Gå til innhold

Peugeot 106 Møter Glare


Colli

Recommended Posts

Permanent? Jeg kan ikke tenke meg at Glare holder så lenge som påstått. Ripene vil sakte, men sikkert bli mer og mer synlig. Til slutt er man tilbake, eller kanskje forbi det man begynte med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Webbike sidene var god PR for Glare i mitt tilfelle, jeg kjøpte :)

Jeg syns resultatet var godt, med tanke på at det var gjort for hånd uten å slipe ned klarlakk. Det er også akkurat det han sier i den review en.

Alternativet hans var å få en proff til å polere bort ripene.

Hadde han brukt poleringsmaskin og KnockOut først, ville resultatet blitt enda bedre, på samme måte som hvis han hadde brukt poleringsmaskin med et slipemiddel fra Meguire også ville gjort.

Selv falt jeg for tankegangen om å kjemisk behandle klarlakken for å fjerne riper og legge et beskyttende lag med glassplexin over eksisterende lakk på samme måte som en voks gjør, men hvor holbarheten er som om man hadde slipt ned lakken. Jeg tok en sjangs og ble meget fornøyd, og er fortsatt fornøyd... Nettop derfor jeg skriver her :)

Hvor mange ganger kan man slipe klarlakken før man må ha en omlakkering?

Slipe ned klarlakk.....du får det til og høres groteskt ut :P ....slipe gjør man med sandpapir, polere gjør man med maskin+pad+produkt.

Hvor mange ganger kan man polere en bil før man må ha omlakkering?

Tja...lurte selv på det når jeg startet med maskinpolering, var akkurat som deg skeptisk til og "slipe" vekk lakk og ville absolutt unngå opplakkering hvis jeg skulle være uheldig å gå igjennom lakken.

Da spurte jeg flere av de som driver med lakkering/oppretting/polering her i byen og alle var enig i at man kan fjerne swirls m/maskin 1-2 ganger i året ut bilens levetid hvis man vet hva man holder på med. Dette vil selvfølgelig variere litt da noen biler har myk lakk, og noen hard. Men hvor mange polerer egentlig bilen sin m/maskin hvert år? (bortsett fra de fleste her inne da)

Glare norge sier 14-16mnd, Glare.com sier 5 år hvis det er gjort profesjonelt(??) og nå er det plutselig permanent.... :o

106ff er Menzerna, ikke Meguiars. Du burde kjøpe deg en flaske når du begynner m/maskin, så slipper du å tenke på at ripene skal komme tilbake :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller gjør som meg å ta 106ff først :D

Jeg hadde bilen under det blåe lyset som er på texaco her jeg bor å da så jeg at det fortsatt var noen vaskeriper der, men i sola i sta så det bra ut! Får ikke like runde og fine dråper som man får med swissvax feks, beadingen er ikke like bra heller. Men det er helt ok, får det meste vannet til å renne av etter vask når jeg dynker bilen i vann.

Det med at dråpene ikke er like runde og fine er kanskje pga det ikke er voks i glare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

noe polish beader og andre shedder vannet (????) tror jeg det heter)

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ClearCoatChristR

Sheeter..

To Sheet, sheets, sheeting.

Men sheeting blir jo ofte etterfulgt av beading. Zymöl Concours er bare rå på sheeting og beading. Skal filme en gang jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Sheeter....ok...

Shedder er mer "slang" for oss gutta det vetu, det og pålering er litt mer profft om du skjønner......SjerA?

vanne shedder etter at jæi har pålert......

lært av Pirex....

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sheeter....ok...

Shedder er mer "slang" for oss gutta det vetu, det og pålering er litt mer profft om du skjønner......SjerA?

vanne shedder etter at jæi har pålert......

lært av Pirex....

hehe.... hærre pålishnnn e bættre mæ d bæste æ har brukt, vanne bare sprælle av...ehhhh :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller gjør som meg å ta 106ff først :D

Jeg hadde bilen under det blåe lyset som er på texaco her jeg bor å da så jeg at det fortsatt var noen vaskeriper der, men i sola i sta så det bra ut! Får ikke like runde og fine dråper som man får med swissvax feks, beadingen er ikke like bra heller. Men det er helt ok, får det meste vannet til å renne av etter vask når jeg dynker bilen i vann.

