Gå til innhold

Får Ikke Bort Rester/roser Etter Voksing


magnusalex

Recommended Posts

magnusalex

Hei!

Jeg sliter litt med å få en "perfekt" finish på bilen. Har nå vasket, polert og vokset bilen. Alle produktene er fra Meguiars. Uansett hvordan jeg prøver, får jeg ikke bort alle "restene" av voksen! Det vil si, jeg har blitt fornøyd med resultatet - vaskestriper osv. er borte. Men hver gang jeg vokser, er det akkurat som om de er tilbake igjen. Blir slike "roser" der jeg har tørket vekk produktene. Synes kun i dagslys og sol, ikke på kvelden eller i kunstig lys.

Håper dette forklarer hva jeg mener... Er det noen som har noen tips? Tusen takk! :)

Endret av magnusalex
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

hva fra Meguiars benytter du?

Tørker du av med mikrofiber? hvilken type?

Roser = swirls? sirkulære riper?

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

magnusalex

Lakkrens og polering gjorde et meguiars senter for meg, så hvilke produkter de brukte vet jeg ikke.

Som voks har jeg prøvd med NXT Tech Wax, og i går ettermiddag prøvde jeg Gold Glass. Samme resultatet på begge.

Tørker av med Mequiars mikrofiber, de med en gullkant i silke.

Er swirls jeg mener ja. Men det virker ikke som om de er en del av lakken, det ser mer ut som om de er i voksen.

Endret av magnusalex
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Enten er det da micromarring (små riper i sirkel) etter at poleringsmiddelet ikke er brutt bra nok ned eller så linter Microfiber kluten din (slipper små tråder) Sjekk der du ser "ripene" etter at du har tørket bilen med Microfiber kluten med fingeren din dra den over området lett og se om de blir borte da, blir de borte er det Microfiber klutens skyld, husk også å vaske den i maskin på 40c med milo, kan hjelpe det også. (alternativ er 60c, men ikke bestandig de tåler det, men det har funket greit for meg her, vet også noen koker klutene om de linter, men det har jeg ikke testet selv)

Om bilen din har vært på et meguiars senter og blitt polert, har de sikkert lagt på Meguiar's 21 til slutt, om dette ikke er så lenge siden trenger du ikke å gå over bilen med noe annet en en quickdetailer og Microfiber, MG21 holder en god stund. om du legger noe på bilen kan du uansett benytte noe som ikke har rens i seg, selv om NXTn har bare litt rens, trenger du ofte ikke benytte det. Gold class er nok mer riktig vil jeg tro, mener den ikke har rens i seg.

Pass også på at pads er rene før påføring, samt at du lar nxt tech waxn/gc tørke skikkelig før du fjerner den. bruk lette bevegelser emd mfn, ikke gni for hardt, om du må jobbe hardt for å fjerne, har du mulignes lagt på for mye produkt, det skal legges på tynt...

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

magnusalex

Først og fremst: Tusen takk for et strålende svar!

Bilen står hjemme nå, og jeg er på jobb. Skal sjekke med fingeren når jeg kommer hjem. NXT voksen ble slik før jeg hadde den inne for polering, Gold Class er den jeg har prøvd nå etterpå (etter anbefaling av de som polerte).

Kommer med oppdatering i tråden så fort jeg har sjekket micromarring/lintingen. Klutene er brukt 2 ganger med en 40c vask uten såpe i mellomtiden. Padsene var nye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...