Gå til innhold

Collinite 845. Diverse spørsmål.


EspenE

Recommended Posts

Jeg har denne voksen, og lurer på et par ting.

Denne er jo på flaske, er det da riktig at den skal være helt fast i konsistens? Hvordan få den ut av flaska? På div youtube videoer så er den flytende.. 

Hvor mye produkt skal man egentlig bruke? Noen som har en video som beskriver omtrent hvor mye produkt som skal på? 

Hvor lenge skal denne herde før buffing? Noen skriver at den skal tørkes av panel for panel rett etter påføring. Andre skriver at man fint kan ha på hele bilen, vente en time og så buffe av. 

Takker for alle svar=) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har puttet min i en zaloflaske, det er helt ypperlig for å få ut en veldig tynn stripe om gangen, du kan ta hele bilen og en kaffe så kan du buffe av. dess varmere dess bedre og dess mindre dess bedre. hvis du bruker for mye og prøver å buffe av i kulda blir det litt hardt og stivt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AleksJensen
8 minutter siden, EspenE skrev:

Jeg har denne voksen, og lurer på et par ting.

Denne er jo på flaske, er det da riktig at den skal være helt fast i konsistens? Hvordan få den ut av flaska? På div youtube videoer så er den flytende.. 

Hvor mye produkt skal man egentlig bruke? Noen som har en video som beskriver omtrent hvor mye produkt som skal på? 

Hvor lenge skal denne herde før buffing? Noen skriver at den skal tørkes av panel for panel rett etter påføring. Andre skriver at man fint kan ha på hele bilen, vente en time og så buffe av. 

Takker for alle svar=) 

Kan gi mine two cents. Den vil nok være fast i konsistensen hvis den har stått lenge, spesielt kaldt. Det er meningen at den skal være flytende, så du må bare riste den godt og lenge så blir den nok det. Vet også at noen setter den i vannbad for å myke den opp litt. Personlig har det holdt for meg å riste den en stund. Har ingen video som viser påføring men skal bruke veldig lite. Personlig har jeg tatt 4 biler på en flaske og har vel ikke brukt 1/10. Pleier å påføre hele bilen, så begynne å tørke av der jeg startet med en gang. 

Edit: Ser at noen kom meg i forkjøpet her :P 

Endret av AleksJensen

BMW E92 2010

Bilpleielogg

Showcase

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den voksen er veldig enkel og bruke og ganske idior sikker. Eneste er at du bør riste den godt, ofte mer den du tror. Så legger du så tynt som mulig, en sånn flaske holder til fint 20 biler.så om du velger å ta panel for panel eller hele bilen har eg inntrykk betyr mindre. Eg ligger den på hele bilen og lar den ligge i ca 10-20min.

IGL Kenzo master installer

 

Sertifisert Scholl Concepts Bilpleier.

Sertifisert Polishangel Bilpleier.

 

 .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, EspenE skrev:

Jeg har denne voksen, og lurer på et par ting.

Denne er jo på flaske, er det da riktig at den skal være helt fast i konsistens? Hvordan få den ut av flaska? På div youtube videoer så er den flytende.. 

Hvor mye produkt skal man egentlig bruke? Noen som har en video som beskriver omtrent hvor mye produkt som skal på? 

Hvor lenge skal denne herde før buffing? Noen skriver at den skal tørkes av panel for panel rett etter påføring. Andre skriver at man fint kan ha på hele bilen, vente en time og så buffe av. 

Takker for alle svar=) 

1. Ja, denne typen voks er med flytende. Bare hold påføringspad over åpningen på flaska og vend om. Husk og riste godt før bruk.

2. Hvor mye produkt du velger og legge er egentlig opp til det. Det er ikke slik at hvis du legger ett tykt lag på holder voksen lenger... Mange velger derfor og legge så tynt som mulig. Dette er ikke verdens dyreste voks, så om du skulle legge litt tykkere enn proffene her inne gjør ikke det noe.

3. Når det gjelder herding lar jeg den ikke stå lenger enn det tar og legge voks på hele bilen. Dvs, når jeg er ferdig å vokse begynner jeg og buffe der hvor jeg startet og legge voks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg la 845 på min bil i her en kveld når tempen lå rundt 2-3, og det gikk helt fint.

påførte et tynt lag med myk pute på hele bilen, ventet 40min og buffet av med polertvist.

var null problem, og voksen var ekstremt enkel å buffe av.

Endret av bjarnetv
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet christer her inne som er ganske frelst av den voksen, mener at den bør stå i minimum 15 min før den blir kjørt, det forlenger levetiden på den vist nok.

IGL Kenzo master installer

 

Sertifisert Scholl Concepts Bilpleier.

Sertifisert Polishangel Bilpleier.

 

 .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste i en annen tråd her at det er flere som fukter vokspaden før man legger på for å få bedre glid.. Kan noen bekrefte at man kan gjøre det med Collinite 845 også?

Eventuelt IKKE gjøre det? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

845 kan også legges med fuktig pad, jeg har testet for å sjekke.

Når det er sagt har jeg aldri opplevd noe særlig lugging med 845, så den er ganske tilgivende på tørr pad også (tror jeg.. Det begynner å bli veldig lenge siden jeg har lagt den på noe annet enn felger) :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28.11.2015, 12.22.42, bjarnetv skrev:

påførte et tynt lag med myk pute på hele bilen, ventet 40min og buffet av med polertvist.

Jeg tilgir deg skrivefeilen - for du mente selvsagt å skrive at du buffet med mkrofiber? :huh: Du som har en nypolert fomloff og greier!

"Polishing paint is an artform, not a grinding process. We're trying to create beauty here". Mike Phillips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, cheffen skrev:

Jeg tilgir deg skrivefeilen - for du mente selvsagt å skrive at du buffet med mkrofiber? :huh: Du som har en nypolert fomloff og greier!

hehe, er vel sikkert ikke lov å si, men jeg foretrekker faktisk biltema sin polertwist (eller pusseklut som de kanskje kaller det) fremfor mikrofiber siden jeg føler det buffer litt fortere, og kan byttes med en ny og ren klut hele tiden.

er ikke 100% på hvilke mikrofiberkluter jeg har, men de fulgte med gtechiqe p1 pakken til bilnerden så de er vel ikke helt bånn i bøtta.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brett MF-klutene slik at du får åtte rene sider å buffe med. Da er det ikke voldsomt mange kluter som trengs for å buffe en hel bil (dersom man holder litt orden på brettingen). MF er noe man ikke får nok av i denne hobbyen - brukes til alt mulig :D Selvsagt sortert etter bruksområde.

Ellers er jeg enig i at polertwisten til tema er myk og god, men ville aldri ha brukt den til å buffe voks med selv.

"Polishing paint is an artform, not a grinding process. We're trying to create beauty here". Mike Phillips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...