Gå til innhold

Produkter !!


Omnislash

Recommended Posts

Jeg må ha noen tips om hva jeg trenger til bilpleie.

Da mener jeg alt!

Litt om bilen.

BMW E46 sølvfarget 325Ci Clubsport! Sorte sportsskinnseter og matt vinyl på dashbord og noe av dørene.

Det er også skinn i dørtrekket på bilen.

- Interiør (vinyl) - Det er også viktig at jeg får tips om hvordan jeg enkelt kan vedlikeholde, siden jeg bruker bilen lite, er det ikke STORT behov for å rense ofte, men bare holde det vedlike så det ser rent og pent ut på daglig basis :)

- Skinn (seter og sidetrekk) (Det har kommet slitasje akkurat ved sidestøtten der man subber når man går inn og ut av bilen )

- Felgvask og rens / beskyttelse.

- Vask og beskyttelse - og etterhvert når tiden kommer for det - lakkrens / korrigering, voksing og polering samt forsegling!

Det jeg trenger er en eller 2 alternativer til alt som trengs, så jeg ser hva jeg finner av produkter til salgs.

Har jo saumfart SS og godkjemi, men er mye der som mangler tips og forklaring og bruksområde, så det blir litt vanskelig å vite hva jeg skal bestille!

Har jo også bestilt følgende fra SS og Godkjemi:

1 Supreme Shine Microfiber

M83 kr.100 kr.100

1 Water Magnet drying towel

M87 kr.199 kr.199

1 NXT Speed Detailer

M70 kr.169 kr.169

1 stk. Auto Vent Brush 75,-

1 stk. Premium chenille microfiber wash mitt 115,-

1 stk. SS Drying Towel "updated version" 130,-

1 stk. 18L bøtte inkl gritguard 265,-

1 stk. PRO-DETAILER+SPRAY White Carnauba Quick Detailer UV Protectant 155,-

1 stk. Chemcal guys citrus wash daily 16oz 155,-

(Har også kjøpt black chrome shine)

(Har også TW Ice polish for felger)

på forhånd takk! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke du allerede en tråd om dette under Guider?

Det er forresten et par lister her over felgrenser: (Se stickys øverst i forumet)

http://www.detailersclub.no/forum/index.php?showforum=8

Selv har jeg brukt Chemical Guys Wheel guard, og er fornøyd med den så langt, men har ikke fått testen slitestyrken/varigheten enda...

Til interiør synes jeg Autoglym Interior Shampoo + en mikrofiberklut funker fint. Biltema har forresten et rimelig sett med 4 forskjellige børster til bruk innvendig i bil.

Endret av Torby

mvh
Torbjørn

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men jeg har også en lommebok jeg da, i det minste frem til jeg blir skikkelig frelst:p

Men per idag så må jeg ha et halveis stramt budsjett. Så må forholde meg til det viktigste, bare jeg ikke ødelegger eller gjør bilen mindre strøken enn den er nå i hvertfall!

Jeg skal jo være med å polere bil med slemreke ( Andrè) på søndag, og vaske bil, så da får jeg kanskje lært noe av han også.

Også får jeg vel kanskje trene meg litt på nye bilen til dama ;p

Swissvax Master Collection, du havner der før eller sia...

Ja, det har du nok helt rett i, men inntil jeg havner der trenger jeg noen middels produkter, som er enkle å bruke ;-)

Har ikke du allerede en tråd om dette under Guider?

Det er forresten et par lister her over felgrenser: (Se stickys øverst i forumet)

http://www.detailersclub.no/forum/index.php?showforum=8

Selv har jeg brukt Chemical Guys Wheel guard, og er fornøyd med den så langt, men har ikke fått testen slitestyrken/varigheten enda...

Til interiør synes jeg Autoglym Interior Shampoo + en mikrofiberklut funker fint. Biltema har forresten et rimelig sett med 4 forskjellige børster til bruk innvendig i bil.

Ja, det har gått litt på det samme på flere steder, helt korrekt. Men sånn er det når man er forvirra, ivrig og usikker:p

Vil jo bare det beste for bilen min, men vil starte i det "små" :))

Tidligere så har bilen kun vært vokset, polert og lakkforseglet og vasket seff :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

- Interiør (vinyl) - Det er også viktig at jeg får tips om hvordan jeg enkelt kan vedlikeholde, siden jeg bruker bilen lite, er det ikke STORT behov for å rense ofte, men bare holde det vedlike så det ser rent og pent ut på daglig basis default_smile.png

Her ville jeg gått for Scholl Purple 9000, den gir en fantastisk matt look, er ikke klissete, varer lenge og tiltrekker seg lite støv.

