Gå til innhold

Hjelp Med Bestilling :)


zHoe

Recommended Posts

Heisann :)

Driver å planlegger en bestilling for å polere bilen.

Trenger så å si ALT :P

Har en best tools rotary maskin (ja jeg vet, den suger) å tenkte å bruke den.

Har aldrig polert bil på den orntlige måten før, kun smørt på Turtle Wax produkt tidligere, så er veldig fersk.

Bilen som skal poleres er en sort bmw e39 523 touring. Den er litt matt i lakken, og har en del swirls og riper.

Det jeg trenger er vel så å si alt, også for vasking av bil.

Håper på noen linker og produktanbefalinger, og tips og triks for å få det bra.

Mvh

Hans Ola

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tittet litt rundt der og skjønner at pirex har god peil :) Tenkte likevel jeg skulle spørre her å få litt erfaringer osv fra flere enn en part :) Vurderer å bestille derfra ja :) kan vel bli dyrt å få sendt bøtter med gritguard fra autogeek!? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kris1986

Jeg skulle bestille to gritguard bøtter og litt annet fra Autoglym (to stk 1gl "kanner" også...), Bestilte heller fra Scandicshine, siden frakta kom på rundt 1000 riksdaler.. Bestilte masse polish nå, pluss pad's og dispencer-flasker, og frakta kom på 500,-.. Så tror det er dårlig butikk å kjøpe GritGuard fra Autoglym...

Endret av kris1986
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins

Siden du er helt færsk ville ikke jeg begynt med å bruke roterende maskin, da det i de fleste tilfeller ikke blir noe bra og i værstefall kan du ødelegge lakken på bilen din.

En DA maskin vil være mye tryggere.

hvis du skal bruke Roternde ville jeg ha øvd på en panser du henter på dynga eller noe først;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

glemte å nevne at jeg har en bil stående som er kræsja som jeg kan øve meg på :) Tengte å gjøre det da. Som sagt er en del swirls og halvdype riper i den, og det går vel ikke bort med DA så vidt jeg forstår?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta en liten titt på forumet, eller ta et kjakpt søk så vil du finne akkurat samme tråden som denne.

Der er det en oversikt over hva du bør kjøpe.

Gjør ingenting å bruke roterende. Drid i å kjøp DA. Spar heller de pengene og kjøp skikkelige poleringsprodukter

Men les litt poster her på forumet, og evt. utenlanske detailerforum..

Lærer vanvittig mye av bare å lese og se bilder. Starte rolig med maskinen, og øke på etter hvert.

Alle må starte på bunn en gang.. Til og med Pirex (scandicshine).

PS: Unngå alt av Glare annonser du ser. ^_^

Ueland Bilpleie & Detailing
v/ Kenneth Ueland - Mob. 93096714.

Mine jobber

Detailer-garasjen

Vår Facebook side
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins

Har selv Best Tools roterende og UDM, har aldri brukt Best Tools Maskinen etter jeg kjøpe UDM :)

DA maskinen fjerner mer en du tror, bare du bruker riktig pads og produkt.

Bilder av bilen min før/etter

Før:

P4140551.jpg

Etter:

P4140567.jpg

Dette er etter 2 runder med UDM, brukte Ornage LC Pad og Menzerna Intensive Polish.

Lakken var så jævlig at man ser ikke kameraet en gang :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe har forstått det med glare :)

Må ha oversett den posten :( Har lest og sett bilder og film i 2 hele dager nå (rolig på jobb:P) så begynner å lære litt, men blir litt borte i det store havet av produkter, derfor det hadde vert greit med en liste 1.2.3.4 på hva jeg bør bruke å gjøre spesifikt til min bil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv best tools roterende og UDM, har aldri brukt Best Tools Maskinen etter jeg kjøpe UDM :)

DA maskinen fjerner mer en du tror, bare du bruker riktig pads og produkt.

Bilder av bilen min før/etter

Før:

Etter:

Dette er etter 2 runder med UDM, brukte Ornage LC Pad og Menzerna Intensive Polish

Det så jo veldig bra ut! Kan jeg oppnå det samme med DA maskin fra biltema/clas? Vil ikke legge mye penger i maskin for øyeblikket grunnet lærling og stort lån :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Scandicshine.no

Dennis: Husk at du har Toyota, altså myk klarlakk. Han hadde ikke fått samme resultatet på en bmw med hardklarlakk.

Er tom for gritguard bøtter akkurat nå, men kommer inn om ca 1 uke. Kommer også masse andre nye produkter, spesielt fra Chemical guys.

Vil anbefale deg å starte med sonus poleringsputer og kanskje polering/lakkrens fra Optimum. Optimum compound og optimum polish f. eks. De er billig, men også meget bra! Så kan du heller gå over til Menzerna når du begynner å få litt taket på det.

www.scandicshine.no
Alt i bilpleie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
Dennis: Husk at du har Toyota, altså myk klarlakk. Han hadde ikke fått samme resultatet på en bmw med hardklarlakk.

Er tom for gritguard bøtter akkurat nå, men kommer inn om ca 1 uke. Kommer også masse andre nye produkter, spesielt fra Chemical guys.

Vil anbefale deg å starte med sonus poleringsputer og kanskje polering/lakkrens fra Optimum. Optimum compound og optimum polish f. eks. De er billig, men også meget bra! Så kan du heller gå over til Menzerna når du begynner å få litt taket på det.

Er kanksje litt forskjell der ja, da jeg ikke har klarlakk på bilen min. Men synes det var mye å gå på, maskinen hadde ikke problemer i det hele tatt :) og kan enda gå til gul LC pute og feks Menzerna Power Gloss for litt mer kraft. Er jo flere på Autogeek forumet som bruker Porter Cable som er noe svakere på BMW og Audi med veldig gode resultater.

Men såklart en DA maskin kan ikke sammenlignes med en roterende maskin i de rette hendene ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Oppnår mye det samme resultatet med DA som med roterende, men det tar en del lengere tid å korrigere. Flex maskinen er vel nesten på høyde med roterende har jeg skjønt, så om det hadde vært meg, hadde jeg heller spart noen kr og tatt en flex. Meguiars gule og beige 6" pads + Menzerna 106 om lakken ikke er helt dass (har ikke testet sonus sine enda)

Syntes lakken på bmw er letter å korrigere en bla audi, men det kan være tilfeldig (riper ol) som gjør det.

Ellers finner du som nevnt mye bra på scandicshine.

Chemical guys har min "approval" i allefall, ikke skuffet med noe derfra enda. Samt favoritten min Duragloss, der skla du bare olde deg unna paste wax, og swirl polishen deres samt microfiber, så er du på trygg grunn.

spess 101 + 105 + 111 + 951 + 601 + 901 + 751......m-m-mmmmmmmm

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Deg?????

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Var det rett?

Vant jeg noe?

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...