Gå til innhold

Kjøkkenshine


HHA

Recommended Posts

Har lenge vært nysgjerrig på hva Autosol egentlig kan få til, så i dag reiste jeg til butikken for å nettopp kjøpe en tube Autosol. Kom hjem og lurte på hva i granskauen jeg egentlig skulle teste det på, men det tok ikke lang tid før jeg fant et perfekt testobjekt!

Rydda vekk all driten som var i vasken og rundt om..

Utstyr:

- Autosol

- 2 hoders DA-maskin

- Tynne "ull"pads (Ser egentlig ut som poleringsgarn på pad, men drøsser ikke sånn som poleringsgarn kan gjøre)

- Vaskesvamp til oppvask

Eneste jeg skulle teste var hvordan autosol fungerte på en veldig nedmatta og ripette overflate. Hadde ikke som hensikt å fjerne swirls (hvis det faktisk er mulig på det her :P)

Her ser dere hvor matt det egentlig var, og at det var nok av swirls for de som måtte ønske å fjerne noe sånt.

1.jpg

2.jpg

3.jpg

4.jpg

Kan egentlig la disse bildene tale for seg selv!

5.jpg

6.jpg

7.jpg

8.jpg

9.jpg

10.jpg

*Speil speil på benken der ...*

11.jpg

12.jpg

Beading shoots :ph34r: Når jeg lot vannet fylle seg litt opp så rant det bort med en gang. Kunne f.eks dra hånda over der vannet nettopp hadde vært uten å bli bløt. Kjekt.

13.jpg

14.jpg

15.jpg

16.jpg

17.jpg

18.jpg

19.jpg

20.jpg

21.jpg

Brukte vs nye. Hmm

22.jpg

23.jpg

24.jpg

Tok av restene med Microfiber. Ble ganske skitten :mellow:

25.jpg

26.jpg

Håper dere liker resultatet ;) Fatter'n trodde det hadde klikka helt for meg når han kom hjem og så hva jeg holdt på med :lol: Postet jeg riktig sted?

Endret av HHA
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble som ny den vasken ja! ;)

Har gjort nesten tilsvarende jobb selv hjemme..

Der prøvde jeg først roterende maskin med ullpad, og optimum compound. Prøvde også med autosol på puta.

Men fikk ikke så bra resultater av det.

Deretter prøvde jeg å bruke stålull og Autosol, da begynte det å bli skikkelige bra resultater! :)

Tok stålull og autosol comboen 2 ganger over hele vasken, deretter gikk jeg over med papir og autosol for å fjerne "swirlsene" etter stålulla.

Så tok jeg alcohol wipedown og brukte liquid souveran som "lsp" (last step produkt) :)

Scandicshine Detailer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble som ny den vasken ja! ;)

Har gjort nesten tilsvarende jobb selv hjemme..

Der prøvde jeg først roterende maskin med ullpad, og optimum compound. Prøvde også med autosol på puta.

Men fikk ikke så bra resultater av det.

Deretter prøvde jeg å bruke stålull og Autosol, da begynte det å bli skikkelige bra resultater! :)

Tok stålull og autosol comboen 2 ganger over hele vasken, deretter gikk jeg over med papir og autosol for å fjerne "swirlsene" etter stålulla.

Så tok jeg alcohol wipedown og brukte liquid souveran som "lsp" (last step produkt) :)

Tenker det var tidkrevende jeg, hehe. Har du noen bilder av resultatet eller? Ser for meg at det ble BLANKT! ;)

En ting jeg angrer så inni granskauen på.. Er at jeg ikke tok 50-50 bilder!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins

oi litt av en forskjell kan man si :blink:

Noen som har erafaring med å polere til bake glansen på slitte fliser? flisene hjemme er så slitt, så kanskje prøve noe bil polish, noen som har forslag til hva jeg kan bruke? hvis det er mulig da :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oi litt av en forskjell kan man si :blink:

Noen som har erafaring med å polere til bake glansen på slitte fliser? flisene hjemme er så slitt, så kanskje prøve noe bil polish, noen som har forslag til hva jeg kan bruke? hvis det er mulig da :P

Jeg har faktisk polert vasken ppå badet.. Vasken er vel i àla samme keramisk materiale som fliser vil jeg tro.

Jeg brukte Optimum Compound og en ullpad. Fikk fjerna masse riper også!

Du trenger: En medium cut polish og en skumpad for cutting eller en ullpad.

Endret av virtual

Scandicshine Detailer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NeDD

Hehe, kult! Nice resultat.. Men du tar vell ikke steget så langt at du tar frem maskinen og setter igang ripefjerning? ;)

Liiiite tips: Ikke bruk den microfiberkluten på annet enn UNDER bilen eller i motorrommet i itterkant. ^_^

Ueland Bilpleie & Detailing
v/ Kenneth Ueland - Mob. 93096714.

Mine jobber

Detailer-garasjen

Vår Facebook side
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, kult! Nice resultat.. Men du tar vell ikke steget så langt at du tar frem maskinen og setter igang ripefjerning? ;)

Liiiite tips: Ikke bruk den microfiberkluten på annet enn UNDER bilen eller i motorrommet i itterkant. ^_^

Ja du sier noe. Skal bli spennende å se hvordan den ser ut etter en vask ;)

For en alternativ detail! Men ble jo veeldig blankt da! :D

Kult feiebrett;) Mooooo

Feiebrettet ja.. Hmm vel vet ikke helt hva jeg skal si :rolleyes: Moooo

NeDD: Nei det steget tar jeg nok ikke :P

Takk for kommentarer alle sammen :)

Endret av HHA
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

jøss....det ble bra blankt....

solbriller på kjøkkenet er vel en ide nå....;)

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk lyst til å prøve ut min metal-polish jeg og, men for hånd. Måtte selvfølgelig ta litt bilder og legge ut her :P

Hjelperne:

IMG_1046.jpg

Før:

IMG_1031.jpg

Etter:

IMG_1032.jpg

Før:

IMG_1035.jpg

Etter:

IMG_1036.jpg

Også i dusjen:

IMG_1070.jpg

Bling:

IMG_1073.jpg

Ble helt greit, jobbet det kun i noen sekunder. Men artig å se vannet beade i vasken...hehe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den dusjen falt i smak! Kanskje det kan være en idè for meg også. Når jeg dusjer legger det seg ALLTID vann oppå der (batteriet). Like greit å fikse sånn at det legger seg i perler evt renner rett av ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser jaggu meg ut til at noen smisker med kjerringen for å få lov til å gå ut å polere biler.

Ingen dum ide.

Prøvde forresten Nxt All metal polish på kjøleskapet mitt for noen mnd siden for å fjerne de elendige fettflekkene som alltid kommer på stålkjøleskap. Det funket gulle godt og det tok lang tid før de kom tilbake.

Anbefales absolutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...