Gå til innhold

Priser på kjøkken og bad?


truhaa

Recommended Posts

  • Admins
truhaa

Er jo en del folk her inne som vet og kan så mangt, sitter å vurderer sterkt å skaffe oss et nytt hus om ikke så lenge. Har ikke kjøpt tomt enda, men det ligger i lufta her, hus er også nesten bestemt, men ikke signert noe.. Sitter å lurer på kjøkken og bad her, men aner ikke hva ting vi koste.

 

Er det noen som har erfaring med Sigdal Herregård kjøkken og bad, og eventuelt priser en må forvente å betale? Er vel ca 4x5 meter mht kjøkken (halve skal ha innredning dvs to vegger) Bad er vel på ca 10 kvm

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer

Akkurat igang med bad her.

Priser kommer jo ann på firmaet osv. Vi kjørte anbudsrunde og landet på ca 150k per bad, pluss fliser og møblement.

Kommer selvsagt ann på hvor mye som må gjøres. Om det skal trekkes nytt elektrisk. Om badet skal rehabiliteres eller bygges nytt osv osv.

Regn en plass mellom 150 og 350k på et bad, avhenigig av standard som ønskes og hvor mye jobb det blir. Hvis det er snakk om nybygg pleier jo bad å ligge inn i prisen på huset. Da gjenstår møbler og fliser. Du får jo flis fra 50 til 1000 kr per m2. Og møblement fra rundt 10k og opp til 100k.

 

Kjøkken koster vel fra rundt 70k og oppover, avhenigig av samme ting som på badet. Nybygg eller rehabilitering? Finish på skap? Egeninnsats? Prisklasse på hvitevarer osv. Regn rundt 150k for installert kjøkken med hvitevarer i normal prisklasse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samboeren jobber med kjøkken, Kvik, hun regnet på pris på vårt kjøkken, det havner på rundt 88k eks hvitevarer, arbeid, rørlegger osv.. (enklere med nytt hus da)

Det er omtrent 2.5m x 2.5m og ca 3-4 m, med barløsning.

Totalt 5 høyskap, og en del nedre skap. Kan finne frem nøyaktig senere. 

 

Med sigdal kan vel den prisen dobles tenker jeg :)

 

  • DCN Poeng 1

NAD - Nanolex Approved Detailer

[] 17 MB E200T, iridium silber.

[] 17 Kia Soul EV, Grå.

[x] 17 Peugeot Expert L2 2.0 HDi mester, rich brown oak
[x] 07 Audi A6 Allroad 2.7 TDi Q, kvartsgrå.
[x] 12 Peugeot Partner 1.6 HDi "royal mail" kommer utviklingstråd på denne etterhvert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AppelsinSkall

Tjah.. Hvor langt er et tau? Hehe :)

Kjøkken og bad kan koste en passe sum for vanlige mann i gata, men det kan også koste så mye du vil.

Noe som er helt OK, men ikke det billigste man får, så kan du kjapt regne 50 for kjøkken og 100 for bad.

 

Ryktet "på gata" er at Sigdal er veldig dyrt i forhold til hva man får. Masse fine løsninger osv, men jeg vil anbefale å sjekke litt rundt omkring for noe som er penere og kanskje også billigere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje ikke så lett å få inntrykk ut ifra dette bildet, men vi gikk for Herregård på kjøkkenet og havnet på drøyt 160k med hvitevarer fra Siemens og Whirlpool. El og rør kom i tillegg og monteringen gjorde jeg selv.

550699_1681882773852_814539387_n.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Huset er jo ett nybygg, så det er jo lagt inn en sum pr bad samt kjøkken, men om det oppgraderes er det ok å vite sånn ca hva en kan forvente.. Greit å spørre her, da jeg var litt usikker på hva en kan forvente mht pris. sist vi bygde knalla vi til å kjøpte kjøkken til 60.000 og syntes det var hinnsides... tidene har endret seg gitt :D 

 

Takker for innputt :) 

