Gå til innhold

Slipe/polere Frontrute


KjetilR

Recommended Posts

Hei alle sammen.

Hadde en av mine biler på PKK(eu-kontroll) og fikk mangel på slitt frontrute. Det er ingen store riper eller slikt, men ruten kan virke "matt" og en kan se at den er slik i motlys...:(

Finnes det noen triks eller hjelpemidler som får meg ut av knipa uten å skifte rute?

Kom gjerne med gode anbefalinger. Masse kunnskapsrike "detailere" her inne...

Takker på forhånd for gode svar..

mvh kjetil... :)

Endret av KjetilR
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trur du kommer til å slite med å finne noe som tar ripene på ruta, bilglass er steinharde. Så her må du nok kjøpe ny rute, hvis ingen andre vet om noen mirakelkurer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hør med diverse bilrute selskaper. De sliper den uten noe egenandel dersom du har delkasko.

Tror hurtigruta har slutta med det, og heller bytter ruta, men kan jo hende det er noen som fortsatt gjør det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok

Takker for svar.. Har egentlig tenkt å selge bilen.. Skal få den godkjent og i orden først...:)

Har sånn trygg vesta bil pluss, uten egenandel på forsikringa, men er litt usikker på hvordan PKK mangelen vil påvirke dette om jeg bruker forsikringa.. Kan det bety trøbbel? Forsikringa dekker vel ikke slitasje..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en liten ripe i frontruta etter en slitt vidusvisker som jeg fikk en anmerking på eu-kontroll, den ruta måtte jeg bytte.

Endret av Tiger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sånn trygg vesta bil pluss, uten egenandel på forsikringa, men er litt usikker på hvordan PKK mangelen vil påvirke dette om jeg bruker forsikringa.. Kan det bety trøbbel? Forsikringa dekker vel ikke slitasje..

Stikk innom et bilglassfirma og hør du...ruta kan veldig fort "sprekke" dersom de prøver å slipe litt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glass er ikke så hardt nei, hadde det vært det hadde du ikke fått riper ;)

3M har egen glasspolish og en egen filtpad for dette som tar slike riper. Men det koster jo litt, tar lang tid, og så må du ha en god roterende maskin...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

wreckmaster

Har endel viskerriper i frontruta på Astra`n som jeg snakket med Glassmester Bøckmann( Glassdrive) om, og de anbefalte absolutt ikke slip / grov polering av ruta da det som oftest ender opp med optisk feil som er enda mer forstyrrende enn riper. De hadde sluttet med sliping.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trogha
Har endel viskerriper i frontruta på Astra`n som jeg snakket med Glassmester Bøckmann( Glassdrive) om, og de anbefalte absolutt ikke slip / grov polering av ruta da det som oftest ender opp med optisk feil som er enda mer forstyrrende enn riper. De hadde sluttet med sliping.....

Det var vel det Virtual konkluderte med etter å ha testet (våt?)sliping av glass, klarer aldri å slipe det 110% rett og da blir ruta uklar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pericolo159

PKK har ingenting med forsikringen ang. ruteskift. Noen forskringsordninger(bilExtra hos TrygVesta bl.a.) er slik at du kan bytte ruter så ofte du vil, uten egenandel eller noen slags form for trekk i forsikring. Så da er det nok letter å bytte til ny rute enn å drive på å slipe den.

-Pål

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...