Gå til innhold

Renskemaskin og poleringsmaskin valg/erfaringer


Duke

Recommended Posts

Hallo! 

 

Forrige innlegg forsvant da jeg skulle poste, så blir enkelt å rett på sak her nå.  

 

Flott forum, har vært her en god del før og fått svar på mye, men nå måtte jeg regge meg for å få svar på noe jeg ikke kunne finne noe om. 

Først. Jeg ser etter en renskemaskin og har sett og nesten bestemt meg for Kärcher's puzzi 8/1, men har oppdaget at ScandicShine som jeg har utvalgt til min heldige selger av alt jeg skal handle idag, har Combivac'en. Jeg liker å bestille alt på en plass så jeg måtte nesten høre litt med dere om erfaringer rundt denne saken, og om dere har noen erfaringer med Kärcher'n? 

Jeg har lest og sett at en god del av dere bruker mimo'en? Noen som har erfaringer med den nye såkalte second version eller hva det nå var den het? Jeg synes helt ærlig Kärcher sin er mye finere ut og se på, den ser også mer brukervennlig og mere praktisk ut, samt at jeg har god erfaring med Kärcher fra før. Noen som har prøvd alle tre som kan komme med anbefalinger eller forslag? 

 

Også lurte jeg litt på hvilke forventninger jeg burde ha mot rensemaskinen? Har prøvd med såpe og industristøvsuger, og har brukt det til nå, men aldrig blitt helt fornøyd. Prøvde meg på denne måten i min Suburban som er helt nedmøkkete og fæl innvendig, men fikk ikke bort mye på teppet der altså. Kan man forvente å få det helt bra med rensemaskin? 

Så til det andre. Jeg skal investere i poleringsmaskin, og har bestemt meg for å gå for både en DA og en roterende. Rett og slett fordi jeg har mange biler, både gamle og nye, slitte og fine. Men jeg stusser litt på hvor jeg skal legge pengene. Jeg ser en roterende er rimelig dyr på scandicshine hvor jeg har bestemt meg for å handle. Har sett på SS L8 som en kandidat til DA maskin, men usikker på roterende. Hvilken vil dere anbefale for en som gjerne vil ha noe å vokse inn i istedenfor ut av? 
Hva vil dere anbefale av utstyr til maskinene, backplates størrelser som er et must feks, noe annet som er verdt å tenke på? 

Så til det siste. Jeg har planer om å starte opp litt smått med dette og ta bekjentes biler osv. Så jeg blir å investere noen kroner i produkter og utstyr. Har litt fra før og skal bare få det siste på plass nå. Hva vil dere anbefale til en som er relativt ny i gamet, men som også vil ha seg en god pakke som dekker det meste. Hva mener dere er et must eller er kjekt å ha? Tenker interiør, eksteriør og motorrom. Jeg har tatt mine egne biler et par ganger og har følgt med på forumet her, men jeg er fortsatt ikke helt sikker på hva jeg bør se og gå etter når det kommer til produkter som rubbing, polish svamper og kluter osv. Børster og tilbehør er vell ganske greit å føle seg frem på, men selve produktene er jeg ganske så usikker enda. 

 

Jeg er klar over at med litt mer intens lesing klarer jeg sikkert å finne flere tråder som spør om akkurat det med produktene osv, men om du føler deg i godt humør og kunne tenkt deg å tatt deg tid til å svare og anbefale litt angående det, så hadde jeg satt pris på det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Jeg svarer litt generelt på dette spørsmålet jeg, så noe godt svar er det kanskje ikke.

I denne verdenen syns jeg det er så mye smak og behag, Så det er litt hva du mener du trenger og har behov for, alt etter hvilke biler du tar og hva du vil legge i jobbene. Dette er erfaringer du vil gjøre deg etter hver eneste jobb du gjør,  der du kanskje skulle ønske du hadde en mindre bakplate til akkurat denne bilen som hadde så mye kriker&kroker, eller kanskje flere store grove poleringsputer til den andre etcetc.. (dårlige eksempel, men cluet er at man lærer seg hva man selv trenger etterhvert som man jobber)  Og om man kjøper det ene produktet ene gangen, så er det ikke sikkert man kjøper det igjen om man er fornøyd, fordi man vil prøve og teste noe annet. Det er vel heller ikke sånn at det er ett produkt som er verdens beste, men det er selvfølgelig noen produkter som er bedre enn andre. Her kan du hente tips ved å lese flere S&S til di flinkeste her inne, så kan du starte med å prøve ut disse å gjøre deg egne formeninger. Går du for disse produktene kjøper du sjeldent katta i sekken. 

Jeg prøvde også å finne det beste med en gang, men har endt opp med å bytta det ut flere ganger pga jeg får lyst til å teste andre ting, fått anbefalinger fra andre osv.

 

Kärcher puzzi har jeg ikke lest noe dårlig om enda, og du selv er fornøyd med kärcher så tror jeg ikke det er noe bomkjøp.  Selv har jeg mimo og er fornøyd med denne.

Både roterende og DA maskin kan være lurt, Jeg gjorde også det men bruker mest roterende nå fordi jeg får en mestringsfølelse ved å lære meg denne pluss det er enkelt å bytte bakplate/annen størrelse på putene. Men husk at roterende krever en del trening og forsiktighet! Jeg kjøpte Flex pe14-150 og er strålende fornøyd! 

 

Sjekk guidene her inne, og les S&S frem til black friday, da er det mye å spare :)  

 

   

Min bilpleielogg

 

- Bmw F11 520d M-sport

-(X)Bmw e92 325d Hartge 2009. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...