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da vi bygget var det relativt små summer ekstra ift badet som egentlig ble levert med plater og uten møbler. Byttet ut til fliser på vegg (nær lik pris, litt ekstra pga behov for membran tror jeg det var) og et moderat møbel. Tror vi la til ca 25000 pr bad for å få langt kjekkere løsning enn standard. Det skal sies at vi ikke kjøpte noen superfancy dyre fliser. I vårt tilfelle var det jo grunnarbeidet som kostet mest men dette var nært likt med standard og vår løsning

Min Produktlogg   Bilpleielogg                                                                                              [twitter]samfunnspsyk[/twitter]
 
2013 BMW 525d XDrive

2013 Ford S-Max 2.0 Titanium S
2012 Ford Fiesta 1.25
2011 Mazda 6
2006 Mervedes E 320 CDI Avantgarde
1999 Volvo V70 2.0LT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er også greit å tenke på at hvis du vil trekke ut kjøkkenet av nybygget, så får du som regel ikke summen som kjøkkenet er "verdt" i følge kontrakten. Men du får trekt ifra summen som husleverandør betaler for det. Sånn var det iallfall da vi bygde.

Men samtidig så fikk vi rabatt på 25% hos Sigdal hvis vi kjøpte mer/annet enn det som var med i standardleveransen. Så alt i alt ble det ok pris på Sigdal kjøkken. 

Dette var Systemhus i 2007.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tyggern

Vi har Sigdal herregårds kjøkken. kjøpt og montert i 2008
prisene kommer jo veldig an på hva en velger av saker og ting.... som .f.eks benkeplate pris hos sigdal rett under 60k med servant (vi fikk tak i tilsvarende til under halv pris)

Det finnes en god del dyre løsninger for å si det pent...
våres kjøkken hadde vel veiledende pris på 280K og hadde aldri handlet det om ikke søstern fikk ansatt rabatt den gangen.. men fortsatt alt for dyrt... Monteringen gjorde vi selv

Men i fjor fikk vi faktisk byttet hele grueløsningen med vifte og alt uten kostnad da den som satt der hadde begynt å sprekke opp i lakken i hjørner.. denne koster jo en god del.
Vi sendte inn bilder og spurte om det var noe å gjøre med... gikk noen runder frem og tilbake og vi spurte om vi kunne dele på kosten.
De svarte til slutt at det kommer ny fra ny leverandør (Røros hetta) uten kostnad... så service å hjelp har det ikke stått på

tror faktisk jeg hadde vurdert ikea nå om vi skulle bygget igjen, og brukt pengene på noe annet.
Det er ikke noe å si på kvaliteten, og finish er like god.
Hardware som skinner, hengsler osv kommer stort sett fra samme produsent uansett..

 

Elendig bilde men.... er vel noe i samme størrelse som du spør etter minus da kjøkken-øy
8C18E0FC-3047-4BC7-AC80-2BF703407D64_zps

 

edit: 2 ferske bilder..

93B160F1-C288-41D3-97BC-7C30E4FA23E4_zps

 

FB52A961-B92C-4304-B9F0-9D1568682C15_zps

 

 

 

 

Endret av Tyggern
  • DCN Poeng 1

Mvh Torgeir Thorud
"just looking for that perfect shine"

Min S&S "samletråd" noen av mine jobber  |||  Porsche 964RS 100t Detail  ||| Porsche 996 GT3 MKII  |||  
TAS on Facebook      |||    Mine biler BMW E24 635CSi og fler  |||  TAS Instagram

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
polishduden

Bad er dyrt. Har vel ca 8-10m2 bad hvor vi gjorde alt unntatt rørlegger jobben selv når jeg pusset opp i 2012. Kom på akkurat 76k. Når det gjelder kjøkken så skal jeg snart utvide og lage nytt kjøkken. Dragen har fått hekta på Marbodal, noe som er helt uaktuelt med tanke på pris. Men du har en outsider på Reistad som jeg har blitt anbefalt. Sentima. De får kjøkken håndlaget i Polen etter dine ønsker. Og prisene skal visstnok ikke være så avskrekkende heller.

