Ole Gunnar 151 Skrevet 15 April, 2009 Rapporter Share Skrevet 15 April, 2009 En kollega har slitt med at Octavian har blitt ripete i vinter etter ivrig hjelper som gjerne vil skrape is av lakken også. Hva gjør man så ? Jo, - Inviterer han hjem og viser hva som er mulig å utrette for en ekte detailer. Det var en del tildels dype riper oppå v. f. skjerm, mye av høyre side og på panser + litt til rundt om. Bilen har vært lakkforseglet med teflon men det er en god stond siden og det er trolig ikke mye beskyttelse i det lenger. Dette var ikke ment som en full shine-up. men en begrenset korrigering av problemområdene. Resultat ble at vi fikk fjernet så og si alt av riper. Prosessen i korte trekk: Foam Canon m Ciitrus W&G HT spyling Bøttevask med washmitt og Meg NXT Skylling og tørk med Meg Water Magnet Korrigering med S17 på blå Scholl Pad og S40 på sort Scholl (ble ingen kjørespor selv om det står S40 skal brukes på orange, Mao, deler Ørjans erfaring med sort her.) Noe Meg Scrath-X bak dørhåndtak Bøtte med GritGuard Flex 3403 VRG Bilder før: Bilder etter: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Forhandlere Bernhard 2 385 Skrevet 15 April, 2009 Forhandlere Rapporter Share Skrevet 15 April, 2009 Pent Ole G., men huff du har mye lære.. Du tar bare halve panseret hans for å vise.... Så må han betale for å få resten bra Siter Facebook: Brynildsen Autospa Hjemmeside: Brynildsen Autospa Hjemmeside: BAS-ShopAudi RS6 Ducati 1199 Panigale S Audi Q7 S-line BMW 318D Ferrari 360 Modena BMW E92 320D Lemansblau Audi A8 D3 4.2 Quattro Audi A4 B7 Granatrød Audi RS4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stein86 158 Skrevet 15 April, 2009 Rapporter Share Skrevet 15 April, 2009 Bra jobbet dette Ole Gunnar... Godt du viser folk hva som kan uttrettes med gode produkter og en stødig mann som styrer maskinen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gjohn 35 Skrevet 15 April, 2009 Rapporter Share Skrevet 15 April, 2009 Så strøkent ut det der. Gleder meg til fortsettelsen på A4'en. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tiger 0 Skrevet 15 April, 2009 Rapporter Share Skrevet 15 April, 2009 Ble veldig bra dette, syntes det er flott at man hjelper venner og bekjente:) Hvordan føles egentlig kroppen din etter å stå slik i en time eller to?hehe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ClearCoatChristR 17 Skrevet 15 April, 2009 Rapporter Share Skrevet 15 April, 2009 (endret) Veldig bra dette Ole Gunnar! Å skrape is av lakken utgår vel etter denne jobben? Endret 15 April, 2009 av ClearCoatChristR Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Admins truhaa 1 547 Skrevet 15 April, 2009 Admins Rapporter Share Skrevet 15 April, 2009 Kjempe jobb dette... iskraping av lakk var ny for meg Siter Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.-Thomas A Edison Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjorke 379 Skrevet 15 April, 2009 Rapporter Share Skrevet 15 April, 2009 Alltid artig å undervise andre Flott jobb Ole Gunnar, men jeg liker ikke at ledningen til Flex'en ligger oppå lakken Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole Gunnar 151 Skrevet 15 April, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet 15 April, 2009 Pent Ole G., men huff du har mye lære.. Du tar bare halve panseret hans for å vise.... Så må han betale for å få resten bra Å ja selvfølgelig.... Er det slik dere gjør i Moss ? Her har jeg noe å lære... Planen min var egentlig å være litt snill med denne karen og bruke det som reklame . Ble veldig bra dette, syntes det er flott at man hjelper venner og bekjente:) Hvordan føles egentlig kroppen din etter å stå slik i en time eller to?hehe Kroppen føles bra den, he,he, men det skyldes at dette bildet ikke er representativt for arbeidsstillingen.... Alltid artig å undervise andre Flott jobb Ole Gunnar, men jeg liker ikke at ledningen til Flex'en ligger oppå lakken Takker og bukker, det med ledningen er en stor tabbe ja, huff.... Forøvrig takk for alle kommentarer og innspill til forbedringer. Har snakket med han flere ganger i kveld etter at jobben ble avsluttet og dette overgikk hans forventninger. Skal ikke bli noe trekk på denne bilen når den leveres inn etter endt leasingavtale nei. