Gå til innhold

Pads til Clas Ohlson DA


wreckmaster

Recommended Posts

wreckmaster

Dette kan jeg ingen ting om, derfor spør jeg her :) Jeg kjøpte en slik(tror det er en slik) http://www.clasohlson.no/link/m3/Product,P...x?artnr=30-9292 i fjor og brukte på Campingvogna. Altså må jeg ha nye pads / puter før jeg kan bruke den på bilene. Har alle slike maskiner universal størrelse på putene eller varierer størrelsen fra maskin til maskin. Kan jeg f.eks kjøpe pads hos Scandishine til denne og hva slags pads trenger jeg... Må innrømmer at jeg er litt skeptisk til og bruke maskin på bilen, redd for merker fra maskina osv... Er dette en DA masin siden den har to hoder? Det står ocilerende? Er det slik at man bør legge polish / lakkrens / voks på med maskina og buffe av med microfiber eller egner maskina seg til og fjerne med også? Ble mange spm dette :o Hilsen en som har vondt i arma fortsatt etter 12 timers polering på torsdag :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hans Marius

Ja dette er en DA (oscilerende). Det har ingenting med at den er 2 hodet, men noen DA maskiner, som denne er 2 hodet. Hva pads anngår, er disse perfekte :)http://www.scandicshine.no/nettbutikk/inde...;products_id=77 Jeg ville nok brukt en mikrofiberklut å buffet av med etter du har brukt maskinen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette kan jeg ingen ting om, derfor spør jeg her :) Jeg kjøpte en slik(tror det er en slik) http://www.clasohlson.no/link/m3/Product,P...x?artnr=30-9292 i fjor og brukte på Campingvogna. Altså må jeg ha nye pads / puter før jeg kan bruke den på bilene. Har alle slike maskiner universal størrelse på putene eller varierer størrelsen fra maskin til maskin. Kan jeg f.eks kjøpe pads hos Scandishine til denne og hva slags pads trenger jeg... Må innrømmer at jeg er litt skeptisk til og bruke maskin på bilen, redd for merker fra maskina osv... Er dette en DA masin siden den har to hoder? Det står ocilerende? Er det slik at man bør legge polish / lakkrens / voks på med maskina og buffe av med microfiber eller egner maskina seg til og fjerne med også? Ble mange spm dette :o Hilsen en som har vondt i arma fortsatt etter 12 timers polering på torsdag :(

Hei

Det du linker til er en to hodet DA maskin (antagelig akkurat samme som de har på biltema, som er den typen jeg har)

Du kan kjøpe cyclo-pads hos scandicshine, og bruke dette på maskinen - jeg har gjort det med både Optimum hypercompound, Optimum polish og scholl S30

og fått stor forbedring som resultat (ikke så bra som roterende naturligvis)

Det er liten skade en slik maskin kan gjøre på bilen din (null varmgang, og redusert slipeeffekt) - men du vil få adskillig forbedring i glans, og fine striper/swirls og hologrammer har du all mulighet til å kunne få bort.

Jeg har de to padtypene med cut i - Grønn og orange om jeg ikke husker feil og det funker bra...

Det som imidlertid er det største ankepunktet er at disse maskinene er digre og holder et helv.... leven - det finnes oscillerende maskiner som bare har en pute, og jeg har sett noen grønne (bosch---eller TW kanskje?) hos bilxtra..i tillegg selger vel godkjemi.com Meguiars sine og de er antagelig mye bedre.

Løp og kjøp, det kommer du ikke til å angre på :)

mvh

ståle

Endret av smellycat
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...