Gå til innhold

Megs NXT vs Megs Soft Wash


Dr_S

Recommended Posts

Noen sier at NXT såpa tar voks og sealer, noen sier den er mild og ikke tar noe..... jeg vet ikke helt, jeg bruker NXT og er kjempefornøyd, men er Soft Wash Gel et bedre alternativ?

nxtwashqe9.jpg

10963400.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lexgtturbo

Soft Wash Gel er laget for vask av behandlede biler, og gjør denne jobben meget bra. Mens NXT Car Wash er en mye kraftigere såpe som tar mye mer drit av lakken, samtidig vil den også om ikke fjerne voksen med en gang, ihvertfall korte ned levetiden for voksen på lakken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kris1986

Soft wash ER mildere, men NXT såpa kan godt brukes, MEN tynn den ut mer enn det som står på flaska, står det f.eks to kapsler til 20l vann, så prøv med en for å se om det fungerer. Har prøvd den, og har ikke hatt problemer med såpa når jeg har vannet den ut en del, og den er fortsatt fin å bruke, samt den lukter godt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins

Som kris1986 sier, bestemmer du selv hvor sterk såpa blir :) Feks CG sin sitrus såpe kan brukes til vedlikeholds vask eller til å fjerne voks hvis man blander den sterkt.

Bruker selv nesten aldri så mye såpe som det står man skal, siden mange produsenter overdriver kraftig. Er sikkert for å selge mer. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Soft wash ER mildere, men NXT såpa kan godt brukes, MEN tynn den ut mer enn det som står på flaska, står det f.eks to kapsler til 20l vann, så prøv med en for å se om det fungerer. Har prøvd den, og har ikke hatt problemer med såpa når jeg har vannet den ut en del, og den er fortsatt fin å bruke, samt den lukter godt ;)

Hvilken kapsel er det du mener jeg skal bruke til NXT? :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Korken ;)

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Skal holde det mener jeg, brukte 1 el 2 korker her, og så fremt de ikke har endret str på korken så var det bra det til 18 liter vann..

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bak på flaska til NSX står det ca 0,5 dl pr bøtte vann, utgangspunktet er vel en 10 l bøtte. En kork kan da ikke innholde særlig mer en ca 15 ml, da høres to korker lite ut. Jeg bruker korken til en gammel Milo flaske og bruker den som dosseringskork, den er oppgitt i ml. Da blir det nøyaktig! ;)

Endret av OPC LINE
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må vel fylle den mini-korken i allefall 5-6 ganger skal man få 0.5dl som det står. Tror nok ikke det er meningen at man skal bruke den som mål. Jeg har brukt 0.5dl og da blir det bra med skum og god glid. Så prøvde jeg med 0.25dl i dag, da var det som å vaske med rent vann. Ikke antydning til skum engang. Merkelig :blink:

Endret av mighty82

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Mener det var det jeg gjorde her, men kan ha blingsa og huska feil også, er 2 år siden NXT såpe var i huset her, uansett er det mye overdossering av såpe, stort sett funker det med å halvere dosen som er angitt, Ubershine bla fra muc -off brukte jeg halve dosen av og det var mer en nok, 1/4 var for "tørt"..

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AndreasLie

jeg pleier å bruke korken på nxt såpa. to toppa korker gir bra med skum i en 10L bøtte. mener også at det var det jeg fikk beskjed om å bruke når jeg snakket med folka på meg standen på gatebil. Den er veldig drøy i hvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 months later...

Prøver å ta opp igjen denne tråden. Er det noen som har gjort seg opp noen fler formeninger her?

Jeg har brukt NXT såpa nå, og har brukt å ha i en brukbar "slump" for å få det til å gli bra. Men jeg ønsker jo selvfølgelig ikke å ta livet av LSP'en med en gang..

Hvilken såpe bruker folket?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NXT er en av mine favoritt såper. Bruker ca 30 til 40 ml på 15 l vann. Det funker gull her jeg bor. Blandingsforholdet vil jo variere litt hvor hardt vannet er. Såpen er ikke sterk når den blandes riktig. God glid og lukter herlig.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...