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hans Marius 1 267 Skrevet 15 April, 2009 Rapporter Share Skrevet 15 April, 2009 Bra jobba, og bra du tar annsvar og viser hvordan det skal gjøres Siter Audi A4 B7 1.8T 2006 mod (vinterbil) Audi RS6 C7,5 4.0 TFSI 2015 mod x Audi RS6 C7 4.0 TFSI 2014 mod x Audi S4 B8 3.0 TFSI 2010 mod x Audi A4 B7 2.0 TDI 2007 mod Yamaha R1 03 mod x Husaberg TE450 04 mod SM x Volkswagen Golf 1989 mod (jobbil) x Opel Omega B 2.0 16V 1998 mod Min portefølje Min garasje Min garasje V2 Engeseth Autospa Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole Gunnar 151 Skrevet 15 April, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet 15 April, 2009 (endret) Forøvrig må jeg tilføye at det føles helt "fløyel" å kjøre med S40 på sort Scholl. Kan vel umulig få gjort mye galt med denne combo'n. (Ja jeg vet Scholl sier Orange.) Synes det tok bra med swirls også. Dessuten veeeeldig blankt etterpå. Testet litt på en forskjerm på gjohn's konebil A4 og det ble tydelig highgloss Endret 15 April, 2009 av Ole Gunnar Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Forhandlere Bernhard 2 385 Skrevet 15 April, 2009 Forhandlere Rapporter Share Skrevet 15 April, 2009 Ikke noe problem å bruke finishing pad på S40, men går du fra f.eks S03+ og over på S40 kan det være lurt med orange da den korrigerer litt mer.. Og hva med bilder av familien til gjohn's stolthet?? Siter Facebook: Brynildsen Autospa Hjemmeside: Brynildsen Autospa Hjemmeside: BAS-ShopAudi RS6 Ducati 1199 Panigale S Audi Q7 S-line BMW 318D Ferrari 360 Modena BMW E92 320D Lemansblau Audi A8 D3 4.2 Quattro Audi A4 B7 Granatrød Audi RS4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole Gunnar 151 Skrevet 15 April, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet 15 April, 2009 Ikke noe problem å bruke finishing pad på S40, men går du fra f.eks S03+ og over på S40 kan det være lurt med orange da den korrigerer litt mer.. Og hva med bilder av familien til gjohn's stolthet?? Her kommer nok gjohn med en billedserie selv når han kjører igang med Hitatchi'en og 3M produkter. Ikkesant gjohn ? Kanskje en sammenligning av nabo-paneler m/hhv 3M og Scholl ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Forhandlere Bernhard 2 385 Skrevet 15 April, 2009 Forhandlere Rapporter Share Skrevet 15 April, 2009 Kjør 50/50 på lik ripe med litt maskeringstape imellom, da blir sammenligningsgrunnlaget så og si likt.... Siter Facebook: Brynildsen Autospa Hjemmeside: Brynildsen Autospa Hjemmeside: BAS-ShopAudi RS6 Ducati 1199 Panigale S Audi Q7 S-line BMW 318D Ferrari 360 Modena BMW E92 320D Lemansblau Audi A8 D3 4.2 Quattro Audi A4 B7 Granatrød Audi RS4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gjohn 35 Skrevet 16 April, 2009 Rapporter Share Skrevet 16 April, 2009 Kjør 50/50 på lik ripe med litt maskeringstape imellom, da blir sammenligningsgrunnlaget så og si likt.... God ide. En annen spennende ting med vår A4 er at den i utgangspunktet er Ditec behandlet. Siste rebehandling ble gjort i fjor sommer. Skal derfor bli spennede å se hvordan de ulike produktene oppfører seg. Men starten så jo bra ut. Ble tydelig forskjell i glansen. Psst! Ole Gunnar. Bør ikke bilen vaskes først før du drar over med maskinen, hehe. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole Gunnar 151 Skrevet 16 April, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet 16 April, 2009 Det bør den så absolutt ja Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Bli med i samtalen
Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.