Gå til innhold

Hjelp til valg av voks m.m


Timmeeh

Recommended Posts

Heisann, nå skinner solen jevnt og trutt, og det er på tide å skaffe en fin voks. Men før jeg legger på den må jeg ha ny såpe til å vaske bilen med, CG citrus wash and gloss skal kjøpes. Men jeg er ikke fornøyd med Meguiars sin watermagnet... synes ikke den suger til seg nok vann, det blir alltid en liten hinne igjen. Mulig det er fordi bilen ikke er nypolert men.. Er SS Drying towel noe bedre i forhold?

Så tenkte jeg at jeg skulle kjøpe Menzerna SIP og polere med gul sonus, og slutte med 106ff og blå sonus. Da er jeg kommet så langt at jeg må ha voks, har en lyseblå metallic farge på merca, har dere en voks som er fin på lyse farger? til rundt 300,- har sett på DP maxwax og CG pete's 53...

btw, hvordan er optimum no rinse å bruke som såpe i forhold til CG citrus? For med no rinsen har jeg jo mye smøring til clayen.. har riccardo clay.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard
Heisann, nå skinner solen jevnt og trutt, og det er på tide å skaffe en fin voks. Men før jeg legger på den må jeg ha ny såpe til å vaske bilen med, CG citrus wash and gloss skal kjøpes. Men jeg er ikke fornøyd med Meguiars sin watermagnet... synes ikke den suger til seg nok vann, det blir alltid en liten hinne igjen. Mulig det er fordi bilen ikke er nypolert men.. Er SS Drying towel noe bedre i forhold?

Så tenkte jeg at jeg skulle kjøpe Menzerna SIP og polere med gul sonus, og slutte med 106ff og blå sonus. Da er jeg kommet så langt at jeg må ha voks, har en lyseblå metallic farge på merca, har dere en voks som er fin på lyse farger? til rundt 300,- har sett på DP maxwax og CG pete's 53...

btw, hvordan er optimum no rinse å bruke som såpe i forhold til CG citrus? For med no rinsen har jeg jo mye smøring til clayen.. har riccardo clay.

SS Drying Towel er veldig god, det samme er Chemical Guys Miracle Dryer..

CG Pete's 53 er veldig fin på lyse farger..

Ang Opti No Rinse så bruker jeg den som lube og CG Citrus som vask... Så åssen den er å vaske med vet jeg ikke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hans Marius

Vil nok tro du vil like bedre CG W+G enn Optium som såpe... Så var jeg deg ville jeg kjøpt begge ;) Av vokser skal både Pete's og Max Wax være bra (har selv Pete's og synes den er veldig bra), ellers er både Megs MG#16 og MG#26 verdt et forsøk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okey :) takk for svarene, da blir det nok CG W+G siden jeg har lubricant til clayen, chemical gyus type rosa/lilla :P

Mulig jeg må prøve ut CG pete's 53 da, er veldig fornøyd med CG produktene ellers så...

Men den watermagneten må byttes ut, så da blir det vel SS drying towel eller den fra CG :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært bortreist i 4 dager nå, kom nettopp hjem.. Å fy faen for en beading det var på Swissvax BOS, som jeg har 1 lag av på bilen min nå.. Anbefales! :)

Edit: Har du råd å bruke 1600,- på en voks, så er den verdt hver eneste krone! :)

Endret av virtual

Scandicshine Detailer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, litt i dyreste laget for meg ivertfall... Og litt dyr i forhold til prisen på bilen :P snakker 1/10 del av bilens verdi her :P Men det kommer vel en tid for litt dyrere saker og...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lexgtturbo

I den prisklassen du ser på vil eg virkelig anbefale CG Petes 53. Det er en utrolig god voks i forhold til pris. Glans, beading og holdbarhet er utrolig bra på denne voksen. Eg kan love deg at du ikke blir skuffet. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke prøvd 50/50, men tror den er litt mer holdbar + litt mer glød og wetlook. Altså hakket bedre. Ang. tørkehåndkle så er det nye SS-håndkleet utrolig bra. Mye mykere enn det forrige :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard
Skulle jeg valgt mellom SS towel og CG sitt, da hadde jeg valgt CG sitt hvertfall, hvis du er i tvil.. Men hey, bare min mening

Først: Har du prøvd det helt nyeste? Betydelig forbedring fra de andre...

Æsj, Bjorke var først for engangsskyld..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kris1986

Hmm.. kjøpte det i fjor høst tror jeg! Vet ikke om det er nytt eller gammelt, men synes ikke det er det beste jeg har prøvd akkurat, men funker fint da :)

(Den vanlige Guzzleren, den er fortsatt kongen på haugen hos meg :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke prøvd 50/50, men tror den er litt mer holdbar + litt mer glød og wetlook. Altså hakket bedre. Ang. tørkehåndkle så er det nye SS-håndkleet utrolig bra. Mye mykere enn det forrige :)

Ser det ikke er mange som har den.. Begynte å lure på om jeg gjorde en feil å kjøpe den..

Endret av K.Eikrehagen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kris1986

50/50 skal vist være en del bedre enn Pete's, den blir ofte sammenlignet med Victoria når det gjelder holdbarhet har jeg sett i en del tråder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

pOwerslave

Jeg hijacker tråden.

Har samme farge på bilen som timmeeh, lyseblå metallic.

Har følgende vokser tilgjengelig:

Poor boys nattys blue

Lusso oro

Collinite No.476 Super Doublecoat Auto Wax

Collinite No.915 Marque D'Elegance

Collinite No.845 Liquid Insulator Wax

Akkuratt nå ligger det Duragloss 101 111 og 105 på bilen.

Hvem av disse egener seg best?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...