Gå til innhold

Min mancave


The Punisher

Recommended Posts

The Punisher

Etter mye snoking og interesse rundt flotte løsninger fra bla Audi S8, Nedd osv, gikk jeg i gang med garasjen. Kjøpte huset i fjor, og etter mye att og frem så endte jeg opp på Fibo Trespo plater. Garasjen er 19kvm så det er ikke allverden, men resten av pakken var helt konge så da blir det sånn! Ved overtagelse var det rygget inn i gipsveggen i bakkant av garasjen( toyota sjåfører..):P Denne ble så fjernet, ny plate kappet og montert på plass. Dette ble sparklet og malt med Lady g S-1000N(lys grå) Kjøpte isolasjon og gikk i gang! Dette er første gang med Photobucket så ha tålomodiget!

6430D10D-A82F-400A-861D-671F3B0A0902_zps

B1972025-E835-431E-ABC8-1698DE5D8020_zps

 

 

Deretter begynte platingen og montering av sokkellist. Skal noen av dere bruke FiboSeal sin fugemasse i +10 grader så anbefaler jeg ikke det. Den var BEINhard og tung å bruke!

Endret av The Punisher
Tittel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

The Punisher

Dette var på vårparten, og har jobbet litt og litt i garasjen ved anledning. Har malt hele huset samt nærliggende bygningsmasse så har fått tiden til å gå i år!

7BD87E7F-B14D-424B-A5D8-414C21216551_zps

listet rundt døra. Det gjenstår detaljer som synes på bildene. Jeg venter på en vis snekker skal montere taklister. Kjøpte hulkil lister-noe som i ettertid viste seg å være å få til å få pent, værre enn å få fred i midtøsten. Hater snekring, det blir for unøyaktig for meg og tolmodigheten ryker.

17357151-D060-48B5-BC4D-33A11CB52A7F_zps

Èn vegg klar, og inn igjen med beistet..

958AA42F-68ED-47C4-B731-204ACB97A69F_zps

 

Den er noe sær i matveien og særdeles glad i gummi..

BB140CB1-B2DA-4A4B-A38D-C4E45218BD81_zps

Endret av The Punisher
  • DCN Poeng 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

The Punisher

For dei obervante sjåarane så er ikke døra malt, det ble derfor midlertidig hengt opp litt passende garasje innhold..

4379BE66-483C-4F4C-AC4C-BEA41BC8F118_zps

 

andre siden gikk unna da vi satte i gang så lite bilder av den, var veldig enkelt kontra andre veggen

D10716B8-B345-42ED-93AC-4351B9D48CDC_zps

 

Fikk på plass utforing til vindu og listet det ferdig. Mangler som nevnt noe tak og hjørnelister. Litt i på vente av snekker og fremtidige planer (gulv)

D1FEB1CA-1BC2-45D9-9751-D95CDD9EAF4E_zps

Er ennå i planleggingsfasen hvor ting skal henge osv på vegger, er lite keen på å lage for mye hull i platene.

Fikk nå inn en Golf på detailing og må si det var meeeeget oppegående plass å være! Monterte lys i taket i fjor, stor forskjell fra den 40w plafonden som hang der :thumbs:

840A675A-320E-4C54-AEC5-EED2BBF9F53E_zps

Endret av The Punisher
Lenke til kommentar
Del på andre sider

The Punisher

Med 2 biler og 5 hjulsett så må noe henge i garasjen, derfor får jeg prøve å få sommertøflene til Audi nr.2 opp på veggen. Ble trangt ved siden av svarten. Er forøvrig 9x20" 265/30 mot 9,5x18 på bilen i garasjen.

CB6CE377-432E-4DB6-A63C-A207C3FC552D_zps

  • DCN Poeng 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer

Spennende :) Hvorfor ble det fibo plater? Er det ønske om å kunne spyle bilen inne i garasjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

The Punisher
2 timer siden, magne skrev:

Spennende :) Hvorfor ble det fibo plater? Er det ønske om å kunne spyle bilen inne i garasjen?

Ene og alene grunnet utseende. Skal være en del i garasjen, så da må det jo se litt trivelig ut? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer

Skjønner.

For all del fint med bra utseende på vegger. Lurte bare fordi fibo platene koster litt mer en malte gips eller osb plater. Aner ikke hvordan de fungerer hvis man vil skru ting i veggen, og var derfor litt nyskjerrig på et litt utradisjonelt valg av veggplater ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

The Punisher
4 timer siden, magne skrev:

Skjønner.

For all del fint med bra utseende på vegger. Lurte bare fordi fibo platene koster litt mer en malte gips eller osb plater. Aner ikke hvordan de fungerer hvis man vil skru ting i veggen, og var derfor litt nyskjerrig på et litt utradisjonelt valg av veggplater ;)

Skjønner:) Ja det var ikke gratis men ville ikke ha hverken gips eller osb plater. Blir ikke like pent. Beinharde plater med godt feste, skal det noe ekstra tung opp er det bare å feste der det er stender.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vennesla-BilSpa
2 minutter siden, The Punisher skrev:

Skjønner:) Ja det var ikke gratis men ville ikke ha hverken gips eller osb plater. Blir ikke like pent. Beinharde plater med godt feste, skal det noe ekstra tung opp er det bare å feste der det er stender.

De platene var knallfine.:thumbs:

Ble skikkelig misunnelig nå:blush:

www.facebook.com/venneslabilspa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

The Punisher

Takk for det! Har fått inn ny lufteluke for bedre ventilasjon, ellers venter jeg på liste-snekkern. Resten av dere lurer kanskje på hvor detailing lageret skal være? Vel, bak veggen der Nürburgring banneret henger, har jeg verksted med varmekabler, arbeidsbenk og det som behøves(hems bla.) slik at det ikke blir helt sprengt på kapasitet inne i garasjen :)

Endret av The Punisher
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
The Punisher

Fikk tak i noen hvite plexiglass plater som jeg monterte i bakkant av garasjen. Anledningen for dette var at jeg rygget S2'n inn mot veggen og fikk litt sot der( gamle biler lager skikkelig avtrykk :) ) 

Maskerte i samme slengen opp til ei stripe som jeg tenkte male rød, for å matche innredning.

E267CEA1-5939-4D9A-9D9E-80480BC33D87_zps

 

  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

The Punisher

Ingen problem, bare litt vindusrens og papir så går det vekk. Blir plexiglass platene stygge over tid bytter jeg de bare ut, har plenty av de.

 

edit: kan en moderator ta bort det ene innlegget?

  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
24 minutter siden, The Punisher skrev:

 

 

edit: kan en moderator ta bort det ene innlegget?

Ordnet :)
Send en pm eller en rapport på innlegget, så blir det ordnet. Umulig for oss å få tid til å lese alle innlegg som blir lagt inn på forumet ;)

Pexiglass og fibo trespo plater må vel være omtrent like rengjøringsvennlige?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

The Punisher

Takker! Will do! Ja det er særdeles vedlikeholdvennlig! Eneste er at det er gipsvegg der plexiglass platene er montert. Venter utålmodig på å få kjøot en skvett rødmaling nå på mandag for å komme videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...