Gå til innhold

Ulltesting: Scholl VS. Metabo


Petter

Recommended Posts

Petter

Kris og jeg har testet litt idag. På mitt panser klarte ikke scholl ull og fjerne 2500 sliperiper, noe han hadde gjort tidligere på dagen med Metabo ull...

Da lukter det test når vi holder på....

IMG_7495.jpg

Metabo:

IMG_7496.jpg

IMG_7497.jpg

IMG_7499.jpg

IMG_7501.jpg

IMG_7502.jpg

IMG_7503.jpg

IMG_7504.jpg

IMG_7505.jpg

Scholl:

IMG_7506.jpg

IMG_7507.jpg

IMG_7508.jpg

IMG_7509.jpg

Ferdig:

IMG_7510.jpg

IMG_7511.jpg

IMG_7512.jpg

IMG_7513.jpg

1-2-3- diskuter!!!!

En takk til Kris for stor test-entusiasme og for fotografering

Endret av Petter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syke mann det var forskjell ja.. får vel begynne å bruke de ullpadene jeg har liggene da, kanskje teste de opp mot Megs'ene jeg har pleid å bruke

Tøft at dere tester slikt, gull verd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Knalltest dette...

mener Scholl sin ull er light cut, så den skal ta noe mindre en mye annet, men mht Metabo hadde jeg trodd den skulle vært jevngod, så informativ og bra test guttær ;)

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var interessant,

Selv om jeg har kun den lille ullpaden fra scholl så har jeg faktisk stridd med å få "varme" i den.

cuten har vel vært god i mine øyne, men det trenger ikke bety noe alt mens jeg har liten erfaring fra andre typer ull.

Det som er viktigst for meg er at jeg skal gjøre akkurat det samme, våtslip med 2000 - 2500 grit og polering etterpå... på akkurat samme type bil..men nå blir jeg litt usikker på om jeg har rett "ammo til børsa" <_<

Takker for god og informativ test,

mvh

Ståle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brynjar
Dette var interessant,

Selv om jeg har kun den lille ullpaden fra scholl så har jeg faktisk stridd med å få "varme" i den.

cuten har vel vært god i mine øyne, men det trenger ikke bety noe alt mens jeg har liten erfaring fra andre typer ull.

Det som er viktigst for meg er at jeg skal gjøre akkurat det samme, våtslip med 2000 - 2500 grit og polering etterpå... på akkurat samme type bil..men nå blir jeg litt usikker på om jeg har rett "ammo til børsa" <_<

Takker for god og informativ test,

mvh

Ståle :)

Tror nok du skal komme i mål med scholl pad også. Regner ikke med du skal våtslipe hele bilen og S03 og scholl ullen skal nok fungere etter et par runder.. Tar bare litt lenger tid...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

"fordelen" med ull er også at den ikke opparbeider seg så mye varme som en pad gjør, men cutter bedre :) er mer stabilt å jobbe med også, bare en følger med på kanter ol med ull....

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok du skal komme i mål med scholl pad også. Regner ikke med du skal våtslipe hele bilen og S03 og scholl ullen skal nok fungere etter et par runder.. Tar bare litt lenger tid...

Sant nok Brynjar,

for min del dreier det seg om ilegging av steinsprut og deretter våtsliping og opp-polering av disse.

ståle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kris1986

Første gang jeg prøvde ullpad fra Metabo i går, og jeg var veldig fornøyd hvertfall.. Den var ikke like tynn som Scholl sin, selvom jeg også liker den veldig godt!

men vi syntes liksom at når skum tar mer enn ull, da er det noe som ikke helt stemmer ;) Skulle hatt en helt ny Scholl mot den nye Metabo ullen, eller enda bedre; to som var brukt 20 ganger hver. Virker som Scholl paden har mista mye av effekten, for jeg mener jeg har fjernet slipemerker med den og M105, men den virker jo grovere enn S03+, som vi testet ut i dette tilfellet..

Men sjekk ut Metabo sin, det virker som den var fin å bruke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...