Gå til innhold

Mulig å rette en lakkskade??


Janko

Recommended Posts

Skulle ikke være noe utfordring det derre;)Våtslip og maskin og saken er grei tenker jeg.

p3000 da ? hete det ikke det? (våtslipe papiret)

Endret av Amzoch
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3000 papir tar det sikkert bort,men da må du bruke maskin og produkt erterpå som er beregnet for det.Kan hende du klarer deg med bare maskin og.Kommeran på hva du har og jobbe med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lexgtturbo

Her må du nok over på "proffe" produkter og roterende maskin, megs step 1-3 er forbruker serien til meguiars. skal du holde deg til meguars ville eg vurdert MG 85 eller mg 105.

Uansett den skaden klarer du nok ikke å ta knekken på med forbruker produkter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så av proffe produkter så trenger jeg kun enten MG 85 eller mg 105.?? av produkter før å få det bra? (roterende maskin og seff) men tenker på middel jeg treng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lexgtturbo

ok tror eg gjorde sånn at du missforsto litt, eg ha deg bare et eksempel på hvilket produkt som kunne brukes for å få fjernet skaden. Du har mange forskjellige merker å velge mellom, selv hadde eg brukt Scholl S03+ etterfulgt av S30. Du bør alltid bruke en finere polish til å få opp igjen glansen etterpå, samt fjerne kjørespor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

e scroll bedre enn MG da? .. trur kanskje eg ska kjøre kun mg. sia det jeg har brukt.. og trur ikke får kjøpt scroll i tromsø

Ingen som selger Scholl i denne byen nei ;)

Ser ut som "skaden" ligger på en profil/kant, og isåfall må du være veldig forsiktig hvis du skal fjerne den med roterende og grove produkter.

Hva som er best er egentlig litt smak og behag, "finn noe du liker og bruk det ofte" var det en lur mann som sa en gang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jepp e litt på tuppen av en liten bue. ja må vell bare prøve.. lære meg ikke ved å ikke prøve :P men e det enten MG 85 eller mg 105. vist eg ska bruke mg sin? treng bare ett produkt. så eventuelt polere og det etter med step 2 og 3 ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig ville jeg ikke ha våtslipa på kanten.. Greit nok at panelet er opplakkert, det er ikke så vanskelig å se mtp. all appelsinhuden.. Så du har 2 gode tykke lag med klarlakk iallefall.. Men er utrolig skummelt på en sånn kant uansett.

Jeg ville først ha prøvd med en medium polish, på en medium pad.. Og kjørt 2-3-4 runder på lav hastighet.

Og sagt med fornøyd med å "skjule" skaden..

Får sikkert runda av kantene på skaden greit, så den nesten ikke synes.

Scandicshine Detailer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Virtual her, ikke nødvendig å gå på så hardt på et så vanskelig og lite synlig sted på bilen. Jeg ville anbefalt deg å prøve den nye ScratchX 2.0 fra Meguiars for hånd ;)

edit: hvor på bilen er dette egentlig? Jeg trodde det var nede i dørkarmen, men.. Jeg synes forøvrig det ser ut som du har et par skader som er verre litt lenger opp på bildet?

Endret av madskh
Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er mella bakluka og støtfangeren ... er ei ripa der ja..

så ScratchX 2.00 fra e bedre enn den gammle?? .. jeg har den gammle.. kan man bruke to hoders DA maskin på den nye og`?

Endret av Amzoch
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Står valget mellom #85 og #105 så ville jeg tatt #105.

#85 MÅ du gå over med finere produkt på mens #105 legger igjen en voksklar finnish om du ikke bruker groveste putene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ScratchX 2.0 har vesentlig høyere avvirkning enn den gamle ja, kan brukes både for hånd og med DA-maskin. Jeg er ihvertfall mektig imponert; ingen problemer med å ta ripene i dørhåndtakene på hard VAG lakk ihvertfall.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm..kanskje man sku prøve den før man gikk til hardere verk... se om man får tid å stikke innom bilextra imorra å se om di har.. men e jo bare regn her... så kan ikke stå ute å prøve :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...