Gå til innhold

Washland-bilpleie firma......


Hirobofly

Recommended Posts

Hirobofly

Er det noen som har noen erfaring med dette Washland Bilpleiefirma?? -Var prat i lunsjen på jobben om dette firma som har starta opp her i Horten rett borti gata, og som var så billig og bra.

Her er artikkel i lokalavisa: http://www.gjengangeren.no/article/2009041.../518677199/1042

Dem mener at 50 biler fint vaskes for hånd pr dag......

Noen som har prøvd dem borte i Østfold-siden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 biler på en dag. Om han jobber i 8 timmer per dag. Bruker han 9min og 36 sekunder pr bil. Dette er jo på hastighet på bilvaskemaskinen. Og håndvaske en bil på den tiden er umulig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fullt mulig det, men resultatet blir jo elendig.

Spyle bilen, gå over bilen med en en svamp og en stor bøtte med såpevann (som kun blir bytta et par ganger om dagen), også spyle av igjen. For den gjennomsnittlige mannen i gata er det nok.

Dessverre er det slik mange "bilpleie" firmaer holder på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men da blir det jo MYE dårligere enn maskinvask... Dette høres veldig useriøst ut, skjønner ikke hvorfor han nevte at han tok 50 biler på en dag heller... Synd at slike kan holde på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

På Washland her i Moss er de 5 stk som gyver løs på en bil samtidig... Så 50 biler på en dag er fullt mulig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Washland her i Moss er de 5 stk som gyver løs på en bil samtidig... Så 50 biler på en dag er fullt mulig...

Bilpleiefirmaet Washland har etablert seg på Bromsjordet, der Nasari Taher i øyeblikket er eneste ansatt

I går var det Nasari Taher fra Afghanistan som tok seg av kundene. I løpet av én dag rekker han å vaske over cirka 50 biler, for hånd.

Om det ikke er mange som heter Nasari Taher så blir det vanskelig

Endret av Citrus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Som du sikkert ser så snakker jeg om i Moss.. Jeg leste aldri artikkelen heller.. Men som regel så har gjerne sånne firmaer mesteparten av "personalet" på lønningsliste hvor de ikke betaler skatt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som du sikkert ser så snakker jeg om i Moss.. Jeg leste aldri artikkelen heller.. Men som regel så har gjerne sånne firmaer mesteparten av "personalet" på lønningsliste hvor de ikke betaler skatt....

hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lenge tenkt tanken på å starte noe lignende, spesielt nå som jeg blir arbeidsledig mot slutten av året, men slike useriøse bedrifter gjør at jeg fort slår tanken fra meg...blir jo umulig å drive seriøst, når slike useriøse bedrifter får herje fritt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hirobofly

50 biler pr dag høres for godt ut til å være sant ja. Dem holder til i en tidligere hall for bussreparasjoner/vask, og ifølge artikkelen så er dem vist også et godkjent verksted slik at dem satser kanskje på å ta service samtidig som dem vasker bilen. :)

Kan fort ødelegge seriøs bransje det der, håper folket ser dette og satser på mere proffe firma.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Folk ser KR, og kun kr... Når du sier at det ikke blir bra mht de vaskestedene der så svarer folk bare, ja ja, koster ikke mer en 100 kr da... tenker ikke på at de herjer lakken på bilen og innbyttepris feks faller noen kr også...

Kjenner en billig tannlege sier jeg, ikke alltid han borrer i rett tann, men han er billig, bare 100 kr hullet.. vel, sikkert ikke rett å sammenligne dette da, men da er det "er du ikke klok eller" du hører ;)

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett hvor mye den fyren jobber i døgnet klarer han aldri i helv.... å kvalitetssikre ordentlig vask av 50 biler på en dag :P

Men så lenge folk ikke forstår at det ofte er en sammenheng mellom pris og kvalitet så går vel hjulene til Nasari Taher også rundt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hirobofly

Får bare håpe at folk skjønner tegninga når dem ser at denne ene personen liksom skal vaske 50 biler om dagen, og at det rett og slett ikke kan være bra arbeid de utfører.

Men, det blir vel desverre slik som med Ryanair; folk dras til dem som fluer til kumøkk fordi det ser så billig ut....:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han understreker at Washland, som ble etablert for fem år siden, er godkjent som bilverksted. Det betyr at de med tiden også kommer til å utføre småreparasjoner.

riktig riktig oljete arb klær er suverent" med tanke på bilpleie ja.....

Folk flest skjønner ikke dette...

Kan selv vise til min svigefar, han leverte inn en volvo v70 til full shainings!!!!

jau så ut som bilen var vokset med tannkrem som hade størknet ++ fine riper på panser sikkert etter en runde med clay...

Som han sa...... det var jo så rimelig å så fort gjort :angry:

Tror de fleste må få sin egen aha opplevelse. :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...