Gå til innhold

Fjerne gule prikker/flekker på Hvit bil!


MadSilence

Recommended Posts

MadSilence

Heisann=)

Jeg lurte på om noen her inne har noen gode forslag til å fjerne slike gule prikker/flekker som ved første øyekast kan se ut som rust, noe det ikke er da det havner på plast også. Jeg har prøvd med Clay, men må gnikke usansynlig hardt for å få noe effekt, så lurer på om det finnes en bedre måte?

Takker for alle tips=)

www.folietilfolket.no - billige wallstickers, bilfolie og klistremerker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syre er tingen her; Ferrobet Rustvask ;) Start med 1:10 blanding, og IKKE la den tørke inn! (ett panel i gangen)

Endret av madskh
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da tar du vel kål på clay'en også?

Clayer du lenge med sitrusrens kan den selvfølgelig gå i oppløsning, men det varierer jo litt fra merke til merke også da.

Riccardo og prikkbort går ihvertfall helt fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hans Marius
Clayer du lenge med sitrusrens kan den selvfølgelig gå i oppløsning, men det varierer jo litt fra merke til merke også da.

Riccardo og prikkbort går ihvertfall helt fint.

Virkelig? Mener Kris testet det og clayen gikk i oppløsning med en gang jeg... Men kan hende det var med megs clay. Da må i alle fall det testes :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MadSilence

Takker for fine svar=) Skal prøve ut dette=)

Avfettingen tok ikke prikkene:( prøvde en meget sterk en også uten hell.

Tenkte å bestille meg den agressive clayen, men kan man bare bruke flasken med middel som følger med quick clay kitet til meguiars da?=)

Citrusrens burde jo få bort noe ja=)

www.folietilfolket.no - billige wallstickers, bilfolie og klistremerker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virkelig? Mener Kris testet det og clayen gikk i oppløsning med en gang jeg... Men kan hende det var med megs clay. Da må i alle fall det testes :)

Har selvfølgelig ikke clayet en hel bil med sitrus/prikkbort men på små "problemområder" har det gått bare fint :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er den "meget sterke avfettingen" du brukte da? Syrevask er mye bedre enn clay hvis forurensingene sitter ned i lakken. Dette pga clayen bare sliper av toppen av forurensingen, og lar resten bli igjen nede i lakken, hvor den kan forsette og etse og kose seg. Syrevask derimot løser opp hele forurensingen.

Her er en liten bruksanvisning:

http://www.ferrobet.no/prod_bil.asp#rustvask

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...