Gå til innhold

noen som har bilder etter di har brukt mg deep cyrstal


maggi224

Recommended Posts

maggi224

er det noen som har bilder etter di har brukt megs 3 step systemet. helt før og etter bilder. og er det noen som vet hvor mye oksidasjon du kan fjerne med step 1 lakkrensen. håper på mange svar og bilder. da jeg skal bestille meg 3 step systemet imorgen (hvis det er bra da ) også en siste ting er lakkrensen bedre en for eks tw extreme nano tech claner. er helt nye i bilpleie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjørte 3-step i forrige uke på min bil (nå solgt :) ) - avataren min er da panser etterpå. Mitt første forsøk med DA dog. Skal se om jeg får dratt opp noen litt bedre bilder. Men jeg er ihvertfall ganske godt fornøyd - "hele" nabolaget kom bortom og speilet seg i bilen etterpå. Har brukt glym tidligere, men dette (som en 3-step-sak) var helt andre saker gitt.

Lakkrensen var ganske grei - jeg hadde kjørt PB og en par vaskerunder først (samt en del scratchx-2), men rensen "dro" opp igjen fargen ganske bra synes jeg. La også bra grunnlag for step2 og step3. Ikke minst er denne serien veldig lett å jobbe med.

For en 5 år gammel lakk som ikke akkurat er ekstremt bortskjemt (standard polish 2-3 ggr/år og null voks/sealer) var det nok som å sende bilen på spa.

Men bruk en DA - det er utrolig hvor stor forskjell det blir kontra å jobbe for hånd. Jeg har bare startet med en el-cheapo DA (Biltema sin to-hodet, for å lære meg litt først) men kommer nok til å gå for bedre DA eller roterende etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

F34Johnny
er det noen som har bilder etter di har brukt megs 3 step systemet. helt før og etter bilder. og er det noen som vet hvor mye oksidasjon du kan fjerne med step 1 lakkrensen. håper på mange svar og bilder. da jeg skal bestille meg 3 step systemet imorgen (hvis det er bra da ) også en siste ting er lakkrensen bedre en for eks tw extreme nano tech claner. er helt nye i bilpleie

Jeg demonstrerte for ei vennine til kona hva du kan gjøre for hånd med megs DC Step #1-2-3 fikk ikke tatt bilder da det var mørkt ute.

Du klarer å fjerne mye oksydasjon med step #1 men det er "mye" jobb. Måtte gå over flere ganger og kun på små områder ca30 x 30cm brukte vel 6-7 min på å rense den test spotten.

Tok en tilsvarende spot med roterende maskin og 3M fin rubbing og 3M maskin polish med tilhørende pads, brukte da ca 2 min på samme jobben og resultate ble mye bedre, fjerna bla masse små riper i tilleg ble glansen meget bra. brukte der etter step 2 og 3 for å forsegle korigeringa.

De verste stedene var denne røde bilen uten klarlakk (mazda) oksydert nesten hvit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...