Gå til innhold

Snart tid for vår polish på M3en!


Larsen-Racing

Recommended Posts

Larsen-Racing

Er nå snart tid for å ta ut M3en fra hula si. Begynner å vårest her nå!

I fjor så tok jeg en hel runde på den i slutten av juli. Gikk da over med:

Powergloss på gul

PO på hvit

og 106FF på blå

Sonüs pads.

Voksen jeg brukte var HDWax fra AutoGlym. Denne er jeg ikke helt fornøyd med.

Så lurer på da om jeg trenger kjøre hele løypa om ijgen i år? Tror jeg skal klare å få den bra med 106FF på hvit. Trenger ikke kjøre på med blå etterpå da?

Dette er jo en sommer bil som blir brukt stort sett bare i fint vær. Jeg kommer til å gå for Swisswax Concorso i år, trenger ikke ha noe sealer på da siden det ikke er noe bruks bil akuratt? Blir jo noen vask i uka da, men vasker etter boka og bruker Megs Gold Class.

Er så lenge siden jeg har polert og lest nå at det har nesten gått i glemmeboka alt :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du passet på og ha voks på hele tiden etter du polerte så er det ingen grunn til og gjøre det igjen.

Gå over med clay og en rask lakkrens,feks. vertua bond,så er det bare og kose seg med concorso

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Larsen-Racing
Har du passet på og ha voks på hele tiden etter du polerte så er det ingen grunn til og gjøre det igjen.

Gå over med clay og en rask lakkrens,feks. vertua bond,så er det bare og kose seg med concorso

Har vel vokset to ganger etter juni/juli, så ble den satt inn for vinteren i begynnelsen på oktober.

Den perler seg fortsatt når jeg hadde den ute å vasket den i februar.

Kan vel gi den en lett omgang med 106FF på blå Sonüs?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ClearCoatChristR

Det skader vel ikke :)

Men perler er jo et tegn på at den har vært godt beskyttet.

Inspiser lakken først, kan hende du slipper unna med å bare legge på voks.

Er det noen lette riper der, og du har litt myk lakk, fjerner du det med 106 og blå Sonus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skader vel ikke :)

Men perler er jo et tegn på at den har vært godt beskyttet.

Inspiser lakken først, kan hende du slipper unna med å bare legge på voks.

Njaaa,skeptisk.Ville anyway gått for en runde med clay.Legger seg noe trafikkfilm og asfalt på lakken,uannsett hvor flink man er og vaske.Gjelder og få den så blank som mulig vet du,men kan man slippe polering er det en bonus, men det skader ikke med en runde 106ff,men JEG ser på det som bortkastet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ClearCoatChristR

Jeg er dog bekymret over merker fra clay, for det oppstår.

Om han trenger clay vet han jo ikke for han inspirerer lakken.

Kan hende litt avfetting tar seg av det av trafikkfilm og asfalt som skulle ligge på.

Når jeg tenker meg om, ville jeg ha fjernet HD Voksen, da Concorso ser mye bedre ut, denne bør få skinne alene.

Endret av ClearCoatChristR
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om han trenger clay vet han jo ikke for han inspirerer lakken.

Kan hende litt avfetting tar seg av det av trafikkfilm og asfalt som skulle ligge på.

Når jeg tenker meg om, ville jeg ha fjernet HD Voksen, da Concorso ser mye bedre ut, denne bør få skinne alene.

Enig med deg der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Er deg asfaltprikker el nupper pa lakken.... clay

Clayer du eller ser det vaskeriper i lakken... 106ff + blå S

Cleaner Fluid for hånd + Concorso

Bling

kakeboks

Bilen min er også i garasje om vinteren, blir bare støvete der, regner med du vasker såpass ofte ellers at du har minimalt eller ingen nupper på lakken, en prewash med feks Prickbort eller en runde med Autoglym tar remover fjerner sikkert det lille du har eventuelt. Voksen du la på høsten henger sikkert på like bra, men greit å skifte til Concorso t-shirt ;) men benytt Cleaner Fluid også, den gir det lille ekstra..

Å...glemte...

Bilder :)

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bare pass på at det er varmt nok i været når du clayer.. fikk merker overalt etter clay når jeg gjorde det nettopp, hologram liknende merker. så ikke ut! men var enkelt å få bort igjen med lett polish..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Larsen-Racing

Takker for tips her:) HDwaxen må bort ja! Tror jeg går for en Cleaner Fluid og Concorso i ordren.

Når jeg kjenner får hånd så er det ikke no nypper eller asfalt nede på døren eller skjørtet. Helt clean!

Eneste er at jeg har flekket noen steinsprut som jeg skal prøve meg på litt våtsliping på de da...Håper det går greit. Lakken på M3en er jo ganske hard da, men en omgang med 106ff på blå Sonüs for glansen sin del gjør vel ikke noe :P

Regner med å stille i Concours d'elegance utstilling i regi av BMWCCN i løpet av sommeren! Kan jo bli spennende!

Bilder skal du få Truhaa! Har gjort en hel haug med bilen nå i mars, fått lassa på deler for rundt 20.000,-. Nytt ratt og girkule er komt i innredningen. Gjorde seg mye på finishen der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Larsen-Racing

Prøvde meg på våtsliping av noen steinsprut i dag! Det ble stor skusess! Først med tørt 1500 så med vått 3000.

Lakt inn bestilling på Cocorso og cleaner fluid i dag og, så nå nermer det seg. Bilen trenger en omgang med 106FF på blå Sonüs fant jeg ut, var litt lette små striper rundt om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

jæ å kæmeræ vær hjæmme tenker jæ ? ;)

Ser frem til Concorso på denne bilen her ja... :)

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...