Gå til innhold

Hvor viktig er prisen på produkter?


truhaa

Recommended Posts

  • Admins
truhaa

Generelt spørsmål til DCN medlemmer:

Hvor viktig er prisen på varene dere kjøper over nettet ang bilpleie?

dvs ser dere å pris eller legger dere bare i kurven, eller er det mest mulig for kronene (nå mener jeg ikke jallavarer)?

Hvor mye vil en rabattavtale bety for dere som medlemmer i DCN eller dere som vurderer medlemskap i DCN VIP?

Er det viktig for dere at vi jobber for å oppnå rabatter?

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

General Lee

Kommer an på produktet.

Gode produkter som regel drøye i bruk på alle måter.

Så pris er ikke såååå nøye, men... vil jo alltids ha mere.

Endret av General Lee
Lenke til kommentar
Del på andre sider

offroad

Etterhvert som det "tar litt av" med bilpleie går det jo også endel produkter, så muligheten for å få tak i "gallons" til en rimeligere penge enn å kjøpe småflasker dyrt er jo interessant det! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morten83

Ser alltid på pris. Alle vil vel ha så mye som mulig for færrest mulig kroner?

Når jeg " ser" en rabattavtale tenker jeg først og fremst mer produkter for samme pris. Eller, med rabattavtalen blir det "gratis" frakt.- Sett i forholdt til uten rabattavtaler.

--Vw Sharan 2.0 Tdi 170 HK 2013--

-- Vw  E Up 2015 --

-- Vw Touran 2.0 Tdi 170 HK 2011 varebil--

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Billige produkter er en ting, men god service i tillegg er vi også heldige med her på forumet:D Er ikke alle steder man er det dessverre, så da foretrekker jeg personlig å betale litt mer for en vare og få den servicen man virkelig fortjener. Da føler man seg velkommen tilbake i butikken også:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KjetilR

Jeg er villig til å betale ekstra for produkter som er enkle ibruk, god holdbarhet og drøye i bruk.

Ellers så liker jeg godt å ha forumet å få tips så jeg kan kjøpe de "rette" produktene så jeg slipper å handle "dobbelt" av produkter...

Har masse produkter jeg kommet til å kaste da de tipsene om produkter jeg har fått her fungerer mye mye bedre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste jeg har nok av er lite penger, så pris er også viktig for meg. Men jeg er også opptatt av å kjøpe de "riktige" tingene, men jeg er ikke den som på død og liv må ha det dyreste av alt, selv om det har et fint navn og muligens er det beste. Ofte lønner det seg å kjøpe det som er litt rimeligere, men som er nesten like bra (90% løsning?). Gallons synes jeg er fin ting, for selv om det koster litt mer der og da, så gir det mere for pengene i det lange løp. Gruppekjøp er også en fin måte å svi av masse penger på, så det kan være en idé at kanskje klubbstyret tar initiativ til (hvis ikke forhandlerene gjør det selv). Service er også viktig, men det kommer litt an på hva jeg er ute etter. Hvis jeg vet hva jeg skal ha, så kjøper jeg helst der det er billigst, f.eks en eller annen nettbutikk. Da spiller det ikke så mye rolle om folka som jobber der er trivelige eller drittsekker (satt litt på spissen), så lenge varen blir levert til avtalt tid og pris. Men så klart, service er viktig, og spesielt om man ikke vet akkurat hva man skal ha, da er det fint å snakke med trivelige folk som har god peiling og kan selge de rette produktene

Når det gjelder rabattavtaler, så synes jeg det er en bra motivasjon for å betale VIP medlemsskap, i tillegg til å støtte klubben. Etterhvert som medlemsmassen på forumet øker, så er nok rabattavtalene det som kan være med å rekruttere flest. Tror jeg.

Jeg har vært aktiv i mange år på andre forum, deriblandt moderator i flere år, og en ting som jeg har erfart, og som jeg synes er veldig viktig, er at et slikt forum som dette stiller krav til firmaer som får lov til å annonsere. Det synes jeg foreløpig har vært veldig bra her inne! Eksempler: Firma må ha et nick som synliggjør hvilket firma det er, full kontaktinfo i signatur, samt at det stilles "krav til service". Hvis et firma viser seg å drive med snusk, eller gjentatte ganger ikke klarer å levere, så bør de miste retten til å annonsere på forumet. Når det kommer til stykket, så kan jeg ikke tenke meg et bedre annonsested for bilpleie produkter enn dette forumet, for her er det jammen meg mange 'pirker' med tolmodige kjærringer (som gir de lov til å bruke penger på slikt). Jaja, nå ble jeg litt revet med her, men sum summarum; Rabattavtaler? Ja takk! :)

Endret av truhaa

mvh
Torbjørn

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kris1986

Synes pris er viktig, men ikke når det kommer til min egen bil;

Si at jeg tar ti biler på en måned, og jeg kan spare 1000kr i produkter ved å kjøpe produktene fra ett sted som bruker 5 dager med frakt istedet for 2 dager, så spiller ikke det noen rolle for meg.. Samme er det med f.eks voks; MG#16 blir jo brukt mye her i gården, ikke fordi den er billig, men fordi den leverer veldig mye for pengene.. Så jeg ser an hva jeg får for summen.

