Gå til innhold

Hvordan fjerne polish/sealer/voks


pOwerslave

Recommended Posts

pOwerslave

Skal ta en liten shine av bilen min i kveld. Hva er det beste produktet til å fjerne LSP'er med? Har nå DG 101, 111, 105, lusso oro og collonite på toppen. Holder det bare med prickbort og clay eller må det sterkere middler til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Det ikke Prickbort og clay tar fjerner DG 101 etterpå, bra rens i den

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 years later...

Tar opp igjen denne.

Jeg har prickbort, surfex hd, korrosol, nanolex reactivating sjampo, iron-x shampoo (ikke metallfjernen) Men opplever ikke at disse fjerne LSP (nanovox).

Jeg vasker med utvannet surfex hd, og nanolex reactivating sjampo etterpå, så kan være at jeg blir litt lurt av dette.

Skal i gang med polish på en annen bil og må strippe lsp.

Hvilke produkter bruker jeg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klykken

Poleringsmidlet inneholder vanligvis ekstremt små partikler som sliper klarlakken, og dermed fjerner laget med LSP. Det er ikke nødvendig å "fjerne" LSP før en runde med maskin/hånd. :)

  • DCN Poeng 1

*201x Tesla Model 3 i reservasjon
*2015 Tesla Model S85D

*2016 Mazda CX-3 150hk 4x4

*2014 BMW i3

*2021 Tesla Model Y LR

Helelektrisk bilpark ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men vil ikke dette sette seg i paden?

Samtidig vet jeg ikke hva av drit som ligger under LSPen siden dette er gjort av amatører

Hvorfor MÅ du fjerne LSP? :)

Fordi jeg er redd for at det ligger drit i LSPen, at det ikke var skikkelig rent når det ble lagt på

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LSP metter porene i lakken, det legger seg ikke lagvis. Ta en god vask med surfex osv. å gå rett på polish, trenger ikke tenke på å 100% fjerne gammel LSP før du går i gang.

  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klykken

Ville ikke brukt zalo. Regner med det må være en spøk.. :)

Endret av Klykken

*201x Tesla Model 3 i reservasjon
*2015 Tesla Model S85D

*2016 Mazda CX-3 150hk 4x4

*2014 BMW i3

*2021 Tesla Model Y LR

Helelektrisk bilpark ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AppelsinSkall

Det er faktisk veldig mange billakkerer som bruker zalo for å vaske bilene, av den enkle grunnen at det er fett-løselig. (ikke at det billakkerere gjør alltid er like smart, missforstå meg rett)

Det er ikke anbefalt dersom man ikke skal behandle laken etterpå :)

Men for all del, sterk surfex har ikke noe problem med å fjerne voks.

Endret av RuZleBiFf
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er faktisk veldig mange billakkerer som bruker zalo for å vaske bilene, av den enkle grunnen at det er fett-løselig. (ikke at det billakkerere gjør alltid er like smart, missforstå meg rett)

Det er ikke anbefalt dersom man ikke skal behandle laken etterpå :)

Men for all del, sterk surfex har ikke noe problem med å fjerne voks.

Dette er mest for å spare på silikonfjerneren, fett og silikon er ikke noe særlig å ha på lakken når det skal lakkeres.

Det betyr nødvendigvis ikke at det er et supert vaskemiddel for vanlig "vedlikeholdsvask", ikke silikonfjerner heller for den saks skyld ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men zalo høres smart ut når man skal ta bilen skikkelig. Strippe den helt, for så poplere og til slutt ny beskyttelse.

Det høres smartere ut å bruke produkter laget for formålet, men funker sikkert helt greit hvis man ikke har annet tilgjengelig.

Har ikke rørt zaloflaska på over 10 år, bortsett fra der den hører hjemme (altså på kjøkkenet), så kan ikke uttale meg om den er LSP vennlig eller ikke ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...