Gå til innhold

Forslag til god garasjejekk


narogang

Recommended Posts

Hei, ser etter en god garasjejekk som er lav, kan jekke høyt og som er solid. Har hørt mye rart om de fra biltema som har 2 sylindre, men kanskje noen her som har god erfaring med noen jekker? Har nå en carvise 2t jekk som er liten og man kommer ikke godt under bilen med den da armen er kort og jekken er for høy, ikke løfter den høyt heller. Prisen kan være fra 2-5k :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte en Bahco jekk på jobben for et par uker siden og den virket veldig bra. Hadde race utgaven også til rundt 2k hvis jeg ikke husker feil. Men klarer ikke huske hvilken kjede det verkstedet tilhører...

Kjæreng Bilspa

Max Protect Certified Car Care Center, Max Protect Certified Detailer

Nettside                          Facebook

Min logg                          Min E61

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Knutmyr skrev:

Kjøpte en Bahco jekk på jobben for et par uker siden og den virket veldig bra. Hadde race utgaven også til rundt 2k hvis jeg ikke husker feil. Men klarer ikke huske hvilken kjede det verkstedet tilhører...

Den så fin ut. Ser clas har 3t for 2999.- så blir vel en sånn:) Takk for svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk lei slike billigjekker, som begynte å lekke ol, så for 5-6 år siden så kjøpte jeg en slik, å det har fungert helt optimalt.

 

http://kcl.no/kcl-produkter/verkstedutstyr/garasjejekker/garasjejekk-hydraulisk-2-tonn/

 

  • DCN Poeng 1

Tommy

 

TOMMY'S CAR SPA FOUNDER
SWISSVAX CERTIFIED DETAILER

SWISSVAX CERTIFIED INSTRUCTOR

DCN APPROVED DETAILER

2017 RUPES AMBASSADOR

RUPES ADVANCED LEVEL INSTRUCTOR


Tommy's CAR SPA (facebook)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Tommy skrev:

Jeg gikk lei slike billigjekker, som begynte å lekke ol, så for 5-6 år siden så kjøpte jeg en slik, å det har fungert helt optimalt.

 

http://kcl.no/kcl-produkter/verkstedutstyr/garasjejekker/garasjejekk-hydraulisk-2-tonn/

 

Kanskje like greit å kjøpe den med engang, har vært der inne å tittet men ble aldri klok på hvem av dem du visste til da den andre tråden var litt gammel. Ser det er 2 stykker under linken, en som er noen hundre dyrere enn den andre, hva er forskjellen? takk for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tommy

 

TOMMY'S CAR SPA FOUNDER
SWISSVAX CERTIFIED DETAILER

SWISSVAX CERTIFIED INSTRUCTOR

DCN APPROVED DETAILER

2017 RUPES AMBASSADOR

RUPES ADVANCED LEVEL INSTRUCTOR


Tommy's CAR SPA (facebook)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har selv dk20 med sadelpute, Er meget fornøyd med denne, Det er den samme jekken som wurth har. Vurderte Dk20hlq Men det er mest praktisk når man står veldig trangt. Har ikke hatt behov for det før så gikk for uten. Kjempe jekker dette altså gummi ringer på hjula så bråker ikke så fælt, og kvaliteten er helt super:-) veier nok fort 20 kg denne saken,:thumbup:

Endret av Sanden
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 12.9.2016 at 1:12 AM, narogang said:

Hei, ser etter en god garasjejekk som er lav, kan jekke høyt og som er solid. Har hørt mye rart om de fra biltema som har 2 sylindre, men kanskje noen her som har god erfaring med noen jekker? Har nå en carvise 2t jekk som er liten og man kommer ikke godt under bilen med den da armen er kort og jekken er for høy, ikke løfter den høyt heller. Prisen kan være fra 2-5k :D

Hva legger du i kravet om at den skal kunne jekke høyt? Høyere enn en halv meter? Hvis du kan klare deg med 46 cm kan jeg anbefale Biltema sin 2,5t av stål og aluminium, den har funket bra for meg ved både raske hjulskift og mekking.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Frank Drebin skrev:

Hva legger du i kravet om at den skal kunne jekke høyt? Høyere enn en halv meter? Hvis du kan klare deg med 46 cm kan jeg anbefale Biltema sin 2,5t av stål og aluminium, den har funket bra for meg ved både raske hjulskift og mekking.

