Gå til innhold

Spørsmål angående voks


Mats

Recommended Posts

Nå som det var så hyggelig tilbud hos Swissvax så tenkte jeg skulle gå til innkjøp av min første voks noen gang. Så da tenkte jeg skulle stille noen dumme spørsmål først, siden jeg aldri har voksa bilen før :P

Før du legger på voks så er det vell smart og claye bilen, samt bruke prevoks olje cleaner fluid, det stemmer? Også er det bare og kjøre på og legge på tynt lag med voks, la det "herde" og jobbe det av med microfiber? Er ikke noe mer hokus pokus enn det?

Irriterer meg att all skitten fester seg så godt på bilen, har hatt den hos en bekjent som har polert den. Så etter det jeg har sett så er den 95% fri for swirls, men det har vell ingen betydning? Voksen skal vell kun beskytte lakken og hindre att skitt og smuss fester seg så lett?For sånn som det er nå er det håpløst.

Har sett på det her:

Cleaner Fluid

Shield voks sett

Glacier voks

Entry collection

Har ikke bestemt meg om jeg skal ha entry collection eller ei, men hva er det som er best til lys type lakk? Volvo V70 01 sølv metallic lettere sagt, som har lang holdbarhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

General Lee

Clay -> Cleaner Fluid, arbeide inn, tørke av-> Voks, tynt lag, la ligge 15 minutter ca., tørk av, så herde i 3-4 timer. Easy as that.

Entry collection gir deg mye for penga. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Swissvax / Dag

Jeg ville gått for Shield om ikke bilen er hvit eller tilnærmet det :)

www.swissvax.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da blir det Shield settet og antagligvis entry collection ^_^

Av ren nysgjerrighet, du har ikke den entry collectionen med shield voksen da? Ser du har forskjellige kolleksjoner med forskjellige vokser men ikke shield.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard
  • Forhandlere
Swissvax / Dag
Da blir det Shield settet og antagligvis entry collection ^_^

Av ren nysgjerrighet, du har ikke den entry collectionen med shield voksen da? Ser du har forskjellige kolleksjoner med forskjellige vokser men ikke shield.

Skal sette den opp i løpet av et par timer jeg!

Da kan du kjøpe 2 vokser... Dobbelt så mye moro :D

That's my man :lol:

www.swissvax.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal sette den opp i løpet av et par timer jeg!

ÆÆh, jeg bestilte jo nettopp Shield og Entry Collection hver for seg jeg.. Får jeg "pakkeprisen" også, hvis det blir noe billigere?? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Swissvax / Dag
ÆÆh, jeg bestilte jo nettopp Shield og Entry Collection hver for seg jeg.. Får jeg "pakkeprisen" også, hvis det blir noe billigere?? :)

Det skal være samme prisen :) Derfor det ikke står der nå..

www.swissvax.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke bestemt meg om jeg skal ha entry collection eller ei, men hva er det som er best til lys type lakk? Volvo V70 01 sølv metallic lettere sagt, som har lang holdbarhet.

Jeg har en V70 01 i sølv metallic, og jeg gikk for Glacier. Nå har ikke jeg fått testa så mye voks på lyse biler men fy flate for en kanonvoks :)

Den er så blank at det gjør vondt i øynene hvis du skal se etter riper i sola B)

+ at den gir en fin varme til lakken/fargen som synes ekstra godt når sola går ned og det blir litt mørkere ute, rett og slett herlig.

Nå kan ikke jeg si så mye om holdbarheten men jeg la et lag på et ukorrigert panser i begynnelsen av februar, uten cleaner fluid e.l og den var "som ny" 2-3 måneder etterpå når hele bilen ble tatt ordentlig. Så jeg tror at denne kan vare leeenge...

Men jeg tror nok du blir fornøyd med voksen uansett så lenge det er en swissvax ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, nå ble jeg usikker på om jeg skal ha shield eller glacier. Kan jo gjøre som Bernhard sier, "kjøp 2 dobbelt så mye moro" men lommeboka sier noe annet :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Har kun rukket og få lagt ett lag med voks på bilen enda, tok litt tid siden det var første gangen jeg voksa bilen faktisk :P Skal legge ett lag til med voks før helga hadde jeg planer om.

Brukte totalt 7T på voksing forrige helg. Men jeg fikk en del hvite merker på plastikk listene etter det jeg tror er cleaner fluiden, var nok litt uforsiktig. Hva lønner det seg for og bruke for og fjerne det?

Skal handle inn litt snax fra Scandicshine snart, derfor trenger jeg noe tips ^_^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...