeilet. Så brikka mi sitter bak speilet så jeg ikke ser den, og den syntes nesten ikke utenifra.

Helt korrekt plassering. Frontruta har ett lag lag metalloksid av noe slag som kan forstyrre signaler fra sånt utstyr, men ikke på det skraverte feltet. Om en skal gjøre det etter boka...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min ligger hjemme i garasjen. De tar bilde og trekker det fra saldoen når de ser at jeg har autopassavtale.

De må da få lov til å jobbe litt for de skyhøye administreringsgebyrene de tar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lakket min brikke sort for flere år siden.. Synes den var så sinnsykt stygg og skjemmende, men maskerte der hvor tallene er som viser "identiteten" til brikka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ClearCoatChristR

Jeg så på Luksusfellen en gang. Der var det en dame som var så flau over å ikke ha Autopass, at hun kjørte allikevel i Autopassfeltet og "kjørte på rødt" hver gang.

Dette endte jo selvfølgelig med bøter, men det var jo bedre enn å stoppe å kaste penger i en kurv, da dette trekker paralleller til kristenkollekt, og alle veit at kristendom, det er ikke kult.

Så dette fikk meg til å tenke.

Autopass må jo være ganske fett! Dermed viser jeg stolt frem min Autopassbrikke! Vurderer faktisk å sette den på panseret, men til nå er min nyeste idè å blinge den opp litt. Har vært på Europris og kjøpt Zwaroffisch-krystaller, så dette blir bra ;)

Men sort brikke på speil funker;)

Endret av ClearCoatChristR
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 years later...

Jeg plasserte min under panserlokket på min i3 (da karosseriet er av plast) . :) Fungerer som bare dét! Ellers er det de som har stripset den fast i grillen f.eks. Pakket den inn i noe (vannsikker) plast først da, sikkert.

*201x Tesla Model 3 i reservasjon
*2015 Tesla Model S85D

*2016 Mazda CX-3 150hk 4x4

*2014 BMW i3

*2021 Tesla Model Y LR

Helelektrisk bilpark ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det sorte feltet på ruta er jo tiltenkt autopass brikke.

Jeg har frontrute med Coating, så jeg har et eget lite "felt" til Autopassbrikken. Og der henger det :)

NAD - Nanolex Approved Detailer

[] 17 MB E200T, iridium silber.

[] 17 Kia Soul EV, Grå.

[x] 17 Peugeot Expert L2 2.0 HDi mester, rich brown oak
[x] 07 Audi A6 Allroad 2.7 TDi Q, kvartsgrå.
[x] 12 Peugeot Partner 1.6 HDi "royal mail" kommer utviklingstråd på denne etterhvert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste en artikkel på adressa.no om at enkelte biler hadde problemer om de ble plassert som anbefalt.
Link: http://www.adressa.no/nyheter/trondheim/article9347041.ece#

Dette er listen over bilmerker som har problematiske frontruter:

Audi A8 - Rutens nedre høyre eller venstre hjørne.

Chevrolet Lumina - En «lomme» under panserlokket eller på en «bærebru» over radiatoren.

Citroën Xantia - Brikken skal sitte under det sorte feltet

Citroën C5 - Lysere felt bak speil hvor brukken skal festes.

Ford Focus - Varmetråder. Fest brikken vannrett nederst i høyre hjørne.

MB S Serie - UV filter. Kan feste brikken på en liten kvadrat midt på ruten helt øverst eller feste brikken bak grillen.

Opel Sintra - Har radioantenne øverst i ruten. Her skal brikken sitte ved listen.

Opel Zafira (enkelte modeller) - Brikken må plasseres på det mørke, avlange stiplede feltet like bak speilet.

Pontiac Trans - En «lomme» under panserlokket eller på en «bærebro» over radiatoren.

Renault Clio - Nederst på ruten

Renault Kango - Prikkete felt øverst i ruten. Se mot sollys, da vil man se 2 firkanter i det prikkete feltet. Anbefaler den høyre firkanten.

Renault Laguna - UV-filter. Brikken skal festes på et prikkete felt ved speilområdet.

Renault Scenic - Prikkete felt. Fest brukken over speilfestet på det prikkete feltet.

Peugeot (alle 2000-2001 modellene) - Prikket felt bak speil hvor brikke skal festes.

Toyota Hiace - 7 cm over dashbordet.

VW Sharan - Rutens nedre høyre eller venstre hjørne.

VW Transporter - 7 cm over dashbordet, eventuelt under hvilefestet til stolpen som holder panserlokket oppe.

Kilde: Trøndelag bomveiselskap

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...