Gå til innhold

Poste Restante i Sverige: Genialt!


Goliath

Recommended Posts

Har lest få tilbakemelding på dette med poste restante i Sverige.

Lagde en kurv med mange produkter fra CYC som f.eks. diverse 5l dunker, poleringsmaskin osv. for å få opp volumet på pakken. Det kostet ikke mer enn £24 til Sverige (dobbelt til Norge). Poste restante er jo gratis, sender bare pakken til Ditt navn POSTE RESTANTE Postcenter S-45201 Strømstad og viser ID når du kommer ditt for å hente pakken. Eneste minus er at du får ikke beskjed når pakken ankommer men de tar vare på den i 4 uker (økt med 2 uker da mange nordmenn benytter denne muligheten).

Jeg har enda ikke benyttet muligheten men har lest bare utelukket positive erfaring med dette og skal prøve det ut med en pakke fra CYC (MG G220 er jo halv pris og vel så det på CYC :o )

Noen som bruker poste restante her?!

Endret av Goliath
Lenke til kommentar
Del på andre sider

dansken

Poste Restante er greit nok det, bare vær obs på at hvis du er ute av Norge MINDRE enn 24 timer, har du kun lov å ha med varer for 3000,- kr. Har du vært borte mer enn 24 timer har du lov å ta med varer for 6000,- kr.

Har du med mer enn dette må du kjøre på rødt og betale moms av hele beløpet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poste Restante er greit nok det, bare vær obs på at hvis du er ute av Norge MINDRE enn 24 timer, har du kun lov å ha med varer for 3000,- kr. Har du vært borte mer enn 24 timer har du lov å ta med varer for 6000,- kr.

Har du med mer enn dette må du kjøre på rødt og betale moms av hele beløpet.

Sant det men man får jo latterlig mye produkter for 3000kr fra CYC og for mitt vedkommende drar jeg aldri alene til Sverige (blir jo en kombinert harry-tur med stopp på systembolaget) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Vist man sender noe fra england til sverige. så betaler man ikke moms sia det er innen EU ?? Hvor lang tid tar det fra feks CYC til sverige,, tenker på frakt? erfaringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Vil bare tipse om at jeg fikk problemer når jeg brukte POSTE RESTANTE på CYC bestillingen min nå.

CYC sendte pakke med Parcelforce som har Schenker som partner i Sverige. Schenker nekter å levere pakker til postkontor fordi posten er deres konkurrenter (!?). Dermed ble pakke liggende 3 dager på et lager helt nede i Helsingborg før jeg tok tak i saken og kontaktet Schenker. De var ikke til å rikke, jeg måtte finne en annen adresse ellers gikk pakka i retur til England. Endte med at jeg avtalte med en butikk på grensa som tok imot pakka for meg og hentet der. Men dette kan være greit for andre som bruker POSTE RESTANTE å være obs på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poste restante går greit til de stedene der schenker har avtale med noen som kan ta i mot og oppbevare pakkene. Vanligvis en kiosk eller en butikk. Andre steder kan du få problemer. Jeg vil igjen minne om at de fleste grensebutikkene i sverige gratis tar i mot pakker fra utlandet og oppbevarer de til du henter dem. Da vet du hvor pakken ender opp og kan drite i hele poste restante :) Er som regel også kortere hentevei.

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 years later...

Husk at du får fradrag av mva om du bestiller til Norge, mens du betaler mva om du bestiller til Sverige, du risikerer også å bli stoppet på grensa og bli bøtelagt om du har en stor bestilling grunnet mva unndragelse..

Så det er nok sjelden lønnsomt fra shinearama...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at du får fradrag av mva om du bestiller til Norge, mens du betaler mva om du bestiller til Sverige, du risikerer også å bli stoppet på grensa og bli bøtelagt om du har en stor bestilling grunnet mva unndragelse..

Så det er nok sjelden lønnsomt fra shinearama...

Og engelsk VAT er fortiden? Tror faktisk engelsk kontra norsk moms går opp i opp(?)

Ellers så skal man være obs på dette med 24 timers regelen osv., her oppe er det ikke noe problem da grenseovergangen sjeldent er betjent og at de som regel ikke er så nøye på det så lenge det ikke er sprit og tobakk av store mengder, som tollern sa til meg: "Det er jo ikke slike som deg vi er ute etter, ha en god tur videre" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babelfisken

Og engelsk VAT er fortiden? Tror faktisk engelsk kontra norsk moms går opp i opp(?)

Ellers så skal man være obs på dette med 24 timers regelen osv., her oppe er det ikke noe problem da grenseovergangen sjeldent er betjent og at de som regel ikke er så nøye på det så lenge det ikke er sprit og tobakk av store mengder, som tollern sa til meg: "Det er jo ikke slike som deg vi er ute etter, ha en god tur videre" :)

20% mva i GB for tiden.

Det betyr at man kan tjene 5% ved å bruke Sverige som pickup fra shinearama. For andre med dyr handling til Norge er det jo selvsagt mer å tjene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers så skal man være obs på dette med 24 timers regelen osv., her oppe er det ikke noe problem da grenseovergangen sjeldent er betjent og at de som regel ikke er så nøye på det så lenge det ikke er sprit og tobakk av store mengder, som tollern sa til meg: "Det er jo ikke slike som deg vi er ute etter, ha en god tur videre"

Jeg har blitt stoppet på Svinesund tidligere, ingen nøye kontroll men hadde nok fått en smekk om jeg hadde bilen full av esker fra uk :D

Litt usikker men de tar vel også fra deg varene om du smugler? I alle fall sprit og røyk + red bull....

Men man skal bo ganske nære grensa før det svarer seg å kjøre for å hente istedenfor å svinge innom postkontoret eller få det hjem på døra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

"Det er jo ikke slike som deg vi er ute etter, ha en god tur videre" :)

Så med andre ord visste ikke tolleren hvem du var?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poste Restante fra f.eks Strømstad, så kan man ha med seg for 3000 tollfritt om man har vært ute i mindre en 24 timer, og 6000 om man har vært ute i mer en 24 timer.

Dette er pr.person i bilen.

Nå er jeg veldig usikker på om man får sendt Poste Restante med Fedex.

Mener å ha lest at det ikke går, siden de skal ha signatur, og de på posten signerer ikke inn pakker.

-n

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...