Gå til innhold

Vaske MF


fredsjo

Recommended Posts

Hei

Jeg har kjøpt et par flasker MF-vaskemiddel av Ketil på scandicshine. Men lurer på, er denne ment for å brukes i vaskemaskin, eller skal MF'n ligge å "virke" i en bøtte med vann med dette stoffet i?

Lot en vaskevott jeg har brukt til felgvask ligge i en rimelig sterk blanding med dette over natta, og den ble nesten helt hvit.. Magisk! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Doseres i kammeret.

Husk å vaske bort evt. skyllemiddelrester av skuffen. Skyllemiddel + mf`s er FYFY!

Endret av Morten83

--Vw Sharan 2.0 Tdi 170 HK 2013--

-- Vw  E Up 2015 --

-- Vw Touran 2.0 Tdi 170 HK 2011 varebil--

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oki, så det er litt ett fett egentlig :)

Må bare spørre, hva er det mykningsmiddel gjør med MF som er så galt? Har helt glemt å vaske den myknigsmiddelskuffen når jeg vasker MF, og jeg bruker mykningsmiddel på alt av klesvask så har sikkert kommet noe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Microfiber er statisk, (derfor fibrene står rett ut) og tøymykner eliminerer statisk elektrisitet.. da bøyer trådene seg inn i stoffet, og du får rett og slett en kjip vaskefille :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva gjør egentlig antistatisk QD med MF da? Kanskje et dumt spørsmål, men enkelte midler skryter jo på seg å gjøre bilen din antistatisk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skyllemiddel gjør ikke bare at tøy blir antistatisk, men skal også gjøre tøyfibrene vannavstøtende. Så skitt ikke skal feste seg så godt :) Vannavstøtende microfiber vil vi jo ikke ha!

Prøv å vaske en klut med, og en klut uten skyllemiddel. Du merker forskjell!(snakker av erfaring)

--Vw Sharan 2.0 Tdi 170 HK 2013--

-- Vw  E Up 2015 --

-- Vw Touran 2.0 Tdi 170 HK 2011 varebil--

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

"Comfort Tøymykner smører fibrene i tøyet slik at vannet lettere slipper taket under sentrifugering og plagget er tørrere når det kommer ut av trommelen. I tillegg virker Comfort Tøymykner som en balsam for fibrene og hjelper til med å bevare fasong og farger, og etterlater en deilig duft og behagelig mykhet i plagget. "

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...