Gå til innhold

Hva tror dere om Sonax pads på Meg G220 ??


unabomber

Recommended Posts

unabomber

Topic sier vel det meste. Så at Clas Ohlson hadde disse til ok pris. 59,- eller så der? Selve paden så ut til å være i god kvalitet.

Noen som har prøvd disse???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreslår at du tester.. som GL sier over her skal de være helt ok, og siden de er strukturløse burde de funke fint i utgangspunktet. Men en DA er gjerne en "pad-killer" så det er interessant å se om de holder da også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

General Lee

Mekonomen har alle tre variantene av de. Den oransje de selger på CO er polish paden, altså midt på treet pad... Så har du en cutting og en finish pad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Funker helt fint de, men borrelåsen er litt mindre enn bakplata, så du får litt "cookie-cutter effect" -> dvs bakplaten lager litt merker i skummet, men det har ikke så mye å si.. Jeg synes medium-skummet (aprikosfarget, fra Clas Ohlson) til Sonax er veldig bra, veldig universielt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ClearCoatChristR
De er gode og veldig slitesterke. Kun testa de på roterende.

Jeg syns motsatt egentlig. De mister formen og borrelåsen begynner å glippe ganske fort.

Men nå har jeg bare brukt de på DA da, og da behandler jeg den ikke så pent.. Blir "litt" press.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

På 3M kurset fikk vi beksjed om at DA maskiner dreper mye pads mht skummet og borrelåsen på de, så han anbefalte ikke 3M sine på DA, har et par orange fra Scholl her også som har sagt takk for seg etter en tur på DA maskin..

Meguiars sine holder på DA, sonax vet jeg ikke.. men til den prisen er det ikke verdens undergang å teste de..

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har testet de på både DA og roterende, og er enig med de øvrige; borrelåsen slipper etter en tids bruk på DA, ikke merket noe utover normal slitasje på roterende. 3M sine fungerer forøvrig ikke så bra på DA (gjelder vel generelt for vaffel-pads) ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3M sine fungerer forøvrig ikke så bra på DA (gjelder vel generelt for vaffel-pads) ;)

Korrekt.. mønster, vaffel, bølger eller spor egner seg verken til DA (dual action) maskiner eller DA (diminishing abrasives) polish ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

unabomber

Bruker 3M sine på Meg G220 nå. Har ikke brukt den alt for mye men ett par biler. Ikke merket at noe slipper forløpig men kanskje det er fordi jeg er FOR forsiktig? :P Hmm

Hva er en vaffel-pad ? :D Brukes kun sammen med syltetøy right?? :D:D Bahh, its too late 4 me.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Den sorte der er en finishing pad, funker som finishpad for so1o kitet..

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...