Det med at dråpene ikke er like runde og fine er kanskje pga det ikke er voks i glare.

Vannet sheeter/beader pga at det fortsatt ligger igjen noen av smøremidlene i polishen på lakken.

Dette går vekk hvis du blander vaskevannet ditt litt sterkt, fikk det iallefall til med Chemical Guys Citrus Wash + Gloss :)

Scandicshine Detailer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glare norge sier 14-16mnd, Glare.com sier 5 år hvis det er gjort profesjonelt(??) og nå er det plutselig permanent.... :o

Jepp, og alt stemmer nok men det er jo forskjellige ting det er snakk om der da. Ikke rart du tror dette er et vidunderprodukt når du leser litt her og der og plusser alt sammen til en spec...

Swirls Remover fjerner swirls permanent.

Professional Polish er ikke permanent.

Hvilket produkt står det at varer 14-16mnd på Glare norge?

5år er igjen noe annet, det er snakk om lakkbeskyttelse. Selvfølgelig trenger bilen en vask når den er skitten og gjerne med Glare såpa, for den tilfører mer Glassplexin og holder glansen på bilen lenger. Man kan også forlenge dette igjen med påføring av Professional Polish så ofte man måtte ønske. Lar man bilen forfalle og lar være å vaske den holder ikke glansen i 5år.

Har du lest hva som står om produktene på Glare?

Glare Spider http://www.glare.no/visartikkel.asp?art=266

Glare Spider er markedets mest avanserte virvel (sirkulære grunne riper i klarlakken), spindelvev og ripe fjerner. Produktet inneholder en kjemisk sammensetning av rent metall og glass, som sammen danner et Swissvaxært avansert ripefjerningsprodukt. Glare Spider fyller og fjerner riper permanent og er således ikke en midlertidig løsning, som du kan finne andre steder. Er du lei av de sirkulære ripene du ser når solen skinner på kjøretøyet ditt? Spider er løsningen. Dette produktet brukes etter Micro-Finish og før polering med Glare Professional Polish om du ønsker det ultimate resultat. (355ml i en flaske)

Glare Professional Polish http://www.glare.no/visartikkel.asp?art=262

En ikke-klebrig, høyglans, allværs forsegling av lakkerte flater. Dette er den fineste polish for din bil, båt, fly, motorsykkel, glass, rustfritt stål, krom, karbon og grafitt som finnes på markedet. Filtrerer bort UV stråler, omdannes til glass på og i lakken. Inneholder stoffet Glassplexin® som sørger for at polishen molekulært bindes til din lakk. Dette er den mest revolusjonære polish som noensinne er utviklet. Tåler temperaturer mellom -50°C til 340°C, hvilket annet produkt klarer det? Du vil få et Swissvaxært godt resultat ved kun å bruke Professional Polish, men avhengig av tilstanden til lakken kan det være behov for Micro-Finish og Spider. (355ml i en flaske).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slipe ned klarlakk.....du får det til og høres groteskt ut :P ....slipe gjør man med sandpapir, polere gjør man med maskin+pad+produkt.

Skal man fjerne riper i swirls og klarlakk er normal måte å gjøre dette på å nettop slipe ned lakken til et nivå hvor ripene og swirls'ene ikke eksisterer. Å gjøre det med sandpapir ville vært grotesk ja. Å gjøre det med polering derimot, er å gjøre det kontrollert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å skjule swirlsa slik at de kommer tilbake igjen etter 6 måneder grunnet salt og andre nerbrytere, kaller jeg ikke kontrollert.

Så Glare skal skjule ripene i 5 år, og ved neste polering så har du de samme ripene + alle nye. Er det så gynstig da?

Slike tekster du kopierer inn er jo rett fra selger. Slike tekster kan jo IKKE sammenlignes med hva forbrukerne sier.

De er rettet mot salg, og skrives mye åpnere enn hva en forbruker skriver når han skal evaluere et produkt.

Ueland Bilpleie & Detailing
v/ Kenneth Ueland - Mob. 93096714.

Mine jobber

Detailer-garasjen

Vår Facebook side
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å skjule swirlsa slik at de kommer tilbake igjen etter 6 måneder grunnet salt og andre nerbrytere, kaller jeg ikke kontrollert.

Så Glare skal skjule ripene i 5 år, og ved neste polering så har du de samme ripene + alle nye. Er det så gynstig da?

