Gå til innhold

Detailed: Audi A4 1,8t Quattro -03/04


NeDD

Recommended Posts

Jepp jepp.. Ny rød bil. Kompis sin Audi A4 som har blitt mye maskinvasket da han har gratis tilgang til dette.

Bilen var blank i lakken fra før av, men ripene og spesielt swirlsa viser veldig godt i solskinn.

Ble litt våtsliping av panser, men restenvar ikke vits. Ull og SIP ordnet resten for å si det slik.

Utrolig vanskelige å ta bilder for å få frem den flotte rødfargen, må helst ses live denne her.

Irriterer sykt at fargen ikke kommer frem!

Produkter og bilder:

Vask:

- Prickbort nederst.

- Avfetting øverst.

- HT spyler.

- Nxt såpe

- 3 BM m/gg.! (ekstra til felger + motor)

- Foam-lance + DP foam

- Cobra Wash mitt

- Cobra wave drying

Motor:

- HT spyler

- DP Engine Degreaser

- Nxt såpe

- Div børster ++

- Cobra wave drying

- Black again

Felger/dekk:

- Bilbarry 1:3

- HT spyler

- Nxt såpe

- EZ Brush

- Meguiar's wash mitt

- Cobra wave drying

- Wolfgang tiregel

Plast:

- Black Wow

- Black Again

Vindu:

- Nanolotus pro..

Våtslipe papir:

- 2500

Lakk:

- Pinnacle clay

- Meguiars claylube

- Vann

- Menz SIP

- Menz 106 FF Nano

- EZ Cream

- Jetsealer

- DP Max Wax

Maskin:

- Metabo roterende

- "SS backingplate"

Pads:

- Meguiars Solo ull pads (sip)

- CCS oransj (sip)

- CSS hvit (nano)

- Cobra microfiber påføringspads

- Cobra microfiber til å tørke av med

Div:

- 2stk 2x500w lampe

- 1stk Ølkasser

- 1stk stol med hjul

1.jpg

2.jpg

3.jpg

4.jpg

5.jpg

6.jpg

7.jpg

8.jpg

9.jpg

10.jpg

11.jpg

12.jpg

13.jpg

14.jpg

15.jpg

16.jpg

17.jpg

18.jpg

19.jpg

20.jpg

21.jpg

22.jpg

23.jpg

24.jpg

25.jpg

26.jpg

27.jpg

28.jpg

29.jpg

30.jpg

31.jpg

32.jpg

33.jpg

34.jpg

35.jpg

36.jpg

38.jpg

39.jpg

40.jpg

41.jpg

42.jpg

43.jpg

44.jpg

45.jpg

46.jpg

47.jpg

48.jpg

49.jpg

50.jpg

51.jpg

52.jpg

53.jpg

54.jpg

55.jpg

56.jpg

57.jpg

58.jpg

59.jpg

60.jpg

61.jpg

62.jpg

63.jpg

64.jpg

65.jpg

66.jpg

67.jpg

68.jpg

69.jpg

70.jpg

71.jpg

72.jpg

73.jpg

74.jpg

75.jpg

76.jpg

Endret av NeDD

Ueland Bilpleie & Detailing
v/ Kenneth Ueland - Mob. 93096714.

Mine jobber

Detailer-garasjen

Vår Facebook side
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne her har powerfilter, så vi tok en pose rundt, og surret det godt + var litt forsiktige med spyleringen i dette området.

Ellers, så må folk være forsiktige med fordelere, plugger og generelt det elektriske.. Gamle og åpne motorer er mest sårbare mener jeg..

Nok en gang glemte vi bilde av motorrommet.. Denne har karbon motordeksel i tillegg! :)

Ueland Bilpleie & Detailing
v/ Kenneth Ueland - Mob. 93096714.

Mine jobber

Detailer-garasjen

Vår Facebook side
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra arbeid! .... smigrende at så mange ønsker å gå for "A5-look" i lampene da :P

Skotner Autospa - detailing since 1998

Member International Detailing Association, Certified Detailer - Skills Validated
Exint Premium Detailing Center | Rupes Certified Detailer | Colourlock Certified | AutoGlym Certified | Nanolex Approved Detailer | 3M Auto Car Care Center | Waxaddict Professional

 

Følg på Facebook!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bra jobb, fin bil... eneste jeg ikke likte var frontlyktene, synes ikke det ser noe fint ut i det hele tatt på andre biler enn nye a4 og a5

Endret av Emil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Strøkent Nedd, så du hvor mange my du fjernet fra bilen?

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk folkens :)

Strøkent Nedd, så du hvor mange my du fjernet fra bilen?

Var veldig vanskelig å finne ut hvor mye vi tok, for man måtte vær så nøyaktig å sette føleleren på akkurat samme plass.

Dybden kunne variere etter bare noen millimeter (5-6). Slipte med 2500, men ikke mye da bilen var "grei nok".

La heller ikke noe særlig press under slipingen heller.

Da vi våtslipte, kjørte vi over med ull+sip og avsluttet med polish+nano så tok jeg ikke mer enn 4-5 my på taket.

Litt usikker på panseret, men ikke mye mer.

Bare ull+sip viderefulgt med polish+nano husker jeg ikke. Da lakken varierte så mye på bare noen få millitmeter som jeg sa, så var det vanskelig. Enkelte plasser ble det jo MER lakk etter jeg polerte, men det skyldes jo at jeg ikke helt traff på samme plassen.

Men alt i alt, vanlig polering tar ikke mye lakk, men man skal være forsiktig for det om da man ikke vet om det er grunning-lakk-klarlakk eller f.eks grunning-lakk-grunning-lakk-klarlakk. :) En klarlakk kan være sliten slik at om man våtsliper en hel bil, så kan deler av klarlakken være borte enkelte plasser. Dette er litt kjipt om bilen er ganske ny. Noen år senere fikk jeg høre at man kan se hvor klarlakken har manglet i noen år...

En ny lakkering kan lure deg med tykkelsen. Målte nettopp et panser på en Golf 3 til 580 my... Dvs? Jo, nylakkert for minst 1. - 2. gang. Men man vet ikke hvor tykk det øverste laget med lakk og klarlakk er!

Edit: Når jeg ser gjennom bildene så ser jeg at på taket så er det 2-3 bilder hvor det er mellom 128-130 my før korrigering.

På utendørsbildet er det 140my, og dette er etter våtsliping, ull, polish. Viser bare forskjellene som er...

Endret av NeDD

Ueland Bilpleie & Detailing
v/ Kenneth Ueland - Mob. 93096714.

Mine jobber

Detailer-garasjen

Vår Facebook side
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...