Gå til innhold

Chemical Guys Jetseal 109


Colli

Recommended Posts

Et lite hjertesukk fra en som ikke har vært mye innpå her i det siste. Jeg, som kanskje dere husker, behandlet bilen min i sommer. Den har vært i daglig drift siden det, høst, vinter og vår. Jeg vasker bilen min OFTE. Det eneste jeg hev på bilen min den gang var 2 lag med jetseal og dp max wax. Sistnevnte vet vi alle ikke holder lenge. MEN, over til poenget her...

Det har nå gått snart 10 mnd siden jeg gjorde noe med bilen sist, og vet dere hva, den sheeter og beader enda!! Aldri før har jeg sett noe holde SÅ lenge, under så "hard bruk". Så jeg kommer i hvert fall ikke til å bytte ut Jetseal med noe annet framover. Det kan hende den ikke ser like bra ut som MG21 alene, men da hiver man heller voks på toppen i ny og ne. :)

Forteller dette først nå, pga jeg syns det er meningsløst å snakke om holdbarhet 2 uker etter man har klint på noe på lakken.

Over og ut fra Bergen (ja, Truls, sommer her vet du).

Legger ved litt stemningsbilder av 240n slik at folk forstår at den er i bruk, til tider hard bruk! ;)

20090523_604.jpg

DSC_00282.jpg

DSC_7882.jpg

DSC_7510.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har inntil nylig også brukt 2*jetseal og DP maxwax. Har samme erfaringer som deg. Jetseal sitter sykt lenge, mens maxwax derimot ikke varer mange dagene. Terningkast 6 på jetseal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kris1986

Det er respect.. B)

Samme "sjokk" jeg fikk på rollaen til bestefar, et/to lag med voks holdt godt over vinteren, og har ikke gitt seg enda ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man skulle jo tro at det at man slipper noe særlig herdetid medførte noe negativt, gjerne i retning holdbarhet. Men det viser seg jo at jetseal 109 holder vel så lenge som de fleste andre sealere som trenger 12-24 timer herdetid. Det har jo kommet ut helt i toppen i alle tester jeg har lest. Tror jeg går over fra megs tech wax til denne, da jeg aldri greier å holde vann/dugg borte fra bilen i 12 timer i strekk. :) Bare venter på at scandic shine får den inn på lager.. :rolleyes:

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen :)

2x jetseal gir bra beskyttelse det, men fikk den herde lenge før den ble utsatt for fukt/regn etc.?

Har alltid latt den stå 12-24t, har aldri prøvd med kort (30min) herdetid, men holder den såpass lenge med kort herdetid er det veldig bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man skulle jo tro at det at man slipper noe særlig herdetid medførte noe negativt, gjerne i retning holdbarhet. Men det viser seg jo at jetseal 109 holder vel så lenge som de fleste andre sealere som trenger 12-24 timer herdetid. Det har jo kommet ut helt i toppen i alle tester jeg har lest. Tror jeg går over fra megs tech wax til denne, da jeg aldri greier å holde vann/dugg borte fra bilen i 12 timer i strekk. :) Bare venter på at scandic shine får den inn på lager.. :rolleyes:

Evt. M-Seal, samme herdetid på den ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Dødsvarmt her også da Øyvind :) Bergen er Bergen og nyen er Brann.... etc

vel morro å se deg her igjen da, men 10 mndr uten noe tafsing på bilen? skamme seg ;)

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Evt. M-Seal, samme herdetid på den ;)

M-seal må jo stå i 12 timer før du kan legge på nytt lag eller voks da. Det trenger ikke jetseal 109, så herdetiden er nok ulik.

Endret av mighty82

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos scandicshine står det på M-seal: "Må stå 12 timer før man kan legge voks eller et nytt lag over"

På jetseal 109 står det følgende: "jetseal trenger kun 20 min på å herde. Etter 20 min, kan du altså legge et lag til, eventuelt toppe med voks"

Er dette feilinformasjon da eller?

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos scandicshine står det på M-seal: "Må stå 12 timer før man kan legge voks eller et nytt lag over"

På jetseal 109 står det følgende: "jetseal trenger kun 20 min på å herde. Etter 20 min, kan du altså legge et lag til, eventuelt toppe med voks"

Er dette feilinformasjon da eller?

Er nok litt feilinfo der tenker jeg, mest mulig herdetid er vel mest ideelt, men skal ikke være noe problem å ta av etter 20 min. Står det på flasken :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok litt feilinfo der tenker jeg, mest mulig herdetid er vel mest ideelt, men skal ikke være noe problem å ta av etter 20 min. Står det på flasken :)

Ta av? Er jo ikke hvor lenge det skal gå før du buffer det av lakken jeg tenker på, men herdetid. Når det er sikkert å vaske, legge på nytt lag osv :) Megs nxt gen wax er jo bare wipe on, wipe off, men det skal jo gå 12-24 timer før du kan få en dråpe vann på det eller noe.

Endret av mighty82

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hev på andre laget 1 time etterpå, om det er optimalt vet jeg ikke. :) Nå er ikke poenget med å legge 2 lag å få 2 lag, men å dekke alle områder. :) Er ikke alltid ett lag dekker like godt over alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil jo tro at man får bedre holdbarhet med 2 lag enn 1 lag også. Glansen blir også som regel litt bedre for hvert lag.

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta av? Er jo ikke hvor lenge det skal gå før du buffer det av lakken jeg tenker på, men herdetid. Når det er sikkert å vaske, legge på nytt lag osv :) Megs nxt gen wax er jo bare wipe on, wipe off, men det skal jo gå 12-24 timer før du kan få en dråpe vann på det eller noe.

Herdetid på rundt 20 min tror jeg det var, så ganske likt Jetseal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså er M-seal ferdig herdet på 20 min, da kan man vaske og stå i? Altså det det står om 12 timer er bare tull?? :blink: Altså, for å få det klart. Står det på flasken at full herdetid er kun 20 min?

Endret av mighty82

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså er M-seal ferdig herdet på 20 min, da kan man vaske og stå i? Altså det det står om 12 timer er bare tull?? :blink: Altså, for å få det klart. Står det på flasken at full herdetid er kun 20 min?

På flasken står det 20-25min om jeg ikke tar helt feil :) Men desto lengre den herder, desto bedre vil den nok holde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...