Gå til innhold

Mercedes C200 CDI - silver


kris1986

Recommended Posts

kris1986

Jaja, enda en ny jobb! Var jo ikke lenge siden vi tok en identisk bil (untatt interiør), men nå hadde jeg en fridag, så jeg tjuvstartet litt uten kompanjongen min, Petter - da man.. Kunden ville ha blank bil med interiørrens, noe som jeg lovet skulle gå ganske bra i boks ;)

Hentet bilen klokka 09.00 og var i halden ca en halv time senere. Begynte med å ta ut reservehjulet om dynke det med 1 del Meguiars Wheel Brightener og fire deler vann, samt dekket med dynket med Prickbort. Dette lå på en del og spylte av dekket, og du verden så pent det ble B) Alt ble støvsugd og teppet ble vasket med Green Clean blandet ut med 15 deler vann og støvsugd med Foma Combivac etter det (hør med Bernhard om maskinen, god sak).

IMG_7343.jpg

IMG_7345.jpg

IMG_7347.jpg

IMG_7349.jpg

Rundt bagasjerommet brukte jeg Meguiars Super Degreaser blandet ut med 6 deler vann, med No Rinse blandet ut som qucik detailer etter det for litt "beskyttelse" ;)

IMG_7350.jpg

IMG_7363.jpg

Når dette var gjort var vaskeplassen ledig etter en mann hadde voldtatt bilen sin på den styggeste måten man ikke finner på internettet en gang! Så var det full tørk med M-tork (huff...)

IMG_7354.jpg

Og man skjønner kansje ikke helt hvorfor man tørker?? ;)

IMG_7355.jpg

Vel, da var det hvertfall min tur til å vaske, og det liker vi! Motorvask er VIKTIG og her er Autoglyms motorvask ett veldig bra alternativ! Den vasker godt og er lett å bruke. Brukte en Jordan radiatorpensel sammens med den, brukte også det samme under panseret. Etter dette spylte jeg godt med vann fra vannslangen og MENS MOTOREN ER VÅT sprayer man elegant på med Vinylshine, voila; motor strøken etter en liten stund, og tro meg, dette er holdbare saker! Det liker vi :)

IMG_7351.jpg

IMG_7352.jpg

IMG_7353.jpg

Nydelig..

IMG_7366.jpg

IMG_7369.jpg

Bensinlokket var det en del inni, men det fikset jeg jo. Her brukte jeg Autoglyms motorvask, også vasket jeg med CG CW+G etter det, men radiatorbørste

IMG_7356.jpg

IMG_7358.jpg

Vaskemetoden var dette:

1) Prickbort

2) Meguairs Wheel Brightener + EZ brush

3) HT

4) CW+G

5) HT

6) Sonus Clay + No Rinse

7) HT

Dette gjorde en fin overflate og litt beading kom frem så tørk ble litt enklere, brukte Miracle Dryer, som er ett fint håndkle! Bildet viser etter clay

IMG_7357.jpg

Innsidene av dørene jo ett sted man MÅ legge merke til, siden man går inn og ut av bilen hver gang man skal bruke den, her brukte jeg Meguairs Super Degreaser blandet ut med 10 deler vann. Bruker IKKE HT til å spyle av, for hvis ikke det er helt tett inn til døren, så kan styrekortet som sitter i vindusheisen bli ødelagt (tro meg.. hehe) Da heller jeg vann fra en flaske e.l over og deretter gikk jeg over alt med Meguiars Deep Crystal 3, som ga omtrent wet-look i dørene ;) Ble fjernet med en 20-kr mf fra Rema1000 :D

IMG_7360.jpg

IMG_7362.jpg

Så kommer interiøret. Det var i ganske bra orden. Det første jeg gjorde var å rydde ut alt fra alle rom, og deretter fjerne underlag/filt fra bunn på oppbevaringsrom, deretter støvsuge hele bilen. Kunden ville ha bilen renset, men siden den var veldig fin brukte jeg Green Clean med 15 deler vann på alt som det var stoff på. Alt av plast/vinyl/gummi brukte jeg Autoglym Interior Shampoo på, siden den gir ett bittelitt blankere utseende enn GC, uten at den tiltrekker seg støv, fine produkter begge to! Stoffmattene brukte jeg Foma sin Tekstilrens på, deretter spylte jeg de med HT :)

Før vask innvendig;

IMG_7365.jpg

Etter vask her og der ;)

IMG_7371.jpg

IMG_7372.jpg

IMG_7373.jpg

IMG_7374.jpg

IMG_7375.jpg

Eksteriør ble det dårlig med bilder av, enkelt og greit fordi bilen var faktisk ganske så pen! En ripe fant jeg, som jeg primet med Menzerna Power Gloss. Eller fanget jeg opp en del swirls med Brinkmann-lampa mi, men var ekstremt vanskelig å få med seg swirls på bilder, men så selv at de forsvant og da er det jo greit ;) Og hva brukte jeg idag?

Scholl S17 med Scholl Finishing pad med Scholl rondell, noe som støvet minimalt og det ble bra gloss! Etter S17 brukte jeg IPA 50/50 blanding

Fart på Scholl S17 - rundt 2000-2200 og relativt lite press. Da kan jeg styre maskinen ved å holde den bakerste med ett par fingre, under den farten slipper jeg sqweek og hopping. Da brukte jeg heller ikke QD på pad. Tre erter og ca 35x35 cm (sånn ca?).

Så kom Petter og det ble brukt CG glaze, Petter får si hvem det er, men den er i favorittfargen til Petter (ja, rosa), og den lukter jordbær! :wub:

Deretter ble det Nattys idag også, Nattys-voksene er vi fornøyde med, de gir bra utseende, holder faktisk ganske så lenge og den røde "limited" lukter vanvittig godt! Den er også grei å legge på, og det samme gjelder også når vi skal ta den av :) To lag ble det lagt av den, og vi så at det ble litt mer Wet-look av den B)

IMG_7378.jpg

IMG_7380.jpg

IMG_7381.jpg

IMG_7382.jpg

IMG_7384.jpg

Noen dårlige etter-bilder ble tatt, men ikke så mye å skryte av ;)

IMG_7385.jpg

IMG_7388.jpg

IMG_7392.jpg

IMG_7394.jpg

Eieren ble veldig fornøyd, og da er alt bra ;) Sikkert glemt å skrive noe, så hvis det er noen spørsmål så bare spørr!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hans Marius
kris1986
Flott jobb og write-up Kristoffer :)

Tusen takk Bo :)

Drit bra Kristoffer!!!!

Takk det samme sjef, og takk for vaskemidler i stad, trengte det ;)

Bra jobba karer ;) Regner med det var Vertua Bond som var CG glazen ;)

Takk takk! Det kan nok stemme ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard
  • Admins
truhaa

Detaljert og knall review dette her Kris.... kjempe jobb også..

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I like what i see.

Hiver meg på sammen med Mr.B og sier :thumbs:

Ps. hvilket merke er den Vinylshine som du brukte i motorrommet?

Endret av Arne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kris1986
I like what i see.

Hiver meg på sammen med Mr.B og sier :thumbs:

Ps. hvilket merke er den Vinylshine som du brukte i motorrommet?

Takk takk! Det er AutoGlym Vinyl & Rubber Care

Og takk til dere andre for hyggelige kommentarer :) MF er til tørk og klar for neste bil :thumbup:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...