- Skinn (seter og sidetrekk) (Det har kommet slitasje akkurat ved sidestøtten der man subber når man går inn og ut av bilen )

Både Swissvax og Leathermaster har gode produkter, hva du velger er litt smak og behag, men tar du en av disse to ka du ikke trå feil. Kjøp gjerne Leather Kitet til Swissvax, da har du alt du trenger.

- Felgvask og rens / beskyttelse.

Bilberry felgrens eller Chemical Guys Sticky Wheel Gel, begge 2 er syrefrie og veldig effektive, de kan også blandes ut så de er drøye i bruk. Fordelen med Sticky Wheel Gel er at den henger lengre på felgen da den er i gelform...

Felgbeskyttelse ville jeg gått for Swissvax Autobahn, men husk en rens ala Swissvax Cleaner Fluid eller Chemical Guys Vertua Bond under.

- Vask og beskyttelse - og etterhvert når tiden kommer for det - lakkrens / korrigering, voksing og polering samt forsegling!

Vask så klarer du deg fint og lenge på den såpen du har bestilt allerede, voks så kan Chemical Guys 5050 voksen være en god begynnelse.. Eller så har jo Swissvax Blau Weiss som er en egen voks til nyere BMW.

Kjøp gjerne en Foam Gun eller FoamCanon, gun er til hageslange og lance er til høytrykksspyler hvis du har det, det hjelper på å gi en mer skånsom vask..

Lakkrens, håndprodukter så er Duragloss en veldig god serie, kjøper du SS sin Duragloss pakke så kommer du langt.

Korrigering med maskin så er det jo litt avhengig om du har maskin el ikke, men en Flex roterende med Scholl S03+ og Scholl S30 med diverse puter kommer til å ta deg langt og til helt nye høyder..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Omnislash
- Interiør (vinyl) - Det er også viktig at jeg får tips om hvordan jeg enkelt kan vedlikeholde, siden jeg bruker bilen lite, er det ikke STORT behov for å rense ofte, men bare holde det vedlike så det ser rent og pent ut på daglig basis default_smile.png

Her ville jeg gått for Scholl Purple 9000, den gir en fantastisk matt look, er ikke klissete, varer lenge og tiltrekker seg lite støv.

- Skinn (seter og sidetrekk) (Det har kommet slitasje akkurat ved sidestøtten der man subber når man går inn og ut av bilen )

Både Swissvax og Leathermaster har gode produkter, hva du velger er litt smak og behag, men tar du en av disse to ka du ikke trå feil. Kjøp gjerne Leather Kitet til Swissvax, da har du alt du trenger.

- Felgvask og rens / beskyttelse.

Bilberry felgrens eller Chemical Guys Sticky Wheel Gel, begge 2 er syrefrie og veldig effektive, de kan også blandes ut så de er drøye i bruk. Fordelen med Sticky Wheel Gel er at den henger lengre på felgen da den er i gelform...

Felgbeskyttelse ville jeg gått for Swissvax Autobahn, men husk en rens ala Swissvax Cleaner Fluid eller Chemical Guys Vertua Bond under.

- Vask og beskyttelse - og etterhvert når tiden kommer for det - lakkrens / korrigering, voksing og polering samt forsegling!

Vask så klarer du deg fint og lenge på den såpen du har bestilt allerede, voks så kan Chemical Guys 5050 voksen være en god begynnelse.. Eller så har jo Swissvax Blau Weiss som er en egen voks til nyere BMW.

Kjøp gjerne en Foam Gun eller FoamCanon, gun er til hageslange og lance er til høytrykksspyler hvis du har det, det hjelper på å gi en mer skånsom vask..

Lakkrens, håndprodukter så er Duragloss en veldig god serie, kjøper du SS sin Duragloss pakke så kommer du langt.

Korrigering med maskin så er det jo litt avhengig om du har maskin el ikke, men en Flex roterende med Scholl S03+ og Scholl S30 med diverse puter kommer til å ta deg langt og til helt nye høyder..

Takk for supert svar Bernhard! Truls har også anbefalt Duragloss sin serie, så det blir vel til at jeg satser på den.

Scholl Purple 9000 er også noe jeg har sett som blir varmt anbefalt andre steder, så det er vel ingen tvil!

Vi har HT og FoamCanon mener jeg, så da er det vel bare å bruke riktig blandingsforhold til CG Citrus Wash'n.

Når er det du er å treffe på Pitstop denne helgen da? Kanskje jeg tar en tur innom.

Jeg skal visst til Shell på sonsveien med Andrè på søndags morgen for å vaske og polere bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard
Omnislash
Tilbake nå :)

Åja, får se om jeg tar en tur igjen litt senere. Spørs hvor lenge du blir da ?

Samboern kom hjem nettopp fra en ukes ferie, så ble litt utpakking og styr.

Skal forresten være med Andrè på Tatto Convention imorgen på Oslo Plaza.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...