Gå til innhold

Noen spm om voks..


Abby

Recommended Posts

Jeg har bare noen spm om voks..

Mulig jeg blir skutt her nå, men jeg har aldri vokset bilen. :o:o

Har alltid bare polert bilen. Altså vaske, tørke, lakkrens også polere!

Det jeg lurer på da er hvordan voks fungerer siden jeg aldri har prøvd det.

Og siden jeg aldri har prøvd det lurer jeg også på "hvordan man bruker det"! :huh:

Og eventuelt hvilket merke som er å anbefale og eventuelt hvorfor det blir bedre med voks!

Mulig dette er dumme spm, men lurer fælt på dette da :unsure:

Og jeg har også lært at det finnes ikke dumme spm, bare dumme svar ;):D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Voks er på lakken, tørke og så av med en mikrofiber, er ikke så anderledes en en sealer. Lakken bør være renset med en lakkrens først pga utseende og heft på voksen..

Swissvax, Victoria, Migliore, Chemical Guys etc har alle bra saker, pris er vel det eneste som stopper deg ;)

bare å spørre i vei

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Voks er på lakken, tørke og så av med en mikrofiber, er ikke så anderledes en en sealer. Lakken bør være renset med en lakkrens først pga utseende og heft på voksen..

Swissvax, Victoria, Migliore, Chemical Guys etc har alle bra saker, pris er vel det eneste som stopper deg ;)

bare å spørre i vei

Kult! Tusen takk! Så egentlig tar man det av og på på samme måte som polering?

Er dette lurt å gjøre for hånd eller med maskin?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

For hånd er best mht voks, både på og av....

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kult! Tusen takk! Så egentlig tar man det av og på på samme måte som polering?

Er dette lurt å gjøre for hånd eller med maskin?

Jupp, men om du tenker på polering slik som foreldre gjerne gjør det, med det som kan kalles voldtekt av bilen med polèrgarn (med makt) så er det litt annerledes. Du trenger ikke gjøre annet enn å spre voksen jevnt utover, for så å la det tørke til en gråaktig hinne.

Tørkes av med en fin microfiberklut, og ikke sånne man finner på Rema1000. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jupp, men om du tenker på polering slik som foreldre gjerne gjør det, med det som kan kalles voldtekt av bilen med polèrgarn (med makt) så er det litt annerledes. Du trenger ikke gjøre annet enn å spre voksen jevnt utover, for så å la det tørke til en gråaktig hinne.

Tørkes av med en fin microfiberklut, og ikke sånne man finner på Rema1000. :P

Er du gæærn?! Stakars bilen da, kan ikke voldta han! Kan man feks tørk av med sånn Meguiars mikrofiberklut.. Husker ikke hva den heter akkurat nå, men den gule..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... water magnet? Hvis du tenker på den store litt tynne, med vaffelmønster, så nei. Ultra plush og slikt fra scandicshine er de jeg tenker på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... water magnet? Hvis du tenker på den store litt tynne, med vaffelmønster, så nei. Ultra plush og slikt fra scandicshine er de jeg tenker på.

Nei nei, ikke watermagnet jeg tenker på! Det er jo til å tørke etterpå! Det er en sånn mikrofiberklut, fra meguiars.. husker som sagt inne navnet, men rett etter at Andreas hjalp meg å polere sist, så brukte jeg den dagen etter for å tørke av pollen og sånn..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Funker den ;)

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei nei, ikke watermagnet jeg tenker på! Det er jo til å tørke etterpå! Det er en sånn mikrofiberklut, fra meguiars.. husker som sagt inne navnet, men rett etter at Andreas hjalp meg å polere sist, så brukte jeg den dagen etter for å tørke av pollen og sånn..

;)

Da er vi enige!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GGF, jo ^_^

Jepp! Er det vettu!!=)

Velkommen til forumet Abby :)

Ta deg en titt her

Taker og bukker og neier og smiler :D

Har faktisk allerede tittet litt der, men skal titte litt mer!! :D :D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

2 som heter Susanne og ei som heter Bernhard faktisk.....:)

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard
2 som heter Susanne og ei som heter Bernhard faktisk..... :)

Takk pus, tar det som ett kompliment når det kommer fra deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt morsomt at de to eneste jentene her inne (såvidt jeg vet) heter Susanne :D

Hehehe! Litt gøy det ja! :D :D :D :D :D

Endret av Abby
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...