Gå til innhold

Fortsette med meguiars eller prøve scholl?


Mighty

Recommended Posts

Nå har jeg snart kommet til bunnen av flaskene med #105 og #80, og lurer på om jeg skal gå til innkjøp av gallon kanner av #105 og #205 og jobbe med den komboen, eller om jeg skal prøve scholl. Jeg ser jo at scholl har blitt utrolig populært her på forumet selv om jeg nesten ikke ser snurten av det andre steder. Greier jeg meg med scholl S3+ og S30 som en combo, eller trenger jeg S40, evt S17 i tillegg? Hvilket scholl produkt ligger nærmest #105? :)

Endret av mighty82

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg snart kommet til bunnen av flaskene med #105 og #80, og lurer på om jeg skal gå til innkjøp av gallon kanner av #105 og #205 og jobbe med den komboen, eller om jeg skal prøve scholl. Jeg ser jo at scholl har blitt utrolig populært her på forumet selv om jeg nesten ikke ser snurten av det andre steder. Greier jeg meg med scholl S3+ og S30 som en combo, eller trenger jeg S40, evt S17 i tillegg? Hvilket scholl produkt ligger nærmest #105? :)

S3 är mest lik Meguiars 105. Du kommer väldigt långt med S3 och S30, men personligen så hade jag även köpt S17 och S40.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg får vel kanskje starte med S3 og S30, så får jeg kjøpe inn de andre etter hvert. Tror jeg kjøper inn scholl pads også, selv om jeg har endel andre fra før. Scandicshine er jo utsolgt for det meste men..

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OT men...

må si du har en meget pen bil:)

har møtt deg ett par ganger og må glane like mye værgang;)

er det 2L bensin du har? klarte å henge på deg med STV'n ut av lyskrysset ved brua i elverum en gang^^:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, takk for det :) Nei det er en 2L hdi, 110hk. Jeg husker du kjørte bak meg ved krysset ved broa der når jeg tenker meg om ja :P Ja, bilen er pen og blank den på avstand, men begynner å bli endel parkeringsbulker, lakk som har flasset av under dørene osv som jeg må få ordnet. Men noe må det jo være når bilen har gått snart 350 tusen ;) Er vel bensin du har, eller?

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kris1986

Har Menzerna, Meguiars og Scholl, alt til sitt bruk :)

En finner ut at omtrent hver enkelt flaske har en god egenskap som passer f.eks til lakktype til lakktype osv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble nok scholl på meg :D

Da fikk jeg en fin pakke fra scandicshine i går med følgende:

Scholl S3+

Scholl S17

Scholl S30

Scholl S40

Scholl Blå, Orange og Svart pad

CG Jetseal 109

CG Greenclean

CG New look trim gel

CG New Car Smell

Tror det er første gangen jeg har vært fornøyd med ALT jeg har kjøpt. :)

Synes scholl produktene var en drøm å jobbe med i forhold til megs som jeg har brukt fra før. S17 og svart pad var jo rene mirakelet, samme med S3+ og blå pad. S40 og orange ga jo en enorm glans med det lille ekstra jeg ikke synes jeg har fått før med M80. Jetseal var vanvittig lett å både legge på og buffe av, og nesten null ventetid. New look trim gel vil jeg også karakterisere som et mirakel på gamle falmede lister og plast. Bare gode erfaringer med Scholl og Chemical Guys hittil! :)

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Kan disse

* Scholl S3+

* Scholl S17

Brukes med Biltema DA maskin?

Tror nok S3+ vil gi et bedre resultat enn step1 + ScratchX

Hva er best å bruke med Biltema maskinen for korrigering?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...