F.eks felgrens og quick detailers, det går det jo en god del av, Bilberry kan blandes ut 1:10, da kjøper jeg heller den enn en som skal blandes 1:1, men den skal jo levere når man blander den ut så tynt, derfor bruker jeg forum og sjekker ut litt før jeg kjøper, og det har vist seg å lønne seg :thumbup:

Så rabattavtale er noe som blir brukt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg vet hva jeg skal ha, og vet hva det leverer, så går jeg vel mest etter pris. Så lenge butikken oppfyller to krav, at varen blir levert, og de er gode på pris.

Til andre ting stiller man gjerne litt høyere krav. Der stiller gutta våre sterkt, med know-how, service og også gode priser.

Men skulle jeg f.eks kjøpt meg en shampoo, og det er masse å spare på å handle fra et annet sted, så er det ikke meg imot å kjøpe det derfra heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ståle
Generelt spørsmål til DCN medlemmer:

Hvor viktig er prisen på varene dere kjøper over nettet ang bilpleie?

dvs ser dere å pris eller legger dere bare i kurven, eller er det mest mulig for kronene (nå mener jeg ikke jallavarer)?

Hvor mye vil en rabattavtale bety for dere som medlemmer i DCN eller dere som vurderer medlemskap i DCN VIP?

Er det viktig for dere at vi jobber for å oppnå rabatter?

I starten trodde jeg de fleste diskusjoner ville flytte seg fra den åpne forumdelen og over til VIP siden - men dette ser ikke ut til å stemme, så for

å gi DCN VIP medlemskapet substans utover bilpleielogg og en form for "donor" preg vil det være bra for nettopp VIP medlemskapet om det finnes så mange medlemsfordeler som mulig.

Ut over det er vel enhver forbruker interessert i billigst mulig produkter og en best mulig service, så om man finner skjæringspunktet hvor man får beste pris uten at det går ut over service ville vel slik sett gitt en idealsituasjon....så ja takk til flere rabattavtaler for VIP medlemmer hos DCN :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NeDD

Pris og rabattavtaler er viktig for alle vil jeg tro. For meg også. Sjekker alltid pris, og utsetter det produktet til senere om prisen er stiv. Somregel blir det ikke kjøpt heller. "Klarer meg heller med dette isteden" osv.

Gallons eller rabatt ved større kjøp vil jeg si betyr mer enn å f.eks få 10% på et produkt til 99 kr.

Ueland Bilpleie & Detailing
v/ Kenneth Ueland - Mob. 93096714.

Mine jobber

Detailer-garasjen

Vår Facebook side
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
unabomber

De fleste her bruker vel ikke mindre kroner selv om man får litt rabatter. Blir vel å handle for like mye men at man kanskje får en flaske men noe snærk ekstra! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Til info så anbefales ikke snærk å bruke til bilpleie, så det ikke blir noen misforståelser rundt dette :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Petter

Pris har noe å si. Jeg må ikke ha det dyreste og flotteste. Kjøper heller fler av den litt billigere enn å gå å spare for å kjøpe noe dyrt....

Liker å ha masse forskjellig å velge mellom...

Rabattavtaler er en fin ting å få med seg.

Gruppekjøp og større rabatter i f.eks en helg liker jeg også. Da blir det til at jeg handler, selvom jeg egentlig ikke trenger noe, eller hadde tenkt å kjøpe noe da. Blir fort dyrt i slike tilbud.

Synes også det er viktig å støtte de norske butikkene.

Endret av Petter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg er service den aller viktigste delen. Jeg har ikke noe imot å betale litt mer til en nettbutikk som svarer på mail og når jeg ringer. Pris er jo selvfølgelig noe jeg tenkter på når jeg handler, men jeg ser som regel på total prisen av allt sammen som ligger i handle kurven. Tilbud og rabatter er jo også en kjempe fin ting, hvem liker vel ikke å få mere for pengene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...