Gå til innhold

Håndverksloven ved lakkering


johnhell

Recommended Posts

johnhell

Fikk bakskjermen skiftet og lakkert. Kostet 24 000kr. Avtale var skifte av skjerm+ lakkering av skjerm + bakdør for å jevne ut all forskjell. Fikk først bilen igjen, og da var bakskjermen for mørk+ endel skavanker i lakken, som små klumper og små bulker. Fikk den lakkert igjen, og synes ennå den er for mørk, + små klumper i lakken igjen.

Finnes det noen regler som sier hvor mange ganger de skal få lov til å lakkere om igjen?

Kan jeg kreve avslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eldorado

Du kan vel sikkert kreve avslag, men spørs om de gir seg på det... kan true med forbrukerombudet eller hva det heter.. Eller kanskje ikke dumt å snakke med ett annet lakerings verksted å høre hva de sier om jobben så har du noen argumenter fra andre profesjonelle...

Det ville hvertfall jeg gjordt..

lykke til hvertfall, får håpe det går i orden..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Bare å ta det opp igjen, men "true" med forbrukerrådet er siste utvei, det er det samme som å ikke få noe gehør, du kan sjekke med NAF tror jeg, de ser vel på noe sånt og hjelper til om det er ille, men er det synlig så er det jo store sjanser for at lakkereren ser det selv og tar det en gang til.

Generel regel er vel at det kan repareres 3 ganger før du kan heve kjøptet eller kreve prisavslag, det er DOG mht varer over disk, sikkert andre regler for håndverk tipper jeg, ring eventuelt forbrukerrådet og hør hva de mener om saken, da vet du hva du kan kreve etterpå.....

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eldorado

Jaja for all del, hør med de først.. Er de seriøse så ser de jo feilen å retter den opp etter seg nok en gang.. Tenkte att du får ta saken videre om de er vannskelige jeg da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...