Gå til innhold

Krise lakken er skadet av permashine leverandør


Black_Knight

Recommended Posts

Black_Knight

Håper det er noen som kan hjelpe her.

Jeg var en tur innom en permashine leverandør for å få en grundig rengjøring av svevestøv og asfalt gummie og annet som hadde festet seg på lakken.

Når jeg ser vedkommende rengjøre bilen ser jeg at han påfører en avfetting direkte på bilen uten og gå over og vakse bilen først. Til dette for jeg vite at det ikke treng da avfettingen gjør at alt møkken renner av uansett. Etter at avfettingen har ligget en stund på bilen forsøker han og fjerne nuppene jeg har fått på lakken. Da det ikke ser ut til og fungere med swamp tar han frem en kost, noe jeg reagerer på at han bruker. Jeg ønsket ikke og klage for mye da jeg hadde intrykk av at jeg hadde levert bilen et sted hvor de hadde høy standard og kvalitet.

Når han etter 1 time er ferdig med bilen ser jeg sjolder på bilen som jeg reagerer på. Slegeren konstanterer at han ikke ser dem. Men jeg insisterte på at de var der. Da dro han opp en wax spray. Noe han mente ville fikse det. Såkalt fattigmans lakrens kalte han det. Men jeg ser fremdeles sjoldene etter bruk av sprayen. Da han ikke kunne betjene med kort skal jeg få en faktura i posten for jobben.

Når jeg nå på ny ser på bilen i solen ser det aldels ikke bra ut. Noen steder når jeg kjenner på overflatten virker overflaten matt og ikke glatt lenger. Andre steder ser jeg grove børstemerker etter kostet han brukte.

Det gjør vontd og se på lakken nå. Men det jeg lurer på er om disse sakdene kun er på overflaten og / eller om det er permanent. Som nevnt enkelte steder er lakke matt mens andre steder er det sjolder. Som om middelet som er brukt har skadet lakken, enten fordi det har sittet på for lenge eller noe annet.

Det virker som om lakken er lysere og mørkere enkelte steder.

Jeg har fått veldig god hjelp på denne siden før og håper noen kan hjelpe meg ut av dette. Anbefalninger, eventuelt om noen vil hjelpe meg med problemet vil jeg sette veldig stor pris på.

Litt om bilen:

- Mazda 6 2008 april

- behandlet med permashine

- behandlet med techtyl.

- Bilen har hvert vakset grundig hver uke hele vinter, men jeg har ikke brukt avfetting.

Jeg legger ved noen bilder. Litt vanskelig og se det på bildene. Men det er der. Trykk på play knappen i albummet da sere dere bildene i full strl.

http://foto.zafariqbal.net/#27.0

På forhånd tusen takk for tips / hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hans Marius

Lakken er nok ikke ødelagt, men jeg tipper den trenger en omgang med maskin for å få det bra igjen. I mine øyne er det der leverandørens ansvar allikevel. Prøv å få tatt noen nye bilder som viser ripene/de matte feltene godt og s vis dem til leverandøren. Men gjør det så fort som mulig slik at de ikke kan skylde på at det er du som har gjort det i ettertid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Scandicshine.no

Dette er nok etter den harde bruker med svamp og børste. Var garantert skitt igjen på lakken etter avfettningen, denne har så blitt gnudd utover med svamp og børste. Dermed vil du få slike matte felt.

Fjerner dette fint med lakkrens og polering, noe du kan kreve av han som gjorde det.

www.scandicshine.no
Alt i bilpleie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Black_Knight
Dette er nok etter den harde bruker med svamp og børste. Var garantert skitt igjen på lakken etter avfettningen, denne har så blitt gnudd utover med svamp og børste. Dermed vil du få slike matte felt.

Fjerner dette fint med lakkrens og polering, noe du kan kreve av han som gjorde det.

ok, tusen takk for svar.

Problemet er jo at han ikke han kommer til og ta jobben. Da han allerede før jeg dro fra verkstedet stod fast på sitt om at det ikke var noen sjold på lakken. Selve personen som utførte jobben var vist ansatt av denne personen.

Noen verksted i Oslo jeg kan gå til som kan bekrefte at det er en skade og at han bør ta det? Eventuelt hvis det er fiksbart kan jeg dra et annet sted.