Slike tekster du kopierer inn er jo rett fra selger. Slike tekster kan jo IKKE sammenlignes med hva forbrukerne sier.

De er rettet mot salg, og skrives mye åpnere enn hva en forbruker skriver når han skal evaluere et produkt.

Når jeg sa kontrollert med polering sa jeg ikke kun Glare... Uansett produkt slipe klarlakk med maskin polering er å gjøre det kontrollert, sandpapir er overhodet ikke kontrollert.

Salt bryter ikke ned Glare :) Første Glare test på båt som KCL gjorde i fjord viste det. Jeg er usikker på hvor lenge båten var sjøen men den ble sjøsatt uten stoffing og grunning. Den var polert 2 steg med KnockOut og Professional Polish.

Jeg kommer aldri til å klare å vente 5 år med å polere bilen min. Årlig kos må den få uansett. Selv om de gamle ripene er fjernet, kommer det nye. Det var vanskelig nok å holde ut 1 år... Blir jeg fornøyd med neste runde, kommer jeg ikke til å vente så lenge neste gang...

Tekstene er salg ja, men sammenling heller med hva forbrukerene sier! Men å plusse på litt her og der å få det til å bli en pansret bil som tåler sandblåsning i 5år og alle riper blir permanent fjernet blir kansje litt drøyt :) Jeg kopierte tekstene for å vise at de ikke sier noe om hverken 5år, 14-16mndr eller permanent ripefjerning, men at de faktisk står permanent om SwirlsRemover. Det betyr jo ikke at hele serien holder permanent slik han jeg svarte fikk forståelse for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må ikke tru alt du leser, de reklame tekstene fra selger er faktisk reklame.

Det er jo veldig tydelig at Glare sin målgruppe er de som har lite eller ingen erfaring med bilpleie.

F.eks "I've tried rubbing compounds, cutting formulas and other types of scratch and swirl removers for automotive finishes, mostly succeeding in adding more swirl marks than I started with"

Dette må være det dummeste utsagnet jeg har sett i en reklametekst noen gang, og fyren som uttaler seg har tydeligvis polert bilen med grus før han prøvde Glare.

Reklameteksten sier: Glare Spider fyller og fjerner riper permanent.... Har du egentlig studert bildene du linket til?

Etter 2 runder m/spider og 2 runder m/polish ser den tanken fortsatt jævlig ut.......en bitteliten bensintank...... :o

Hvis man vet hva man gjør er våtsliping (m/sandpapir) etterfulgt av maskinpolering kontrollert som bare det.

Forsåvidt noe som er umulig med Glare produkter.

Akkurat nå tyder ting (i mitt hode) på at du har et nærmere samarbeid med Glare enn det du har fortalt.

Du liker Glare....jeg kommer aldri til å prøve det (takket være bildene du linket til).... ingen vits i å "krangle" mer om det :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Fordi han brenner for glare trenger ikke bety at han er "sponset"....jeg ble som nevnt beskylt for å jobbe med Meguiars fordi jeg likte det så mye...

Uansett er det greit å ikke være enig i utsagn, jeg og stusser over:

F.eks "I've tried rubbing compounds, cutting formulas and other types of scratch and swirl removers for automotive finishes, mostly succeeding in adding more swirl marks than I started with"

Dette er utsagn som etter min mening ødelegger mitt inntrykk av Glare. blir litt som "you never need to wash your car again" noe alle vet er tull, alt som blir voldsomt oppskrytt på en forhandlers side blir ofte sett på som en form for lureri av mange, så om jeg var Glare hadde jeg nok moderert meg litt, selv om de muligens er veldig bra, gir det fort en grorbunn for "tja dette er vel for bra til å være sant" mentalitet, og mange mister interessen.

Dette samt å tråkke på andre for å hevde seg selv også ofte faller dårlig ut (NB obs obs, noe jeg ikke vet Glare har gjort)

Har sett min del av biler som folk har "polert" til værre tilstand en den var, og da har det vært en grei skurring å hjelpe de, samt at de tror du er en trollmann etterpå.

"Glare Spider fyller og fjerner riper permanent"

sliter med "fyller OG fjerner" når noe er fylt er det ikke borte "permanent" da? så fremt du ikke har fylt på klarlakk.

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...