Det var etter at den 3. slike som jeg hadde røyk, at jeg fikk hevet kjøpet hos biltema, å la til noen ekstra kroner i en skikkelig jekk. Hver gang så var det en eller begge sylinderene som begynte å lekke, å disse jekkene var bare brukt på vanlige personbiler.

 

  • DCN Poeng 2

Tommy

 

TOMMY'S CAR SPA FOUNDER
SWISSVAX CERTIFIED DETAILER

SWISSVAX CERTIFIED INSTRUCTOR

DCN APPROVED DETAILER

2017 RUPES AMBASSADOR

RUPES ADVANCED LEVEL INSTRUCTOR


Tommy's CAR SPA (facebook)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Tommy skrev:

Det var etter at den 3. slike som jeg hadde røyk, at jeg fikk hevet kjøpet hos biltema, å la til noen ekstra kroner i en skikkelig jekk. Hver gang så var det en eller begge sylinderene som begynte å lekke, å disse jekkene var bare brukt på vanlige personbiler.

 

Hadde samme problemer med min 2t jekk fra biltema, etter reklamasjons fristen gikk ut så ble aldrig noe ny biltema jekk igjen. Hadde store problemer med at de seig fra dag en. Er en ekstra trygghet at de ikke siger, blir jo skremt av alle lydene som kommer når den siger. Kommer små smell og lurer på om bukken klarer og ta i mot når det går en vis plass:wacko:

Endret av Sanden
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker på meg som om denne i stål og alu er dårligere enn tungvekteren jeg har: http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Verktoy-og-verkstedutstyr/Lofteverktoy/Garasjejekk-lavprofil-25-tonn-2000022809/

Den er solid og stødig, føles veldig trygg og fin selv etter 5+ år. Riktignok ikke daglig bruk da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker på meg som om denne i stål og alu er dårligere enn tungvekteren jeg har: http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Verktoy-og-verkstedutstyr/Lofteverktoy/Garasjejekk-lavprofil-25-tonn-2000022809/

Den er solid og stødig, føles veldig trygg og fin selv etter 5+ år. Riktignok ikke daglig bruk da.


X2

Om man ikke trenger å løfte jekken er denne meget god. Om du må løfte den er den uaktuell ved mindre etternavnet ditt er Schwartzenegger

Min Produktlogg   Bilpleielogg                                                                                              [twitter]samfunnspsyk[/twitter]
 
2013 BMW 525d XDrive

2013 Ford S-Max 2.0 Titanium S
2012 Ford Fiesta 1.25
2011 Mazda 6
2006 Mervedes E 320 CDI Avantgarde
1999 Volvo V70 2.0LT

Lenke til kommentar
Del på andre sider


X2

Om man ikke trenger å løfte jekken er denne meget god. Om du må løfte den er den uaktuell ved mindre etternavnet ditt er Schwartzenegger


Jeg har den under en hylle i boden, må løfte den ut og bære den 8-10 meter opp noen trappetrinn før jeg kan stroppe den fast i bagasjerommet og kjøre et sted jeg kan bruke den... sier seg selv at den ikke brukes ukentlig. Skal jeg bare bytte dekk tar jeg med legojekken til 199,- som løfter 1,5t og høres ut som et takras både opp og ned selv om den ikke belastes mer enn maks 50%.

Men du kan kalle meg Schwartzenegger om du vil ;)
Lenke til kommentar
Del på andre sider



Jeg har den under en hylle i boden, må løfte den ut og bære den 8-10 meter opp noen trappetrinn før jeg kan stroppe den fast i bagasjerommet og kjøre et sted jeg kan bruke den... sier seg selv at den ikke brukes ukentlig. Skal jeg bare bytte dekk tar jeg med legojekken til 199,- som løfter 1,5t og høres ut som et takras både opp og ned selv om den ikke belastes mer enn maks 50%.

Men du kan kalle meg Schwartzenegger om du vil [emoji6]


Lever en stund på den[emoji106]
  • DCN Poeng 1

Min Produktlogg   Bilpleielogg                                                                                              [twitter]samfunnspsyk[/twitter]
 
2013 BMW 525d XDrive

2013 Ford S-Max 2.0 Titanium S
2012 Ford Fiesta 1.25
2011 Mazda 6
2006 Mervedes E 320 CDI Avantgarde
1999 Volvo V70 2.0LT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...