Gidder ikke reise til Moss for så og få levert et nytt og kansje enda dårligere resultat. Selve eieren virket profosjonell, men litt i tvil om han har hatt noen opplæring på sine ansatte på hvordan vasken skal utføres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har du reklamasjonsrett på og om eier av firmaet ikke vil fikse dette bør du kunne forlange med loven i hånd at noen andre fikser det mens de tar regninga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette går helt klart under håndverkertjenesteloven, området "rep. av bil". Leste også igjennom den "kontrakten" de har laget, og den virket mildt sagt "dodgy" og useriøs ! Hvorfor i hel... skal de ha 250,- for at du selger bilen din ??? Totalt uakseptable vilkår, men det er sånt man ikke oppdager før etterpå - "been there, and got the t-shirt" som vi sier.

Dette blir ikke akkurat det samme som du har opplevd, men det er i hvertfall et lite strå å klamre seg til inntil du evt. får avklart en løsning med innehaver.

Det løser seg helt sikkert til det bedre, bare du ikke gir deg !

Jeg vil forøvrig anbefale deg å benytte DITEC i fremtiden.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Og jeg anbefaler deg DCNs do it yourself ;)

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg anbefaler deg DCNs do it yourself ;)

Det er jo selvfølgelig helt klart den beste løsningen i utgangspunktet, men når han nå en gang valgte å benytte Permashine, og skaden allerede har skjedd så bør han vel få rettet opp feilen kostnadsfritt, og uten å måtte løfte så mye som en finger- egentlig !

Eller.....? Det er i hvertfall MITT syn på saken...... men som nevnt så er jeg helt enig i at "DCNs diy" er bedre enn å sette bort jobben. Da har du i tillegg bare deg seg å skylde på hvis noe går galt..... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Black_Knight
Det er jo selvfølgelig helt klart den beste løsningen i utgangspunktet, men når han nå en gang valgte å benytte Permashine, og skaden allerede har skjedd så bør han vel få rettet opp feilen kostnadsfritt, og uten å måtte løfte så mye som en finger- egentlig !

Eller.....? Det er i hvertfall MITT syn på saken...... men som nevnt så er jeg helt enig i at "DCNs diy" er bedre enn å sette bort jobben. Da har du i tillegg bare deg seg å skylde på hvis noe går galt..... ;)

Hei folkens og takk for tilbakemeldingen.

Jeg har snakket med leverandøren og som jeg sa tidligere også så opptrådde han veldig profosjonelt, men man kan ikke se det samme om folkene som jobbet for ham. Han syns det dog var merkelig at det var skader på lakken etter jobben, men stolte på meg og skulle ta inn bilen og fikse det.

Skal levere inn bilen på Tirsdag så nå håper jeg bare han setter noen andre på jobben en den personen som vasket bilen min.

Selvfølgelig burde jeg gjort dette selv. Var veldig i tvil om hvordan avfettingn jeg skulle bruke derfor jeg tyde til profosjonell asisstanse som i dette tilfelle kostet meg.

Jeg kommer selvfølgelig til og gjør slike jobber selv i fremtiden. veldig dyr lekse, men man begynner jo alle et sted.

Jeg vil også rette en stor takk til Pirex, Benhard og Ørjan som var veldig imøtekommende i denne saken. Jeg fikk veldig god hjelp av disse menneskene. Hadde det ikke hvert for Ørjan hadde jeg kansje ikke ringt til Leverandøren for og klage på det engang. Litt konflikt sky menneske:)

Så det er nå en lettelse at det ordner seg.

Har forsikkerhets skyld også fått en takst på bilen hvor kostnadene for reperasjonen beløper seg på 3000 kr og det er da uten påføring av permashine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo selvfølgelig helt klart den beste løsningen i utgangspunktet, men når han nå en gang valgte å benytte Permashine, og skaden allerede har skjedd så bør han vel få rettet opp feilen kostnadsfritt, og uten å måtte løfte så mye som en finger- egentlig !

Eller.....? Det er i hvertfall MITT syn på saken...... men som nevnt så er jeg helt enig i at "DCNs diy" er bedre enn å sette bort jobben. Da har du i tillegg bare deg seg å skylde på hvis noe går galt..... ;)

Ingen tvil leverandør/virksomhetens ansvar..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...