Gå til innhold

Har Jeg Gått På En Snurr Eller Er Jeg Bare Forvirret?


Larsen-Racing

Recommended Posts

Larsen-Racing

Har lest her på forumet nå i et par dager og begynner å lure på om deg jeg gjør med bilen og de produktene jeg bruker er rette. Jeg har ikke noe maskin men kunne tenkt meg en 1 hodes DA eller en vanlig roterende poleringsmaskin (Europris?)

De produkta jeg bruker nå er:

Meguiar's NXT gen car wash

Deep Crystal Paint Cleaner

Deep Crystal Polish

Deep Crystal Carnauba Vax

Quik Clay kit

1stk. mikrofiber klut fra Meguiar's

1stk. Watermagnet fra Meguiar's

Gule pads i 4pkn fra Meguiar's.

Det jeg lurer på er om dette gjør jobben når jeg ikke bruker maskin? Må jeg ha andre produkt om jeg skal begynne å bruke maskin?

Og hvorfor snakke i koder som Meguiar's 80 og Meguiar's 83 og slikt?

takk:)

Edit: Har og en del AutoGlym og..

Intensive Tar Remover

Paint Renovator

Super Resin Polish

Extra Gloss Protection

Bumper Care

Car Glass Polish

Insect Remover

Interior Shampoo

Hi-tech polishing cloth

Water blade

Wheel brush (boss!!)

Endret av Larsen-Racing
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest her på forumet nå i et par dager og begynner å lure på om deg jeg gjør med bilen og de produktene jeg bruker er rette. Jeg har ikke noe maskin men kunne tenkt meg en 1 hodes DA eller en vanlig roterende poleringsmaskin (Europris?)

De produkta jeg bruker nå er:

Meguiar's NXT gen car wash

Deep Crystal Paint Cleaner

Deep Crystal Polish

Deep Crystal Carnauba Vax

1stk. mikrofiber klut fra Meguiar's

1stk. Watermagnet fra Meguiar's

Gule pads i 4pkn fra Meguiar's.

Det jeg lurer på er om dette gjør jobben når jeg ikke bruker maskin? Må jeg ha andre produkt om jeg skal begynne å bruke maskin?

Og hvorfor snakke i koder som Meguiar's 80 og Meguiar's 83 og slikt?

takk:)

Edit: Har og en del AutoGlym og..

Intensive Tar Remover

Paint Renovator

Super Resin Polish

Extra Gloss Protection

Bumper Care

Car Glass Polish

Insect Remover

Interior Shampoo

Hi-tech polishing cloth

Water blade

Wheel brush (boss!!)

Du har ikke gått på en snurr ;) De produktene du har lagt ut der er forbruker-serien til Megs. De gir et veldig bra resultat på en bil som er strøken eller swirlsfri i lakken. Når vi snakker Meguiar's#80 og #83 mener vi proffserien til Megs(Mirror Glaze). Den er ment til bruk for maskin, DA eller Rotary, og da snakker vi et helt annet resultat enn det du klarer med hånd. For å gjenta meg selv, du klarer deg meget bra med det du har der hvis lakken på bilen din er tilnærmet strøken vil jeg si. Problemet oppstår hvis du oppdager swirls og/eller små riper. Da MÅ det maskin til. Håper du ble litt klokere nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Larsen-Racing

Bilen jeg polerer mest på nå ble lakkert for vel to år siden, gikk over ene siden i dag med sol å så etter swirls men fant ingenting. Saken er at jeg kunne tenkt meg å begynne å bruke maskin. Så de produkene jeg har kan jeg bruke til en DA sant?

Har en gammel Volvo 240 som jeg har hatt i fire år nå som jeg kan prøve meg ut på med maskin, den har ikke vert lakkert siden ny i 84 men den er meget velhold. Har bestemt meg for å restaurere den til vinteren uansett, så det er ikke så varlig med den:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Larsen-Racing

Noe tips til en billig og bra DA maskin med 1 hode?

Hva slags pads bruker man til de, er det slik å forstå at man bruker de samme som man bruker til hånd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Av en hodes DA er det ikke så mange som er så billig, fort 2000,- til 3000,- men da har du en kanon maskin også, de andre benytter du noen ganger, blir heskta og kjøper en bedre en. så ikke gå i samme fella som noen av oss andre her og kjøp flere maskiner, men en bra en med en gang..lønner seg GARANTERT...

Den enhodede på claser og bt er bare søppel.....holde deg langt unna den...

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ClearCoatChristR

Den 1-hodede til Biltema er ikke noe særlig tess. Den blir levert med ullpute, men greier ikke de hardeste jobbene. Det går ikke ann å skifte puter heller. Ikkenoe lurt å legge på voks og glaze med ullpute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Larsen-Racing
Av en hodes DA er det ikke så mange som er så billig, fort 2000,- til 3000,- men da har du en kanon maskin også, de andre benytter du noen ganger, blir heskta og kjøper en bedre en. så ikke gå i samme fella som noen av oss andre her og kjøp flere maskiner, men en bra en med en gang..lønner seg GARANTERT...

Den enhodede på claser og bt er bare søppel.....holde deg langt unna den...

2000 er jo ikke så mye peng... Hva merke er å anbefale der da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

honnings88

Har kjøpt Meguiars sin enhode DA maskin på 220V, kjempe fornøyd med maskinen og betalte ikke all verdens fir den. Koster 1500 +frakt og moms fra England. sjekk ut www.theultimatedetailing.co.uk

G220EU heter maskinen, og med den kan du benytte forskjellige pads som passer til jobben du skal gjøre. Se Lake country fra scandicshine eller Meguiars padsene fra samme siden som maskinen.

Hvis du er helt ny med maskinpolering burde du bruke DA istedenfor roterende da det er mye tryggere.

Lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Honnings88 sa det......

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...