Gå til innhold

Rens av skinn


Citrus

Recommended Posts

På sw flaskene står det at man bør bruke lighterbensin før man legger på melka.

Hvor får man kjøpt bensin? har sett på bensinstajoner og div andre forhandlere....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Avfetting.

Står ikke noe på mi 'Milk' flaske om bensin.

Så vidt jeg har forstått skal bensin brukes før 'Healer'.

Står ikke noe på melka, var på glaze'n det sto

"Degrase areas to be treated with leather benzine (or lighter fluid)."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Swissvax / Dag

Bensinen er avfetting ja, skal brukes før produktene leather healer, leather glaze og gloss corrector. Ikke før leather milk, den trenger evt. kun en runde med cleaner først :)

www.swissvax.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Swissvax / Dag

Fordi milk er et vedlikeholdsprodukt, mens healer, glaze og corrector er produkter som fester seg mer konstant og om det er mye fett på et område så vil det ikke trekke inn da dette lukker porene og det kan oppstå fargeforskjeller og skjolder :)

www.swissvax.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det helt trykt å bruke ligterbensin/leatherbensin? føler det er litt skumelt med tanke på skinnet, var mer redd for misfarging av bensinen jeg enn av leather glazen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte rens, milk og Glaze når setene var nye (ca. 1 mnd gamle). Ved senere vedlikehold har jeg forstått at jeg kan gjenta prosedyren. Dersom det er fettflekker bør jeg vel bruke Llghter bensin på disse (kun fettflekkene) før jeg jeg bruker rensen. Er det riktig forstått?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Swissvax / Dag
Hvordan påfører dere bensin da? Hvor mye skal brukes, skal det stå å virke litt, tørkes lett av, skrubbes/jobbes med osv?

Leather/lighter bensin skal KUN brukes ved påføring av Healer (farge), Glaze (forsegling) eller Gloss Corrector (Matt/Glossy) da fett, som og G.Lee sier over, kan gjøre at produktet ikke trekker ordentlig ned. Brukes IKKE på vanlig vedlikehold med cleaner, cleaner forte eller milk.

Kun litt på en fille og tørke lett over det som skal gjøres noe med, det skal på ingen måte dynkes i dette! Som sagt, kun bidra til å fjerne evt. fett...

www.swissvax.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leather/lighter bensin skal KUN brukes ved påføring av Healer (farge), Glaze (forsegling) eller Gloss Corrector (Matt/Glossy) da fett, som og G.Lee sier over, kan gjøre at produktet ikke trekker ordentlig ned. Brukes IKKE på vanlig vedlikehold med cleaner, cleaner forte eller milk.

Kun litt på en fille og tørke lett over det som skal gjøres noe med, det skal på ingen måte dynkes i dette! Som sagt, kun bidra til å fjerne evt. fett...

Jeg har tidligere fått anbefalt denne prosessen ved vedlikehold av skinnseter (samme prosess jeg brukte da setene var nye).

1. Rens (Leather Cleaner)

2. Leather Milk

3. Leather Glaze.

Hvis det er fettflekker på setene før jeg starter. Hvor i prosessen kommer bensinen inn (eller holder det med kun å bruke Leather Cleaner)? Må visst ha det inn med teskje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...