Gå til innhold

Skjoldete matt folie, what to to ?


cesandberg

Recommended Posts

cesandberg

20151019_203034.thumb.jpg.52da69be3abbc320151019_203051.thumb.jpg.f30a794627e4f6Heisann

Naboen har en patentelig holdt  BMW E61 som er foliert med rød blank foile og deretter klar matt folie over dette.

Folien har lagt på over 4 år, den er vasket med maxi suds2 og auto wash satin matte finish og  behandlet med Colli 845, permanon nano, når det har satt seg dritt i porene som ikke vil vekk så har det blitt brukt citrus tar and glue remover, dette er det eneste som har klart å holde folien ren i løpet av vinteren. Har nok brukt surfex også på denne.

Problemet siste tiden er at folien har begynt å få skjolder og lysere felter på skjerm og panser. Tar and glue er jo sterk og kan sikkert herpe folien over tid, men for meg så ser det ut til at noe har tørket på folien.

Ba ham prøve tar and glue i morgen, lett skrubbing med MF for så å skylle med mye vann i lang tid.

Surfex er jo også kjent for å lage sjolder.

 

noen andre tanker og råd?

Er jo sikkert på tide å foliere om etter 4 år, men verdt et forsøk å berge dette for resten av bilen er fin.

Beklager små bilder men er sendt fra hans mobil.

Endret av cesandberg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn så også min Golf med matt metallic folie ut etter halvannet år ca (men sikkert litt mer påvirkelig fra ytre krefter den siden den ikke har et eget laminatlag på toppen).

Her er et 50/50 bilde der halve bilen er påført Swissvax Opaque (etter å ha gått over hele folien med Opaque precleaner). Enorm forskjell, og alt av skjolder/prikkete felter forsvant. Vel verdt å prøve vil jeg tro.

20141118_155342_zps0d50e914.jpg

Beadet veldig fint etterpå gjorde den også:

20141120_143557_zps861b5ab1.jpg

Endret av Haakon O
  • DCN Poeng 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 months later...

Jeg har også prøvd disse SwissVax produktene, men får ikke noe bra resultat.. har jeg kanskje gjort noe galt? Hvordan arbeidet du med disse produktene?  

Monday, October 19, 2015 - 23.09, Haakon O skrev:

Sånn så også min Golf med matt metallic folie ut etter halvannet år ca (men sikkert litt mer påvirkelig fra ytre krefter den siden den ikke har et eget laminatlag på toppen).

Her er et 50/50 bilde der halve bilen er påført Swissvax Opaque (etter å ha gått over hele folien med Opaque precleaner). Enorm forskjell, og alt av skjolder/prikkete felter forsvant. Vel verdt å prøve vil jeg tro.

20141118_155342_zps0d50e914.jpg

Beadet veldig fint etterpå gjorde den også:

20141120_143557_zps861b5ab1.jpg

Jeg har også prøvd disse SwissVax produktene, men får ikke noe bra resultat.. har jeg kanskje gjort noe galt? Hvordan arbeidet du med disse produktene?  

 
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...