Vi har Sigdal i kjøkkenet akkurat nå, at det er ca 40 år gammelt og begynner nå å bli rimelig slitent sier vel egentlig sitt om kvaliteten :)

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Takker for gullegode innputs her :) Vil bare vite litt hva en går til, så en ikke dundrer i bakken når de kommer med prisen.. regner med det vil koste noen kroner uansett hva en velger, men vil heller bruke litt en å få det så der når vi nå bygger...

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bygde nytt i 2014 og valgte sigdal. Ganske stive priser synes jeg og løsninger/kvalitet er ikke verdt prisen over noe fra IKEA f.eks etter min mening. Rett før vi skulle bestille bestemte vi oss å endre farge på frontene. Hvit var standard og prisen bare for å endre farge ble på rundt 30-40k. Ganske sykt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg kjøpte nytt kjøkken med Marbodal. Bare kjøkkenet kom på rundt 80.000 + hvitevarer og elektriske. Så passerte langt over 100.000 ferdig. Angret som en idiot på at eg ikke gikk for Ikea kjøkken. Det hadde kostet meg 35.000... neste kjøkken blir ikea, uten tvil! Like god kvalitet som de dyre kjøkkenleverandørene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, Tyggern skrev:

Vi har Sigdal herregårds kjøkken. 

 

edit: 2 ferske bilder..

*snip*

Detta var pent! :D

*201x Tesla Model 3 i reservasjon
*2015 Tesla Model S85D

*2016 Mazda CX-3 150hk 4x4

*2014 BMW i3

*2021 Tesla Model Y LR

Helelektrisk bilpark ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

God dagen!

Jeg har just kjøpt meg et Sigdal kjøkken, av en litt eldre modell (Skala). Jeg vet ikke hvor godt scoop jeg har gjort, men det fulgte med Miele kombiskap, Blanco sort komposittvask og Gothe blandebatteri (samt noe eldre hvitevarer fra Electrolux). 

 

Kjøkkenet er 2,4 - 2,4 - 1,5 meter i slik en hjerønevariant med to glassdører i overskap. 

 

Har noen snøring på ca verdi på dette? Og, om det vil ha en betydning for verdiøkning på leilieheten ved å sette det inn. Kjøkkenet er fra 2014. 

 

Tusen takk for at du gidder å lese og gjerne legge ved kommentar/mening/svar.

 

Dette kjøkkenet er enkelt, og kan passe inn til hviken vegg som helst. 

 

Skjermbilde 2016-05-06 kl. 09.15.43.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Driver og pusser opp selv nå, badet kan jeg ikke uttale meg om pris på, da fruen jobber på megaflis, og vi tar alt derrifra ( vi gjør også alt annet enn rør og el. selv ) 

Kjøkkenet er nettopp bestilt, og vi bestilte fra Ikea, inkl. alt av hvitevarer, ovn og mikro i høyskap, veggmontert vifte, koketopp, innebygdt oppvask og kombiskap.  Kjøkkenet har mål på 2x4x2 m og skal ha underskap heleveien, 2 høyskap med ovn/mikro/kjøl/frys i, og noen overskap. Dette kom med spessialbestilt benkeplate og skråmøbel til koketopp på rett i underkant av 60 000kr inkl. hvitevarer og levering på døren. 

 

Badet tror jeg endte på rundt 70/80 000 ,- for alt vi trengte, da med flislagte vegger/gulv, møbel, dusjhjørne, veggmontert toalett osv. 

Er også da med tettiplater, membran, lim, støp, varmekabler osv : ) 

 

Rørarbeider og el.arbeidet blir det dyreste for oss, da det ikke var mer enn "TO" kontakter i huset som var jordet, og gamle skrusikringer som ble byttet til automat, og alt av ledninger/kontakter ble erstattet. Rør måtte også byttes ALT fra kjeller til 2 etasje, da det var ca 30 år gammelt eller noe sånt, og ikke etter dagens standar i det heletatt. 

 

Vi sjekka også pris på sigdalkjøkken, og det kom på godt over 140 000,- med de enkleste fronter osv, men på Ikea så plukka vi akkurat det vi ville ha, av høyeste kvaltitet. 

 

 

Produktlogg: kurV's Amatørsamling

 

Show&Shine: S&S #1 - Audi A3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...